Σάββατο, 20 Απρ.
14oC Αθήνα

Κίνδυνος κώφωσης για όσους οδηγούν ”κάμπριο” αυτοκίνητα

Σύμφωνα με ιατρική έρευνα ο οδηγός ενός ”ανοιχτού” αυτοκινήτου, ιδίως όταν κατεβάζει την οροφή, εκθέτει τα αυτιά του σε επικίνδυνα υψηλά επίπεδα θορύβου, ανάλογα με αυτά σε ένα εργοτάξιο.
Οι ερευνητές, της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου του Σεν Λιούις, που δημοσίευσαν τη σχετική εργασία, σύμφωνα με τη βρετανική “Τέλεγκραφ”, έκαναν τεστ με πέντε αυτοκίνητα κάμπριο και κατέγραψαν τα επίπεδα θορύβου σε διάφορες ταχύτητες, με ειδικό όργανο που μετρούσε τα ντεσιμπέλ που έφταναν στο αριστερό αυτί του οδηγού, το οποίο είναι πιο εκτεθειμένο στην “κακοφωνία” της κίνησης στο δρόμο.
 
Η μελέτη συμπέρανε ότι ο οδηγός, όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα 120 χιλιομέτρων για αρκετή ώρα, μπορεί να εκτεθεί σε θορύβους μέχρι 100 ντεσιμπέλ, με συνέπεια η ακοή του να κινδυνεύει να υποστεί βλάβη.
 
Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι ακόμα και με ταχύτητα γύρω στα 90 χλμ. την ώρα το μέσο επίπεδο θορύβου ξεπερνά τα 88 ντεσιμπέλ, όσα δηλαδή περίπου δημιουργούνται σε ένα εργοτάξιο ή από ένα διερχόμενο τρένο. Επίπεδα άνω των 85 ντεσιμπέλ για μεγάλες χρονικές περιόδους θεωρούνται γενικά επικίνδυνα για την ακοή.
 
Όταν ο οδηγός έχει κατεβασμένη την οροφή του κάμπριο, τότε περιοδικά εκτίθεται σε ακόμα μεγαλύτερο επίπεδο θορύβου, για παράδειγμα όταν οδηγεί δίπλα σε ένα φορτηγό ή ένα μηχανάκι. Παράλληλα, η ακρόαση μουσικής από το ραδιόφωνο του αυτοκινήτου μπορεί να ανεβάσει ακόμη περισσότερο το επίπεδο των ντεσιμπέλ, καθώς, για να ακούει, με την οροφή κατεβασμένη, ο οδηγός αναγκάζεται να δυναμώσει αρκετά την ένταση του ήχου.
 

Υγεία Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε