Τρίτη, 30 Απρ.
17oC Αθήνα

Τηλεφωνική απάτη: Ο διάλογος δράστη και υποψήφιου θύματος στα Γιαννιτσά – Το πιο κρίσιμο σημείο

Τηλεφωνική απάτη: Ο διάλογος δράστη και υποψήφιου θύματος στα Γιαννιτσά – Το πιο κρίσιμο σημείο

Η τηλεφωνική απάτη τέθηκε σε εφαρμογή αλλά ο επιχειρηματίας στα Γιαννιτσά δεν πιάστηκε αδιάβαστος. Ο ίδιος περιγράφει το διάλογο που είχε με τον άντρα που προσπάθησε να τον εξαπατήσει…

Μέσα σε λίγα λεπτά και με απίστευτη οικειότητα θα «άδειαζε» τον τραπεζικό λογαριασμό του ιδιοκτήτη ασφαλιστικού γραφείου στα Γιαννιτσά με το πρόσχημα ότι θέλει να καταθέσει μέσω διαδικτύου τα χρήματα για την πληρωμή της ασφάλειας του οχήματός του.

Ήταν απόγευμα του περασμένου Σαββάτου όταν ο ιδιοκτήτης του ασφαλιστικού γραφείου δέχθηκε μια κλήση στο κινητό του τηλέφωνο από άγνωστο αριθμό ενώ ήταν ακόμη στον χώρο εργασίας του. Όταν απάντησε, άκουσε στην άλλη γραμμή μια φωνή ενός νεαρού άνδρα που του συστήθηκε ως πελάτης του γραφείου, που επιθυμεί να καταθέσει σε τραπεζικό λογαριασμό το ποσό των 130 ευρώ και να πληρώσει την ασφάλεια του αυτοκινήτου του.

«Ήμουν στο γραφείο για κάποιες εκκρεμότητες αν και ήταν κανονικά κλειστό, χτύπησε το κινητό μου και είδαν έναν αριθμό από κινητό αντίστοιχα. Απάντησα και άκουσα έναν άντρα ενώ η ομιλία του ήταν σαν να κατάγεται από κάποιο χωριό. Μιλούσε, δηλαδή κάπως περίεργα αλλά ήταν πολύ χαλαρός και οικείος σε κάθε του λέξη. Προφανώς δεν γνώριζε ότι ήμουν στο γραφείο, ελπίζοντας ότι θα μπορούσε πιο εύκολα να με εξαπατήσει», ανέφερε ο ιδιοκτήτης.

Αφού λοιπόν συστήθηκε ως πελάτης του γραφείου, απαίτησε από τον ιδιοκτήτη να του δώσει τον λογαριασμό τραπέζης προκειμένου να κάνει μεταφορά το χρηματικό ποσό. Ανυποψίαστος μέχρι στιγμής ο ιδιοκτήτης για το τι θα ακολουθούσε, έδωσε τον λογαριασμό του για να ολοκληρωθεί η υποτιθέμενη πληρωμή του πελάτη.

«Καλησπέρα κ. (όνομα ιδιοκτήτη), είμαι ο … (όνομα απατεώνα) για να σας πληρώσω τα 130 ευρώ, την ασφάλεια του αυτοκινήτου. Θα ήθελα έναν τραπεζικό λογαριασμό για την κατάθεση», ακούστηκε από την άλλη γραμμή του τηλεφώνου και αφού ο ιδιοκτήτης έδωσε τον λογαριασμό, λέει «Σε λίγο θα σας καλέσω πάλι να δω αν πήρατε τα χρήματα. Θα κάνω τη μεταφορά μέσω Viva Wallet».

Μετά από ένα δεκάλεπτο, το κινητό του ιδιοκτήτη ξαναχτυπά με τον δράστη να ρωτάει: «Πήρατε τα χρήματα;», «Μισό λεπτό να μπω στον λογαριασμό μου να δω», είπε ο ιδιοκτήτης το οποίο και έκανε από τον υπολογιστή του γραφείου του αλλά δεν παρατήρησε να έχει κατατεθεί κάποιο χρηματικό ποσό.

«Δεν πήρατε τα χρήματα γιατί πρώτα πρέπει να κάνετε αποδοχή στο μήνυμα που λάβατε στο κινητό σας. Μπείτε μέσα στο σύνδεσμο που γράφει και κάντε αποδοχή», συνέχισε ο απατεώνας. Το μήνυμα έγραφε συγκεκριμένα: «Γίνεται μεταφορά από Viva Wallet 130 ευρώ στον λογαριασμό σας. Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για αποδοχή».

Ο ιδιοκτήτης του ασφαλιστικού γραφείου, παραμένοντας ακόμη ανυποψίαστος για τις προθέσεις του πελάτη, πάτησε τον σύνδεσμο που έγραφε στο μήνυμα και όπως διαπίστωσε του ζητούσε να πληκτρολογήσει τους κωδικούς της τράπεζάς του. Εμφανώς προβληματισμένος ρωτά τον πελάτη για ποιο λόγο να βάλει τους κωδικούς του αφού είναι συνδεδεμένος από τον υπολογιστή του και βλέπει αν έγινε η κατάθεση.

«Μην με βάζεις να κάνω τέτοια τώρα, δεν το έχω ξανακάνει, τη διαδικασία είναι και αυτή. Δεν έρχεσαι από το γραφείο, από που είσαι;», ρωτάει ο ιδιοκτήτης με εκείνον να απαντά από τα Γιαννιτσά. «Έλα από το γραφείο τότε να με πληρώσεις, να μην κάνουμε αυτήν τη διαδικασία», συνέχισε ο ιδιοκτήτης.

«Ελάτε τώρα, κ. (όνομα ιδιοκτήτη) μπείτε λίγο να το κάνουμε να τελειώνουμε, μην ανησυχείτε δεν είναι τίποτα, κάντε αποδοχή να πάρετε τα χρήματα», είπε με αρκετή οικειότητα, προσπαθώντας να τον καθησυχάσει ότι πρόκειται για μια εύκολη και καθόλου ανησυχητική διαδικασία.

Εκείνη την στιγμή ο ιδιοκτήτης αντιλήφθηκε ότι κάτι περίεργο συμβαίνει και του ζήτησε ξανά το όνομα και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος προκειμένου να τον αναζητήσει στο σύστημα με τους καταχωρημένους πελάτες. Όπως ήταν αναμενόμενο, δεν υπήρχε πελάτης με τέτοιο όνομα. «Συγγνώμη αν σας προσβάλω αλλά έχω μάθει ότι δεν πρέπει πουθενά να βάζω τους κωδικούς μου. Μισό λεπτό να πάρω τηλέφωνο και την κοπέλα που εργάζεται στο γραφείο μήπως γνωρίζει εκείνη την καρτέλα σας», του απάντησε ο ιδιοκτήτης και φυσικά, ούτε η υπάλληλος τον αναγνώριζε ως πελάτη.

Σύμφωνα με το thesstoday.gr, ο δράστης με τον ίδιο αριθμό και με στοχευμένες ενέργειες, έχει εξαπατήσει πολίτες από Καβάλα και Πάτρα, αρπάζοντας τους μεγάλα χρηματικά ποσά, δίχως να μπορούν οι αρχές να τον εντοπίσουν. «Προφανώς, δεν είναι από τα Γιαννιτσά όπως μου είπε. Ήταν καλά ενημερωμένος αφού πρώτα με έψαξε μέσω διαδικτύου για να βρει τα στοιχεία μου και να με καλέσει στο κινητό μου», δήλωσε ο ιδιοκτήτης του ασφαλιστικού γραφείου.

Τοπικά Νέα Τελευταίες ειδήσεις