Ειδήσεις SURVIVOR· ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017· ΚΑΙΡΟΣ Συννεφιά 20 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Το τζόγκινγκ κάνει κακό;

Το τζόγκινγκ κάνει κακό;
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 27.07.2010 | 07:46
Πρώτη δημοσίευση: 27.07.2010 | 07:46

Είναι η πιο δημοφιλής άσκηση και γυμναστική. Όμως μπορεί να κάνει κακό στην υγεία μας;

Και όμως, το τζόγκινγκ μπορεί να βλάψει την υγεία. Αν και διαφημίζεται εδώ και πολλά χρόνια ως ιδανική μορφή άσκησης, φαίνεται ότι το τρέξιμο δεν βελτιώνει τη φυσική κατάσταση και την υγεία της καρδιάς στον βαθμό στον οποίο πιστεύαμε. Το αντίθετο- «συχνά καταπονεί την καρδιά, επιβαρύνει τις αρθρώσεις και δεν επιταχύνει καθόλου τον μεταβολισμό » λέει ο βρετανός γυμναστής ΓκρεγκΜπρουκς ο οποίος προπονεί προσωπικά πλήθος διασήμων και επιχειρηματιών στο Σίτι του Λονδίνου. «Το τρέξιμο είναι υπερτιμημένο άθλημα. Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν έχει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα » τονίζει.
 
Ιδιαίτερα δημοφιλές σπορ ήδη από τη δεκαετία του 1970, το τρέξιμο διαφημίστηκε ως πανάκεια για μια πλειάδα προβλημάτων υγείας. « Πολλοί ξεκινούν το τρέξιμο για να χάσουν κιλάκαι διαπιστώνουν ότι η άσκηση δεν έχει αποτέλεσμα » λέει ο Μπρουκς, ο οποίος ισχυρίζεται ότι το τρέξιμο στην πραγματικότητα μειώνει το μέγεθος της καρδιάς. « Οι μικροί μύες χρησιμοποιούν λιγότερη ενέργεια και είναι πιο αποτελεσματικοί. Η καρδιά αποτελείται από μυϊκό ιστό και αν την αναγκάσει κανείς να συνεχίσει να λειτουργεί εντατικά για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα συρρικνωθεί φυσικά για να είναι λιγότερο ενεργοβόρα και περισσότερο αποδοτική » εξηγεί.
 
Οι επαναλαμβανόμενες ρυθμικές κινήσεις που απαιτούνται όταν τρέχει κανείς μπορούν επίσης να προκαλέσουν τραυματισμούς, κυρίως στα γόνατα και τους αστραγάλους. « Οταν τρέχουμε, οι αρθρώσεις μας επιβαρύνονται με δυόμισι φορές το βάρος μας. Αν αυτή η δύναμη ασκείται επαναλαμβανόμενα και με διάρκεια, κάποια στιγμή η πιο αδύναμη άρθρωση δεν θα μπορεί πλέον να αντεπεξέλθει. Συνήθως αυτό συμβαίνει πρώτα στους αστραγάλους ή στα γόνατα, σε γενικές γραμμές λόγω έλλειψης σταθερότητας στην κλείδωση του γοφού » προειδοποιεί ο γυμναστής.
 
Φαίνεται ότι το τζόγκινγκ δεν βοηθάει ούτε στην απώλεια βάρους, ενώ προκαλεί ακόμη και κυτταρίτιδα στις γυναίκες. «Αντίθετα με την ευρέως διαδεδομένη αντίληψη ότι κάθε μορφή άσκησης επιταχύνει τον μεταβολισμό, το τρέξιμο μπορεί να κάνει ακριβώς το αντίθετο. Οι δρομείς μεγάλων αποστάσεων συνήθως εξαντλούν τα αποθέματα ενέργειάς τους, αναγκάζοντας έτσι το σώμα τους να “τραφεί” από τον μυϊκό ιστό » λέει ο Μπρουκς.
 
Ισχυρίζεται επίσης ότι το τρέξιμο μπορεί να μας κάνει να... πάρουμε αντί να χάσουμε κιλά. « Οσο πιο πολύ τρέχουμε τόσο πιο έντονα προετοιμάζεται το σώμα για το επόμενο τρέξιμο, με αποτέλεσμα ο οργανισμός να κάνει οικονομία και να μην καίει λίπος » επισημαίνει.
 
Υπάρχει, τέλος, και το ενοχλητικό ζήτημα της κυτταρίτιδας. Αν και η σωστή άσκηση- έντονο τρέξιμο για μικρά χρονικά διαστήματα- βοηθάει στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και της λέμφου, το πολύωρο τζόγκινγκ φαίνεται πως συμβάλλει στη δημιουργία της «όψης φλοιού πορτοκαλιού» στο δέρμα των γυναικών.
 
 
 



   Διαδώστε αυτό το άρθρο