Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΚΑΙΡΟΣ· ΟΑΕΔ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 Λίγα Σύννεφα 6 Αθήνα Αναλυτικά

Υγιεινό το κρέας μετά το... μαρινάρισμα

Υγιεινό το κρέας μετά το... μαρινάρισμα
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 13.09.2010 | 08:23
Πρώτη δημοσίευση: 13.09.2010 | 08:23

Το μαγείρεμα του κρέατος σε υψηλές θερμοκρασίες είναι γνωστό ότι δημιουργεί τοξικές ουσίες γνωστές ως ετεροκυκλικές αμίνες, οι οποίες έχουν σχετιστεί με ορισμένους καρκίνους.

Το μαρινάρισμα μειώνει τον κίνδυνο, αποτρέποντας τον σχηματισμό των ουσιών αυτών. Ωστόσο, τα συστατικά της μαρινάδας φαίνεται πως παίζουν σημαντικό ρόλο καθώς ειδικά ένα, το δεντρολίβανο, φαίνεται ότι ασκεί την μεγαλύτερη προστατευτική δράση, σύμφωνα με την εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς».
 
Οι μελέτες αποκαλύπτουν πως η προσθήκη δεντρολίβανου στον κιμά και σε άλλα είδη κόκκινου κρέατος πριν από το ψήσιμο στον φούρνο, το τηγάνισμα, το βράσιμο στον ατμό ή το μπάρμπεκιου μειώνει σημαντικά τις ετεροκυκλικές αμίνες.
 
Σε μία μελέτη που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Μάρτιο στην «Επιθεώρηση Επιστήμης των Τροφίμων» (JFS), επιστήμονες δοκίμασαν εκχυλίσματα δεντρολίβανου σε μπιφτέκια, που στη συνέχεια μαγειρεύτηκαν σε θερμοκρασίες από 190 έως 200 βαθμούς Κελσίου. Τα εκχυλίσματα απλώνονταν και στις δύο πλευρές των μπιφτεκιών πριν από το μαγείρεμα.
 
Οπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, όσο υψηλότερη συγκέντρωση δεντρολίβανου είχε το εκχύλισμα, τόσο μεγαλύτερη ήταν η μείωση των ετεροκυκλικών αμινών- σε μερικές περιπτώσεις υπερέβαινε το 90%.
 
Οι ερευνητές αποδίδουν το όφελος σε αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχει το δεντρολίβανο: στο ροσμαρινικό οξύ, την καρνασόλη και στο καρνοσικό οξύ.
 
Μία άλλη μελέτη, που δημοσιεύθηκε πριν από δύο χρόνια, συνέκρινε διάφορες μαρινάδες και διαπίστωσε πως εκείνη που ασκούσε την μεγαλύτερη προστατευτική δράση ήταν ένα μείγμα από την Καραϊβική, που περιείχε τις τρεις προαναφερθείσες αντιοξειδωτικές ουσίες.
 
Εάν η γεύση του δεντρολίβανου δεν σας ταιριάζει ή έχετε αλλεργία σε αυτό, δοκιμάστε μαρινάδες με σκόρδο, κρεμμύδι και χυμό λεμονιού. Υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι επίσης είναι αποτελεσματικές εναντίον των ετεροκυκλικών αμινών.
 
Μικρά μυστικά
 
* Οι πικάντικες μαρινάδες μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα των ετεροκυκλικών αμινών σε ποσοστό έως 80%, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Κάνσας.
 
* Οταν ψήνετε μπιφτέκια, να τα γυρνάτε κάθε 1 λεπτό, καθώς μελέτη στο Εργαστήριο Lawrence Livermore, στην Καλιφόρνια, έδειξε πως με τον τρόπο αυτό μειώνονται κατά 85% οι ετεροκυκλικές αμίνες.
 
* Για να μειώσετε τη διάρκεια ψησίματος και συνεπακόλουθα τις ετεροκυκλικές αμίνες, να προθερμαίνετε το κρέας στον φούρνο μικροκυμάτων, ώστε να ψήνεται πιο γρήγορα όταν το βάλετε στην ψησταριά.
 
 
Από το ένθετο “Υγεία”
 
 



   Διαδώστε αυτό το άρθρο
iconΣχετικά άρθρα
  1. Δείτε πόσα προσφέρει ο χυμός από λάχανο στην υγεία σας Δείτε πόσα προσφέρει ο χυμός από λάχανο στην υγεία σας
  2. Δημόσια εξομολόγηση της Shaya για την υγεία της: Μου έλεγαν ότι ήταν σε πολύ προχωρημένο στάδιο και μπορεί να...» Δημόσια εξομολόγηση της Shaya για την υγεία της: Μου έλεγαν ότι ήταν σε πολύ προχωρημένο στάδιο και μπορεί να...»
  3. Το ξέσπασμα του Λευτέρη Παπαδόπουλου για την εκπομπή «Στην υγειά μας» Το ξέσπασμα του Λευτέρη Παπαδόπουλου για την εκπομπή «Στην υγειά μας»
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook