weather-icon °C AΘΗΝΑ
,

Φάτε ψωμί για να μην… παχύνετε

Φάτε ψωμί για να μην… παχύνετε | Newsit.gr
ΦΩΤΟ EUROKINISSI

 

Μπορεί να αποτελεί μία από τις τελευταίες τάσεις σε ότι αφορά τις δίαιτες, ωστόσο η αποφυγή κατανάλωσης τροφών που περιέχουν γλουτένη, όπως είναι το ψωμί, δεν αποτελεί «σύμμαχο» στη μάχη με τα περιττά κιλά, σύμφωνα με τους επιστήμονες.
 
Η γλουτένη είναι μια πρωτεΐνη που περιέχεται στο σιτάρι, στη σίκαλη και στο κριθάρι και αποτελεί «συστατικό» πλήθους τροφίμων, από το ψωμί και τα ζυμαρικά ως τις διαφορετικές σάλτσες και την μπίρα. Υπάρχουν άτομα που εμφανίζουν δυσανεξία στη γλουτένηπρόκειται για τους πάσχοντες από κοιλιοκάκη-, με αποτέλεσμα να απαγορεύεται να την καταναλώνουν για ιατρικούς λόγους. Η κοιλιοκάκη συνδέεται με προβλήματα γονιμότητας, με αποβολές, οστεοπόρωση και καρκίνο του λεπτού εντέρου. Διαγιγνώσκεται μέσω βιοψίας στο έντερο ή εξειδικευμένων εξετάσεων αίματος και οι πάσχοντες πρέπει να σταματούν την κατανάλωση της πρωτεΐνης.
 
Ωστόσο οι επιστήμονες σημειώνουν ότι, εκτός από τις περιπτώσεις που υπάρχει ιατρικός λόγος για αποφυγή κατανάλωσης της πρωτεΐνης, οι υπόλοιποι άνθρωποι δεν πρέπει να την… εξοστρακίζουν από τη διατροφή τους. Και αυτό διότι η έλλειψη της γλουτένης μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του βάρους, σε κόπωση, σε πονοκεφάλους και σε έλλειψη σημαντικών θρεπτικών στοιχείων.
 
«Η δυσανεξία στη γλουτένη είναι υπαρκτό πρόβλημα» αναφέρει η Τάνια Τόμας, εκπρόσωπος της Βρετανικής Ενωσης Διαιτολόγων. Σπεύδει όμως να προσθέσει: «Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των ατόμων που εμφανίζουν πραγματικά συμπτώματα κοιλιοκάκης είναι πολύ μικρότερος σε σύγκριση με εκείνον των ατόμων που σταματούν να καταναλώνουν γλουτένη».
 
Η δρ Τόμας τονίζει ότι άτομα που δεν έχουν πρόβλημα κοιλιοκάκης αλλά δεν καταναλώνουν γλουτένη μπορεί μακροπρόθεσμα να παρουσιάσουν αύξηση του βάρους τους. Και αυτό διότι, μεταξύ άλλων, πολλά από τα προϊόντα χωρίς γλουτένη περιέχουν επιπλέον ζάχαρη, αλάτι και λιπαρά ώστε να είναι πιο νόστιμα.
 
Παράλληλα η αποφυγή κατανάλωσης προϊόντων με γλουτένη μπορεί να σημάνει και έλλειψη θρεπτικών συστατικών, όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β, φυλλικό οξύ, ω-3 λιπαρά οξέα, πλήθος μετάλλων, αντιοξειδωτικών ουσιών και φυτικών ινών. Τέλος η έλλειψη υδατανθράκων συνδέεται με μείωση των επιπέδων ενέργειας και με πονοκεφάλους εξαιτίας υπογλυκαιμίας.
 
 
Αναδημοσίευση από “Το Βήμα”
 
#TAGS MM