Πέμπτη, 25 Απρ.
20oC Αθήνα

Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG 4×2: Για ταξίδια μακρινά

Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG 4×2: Για ταξίδια μακρινά

Το Dacia Duster παραμένει ένα τίμιο και από τα πιο value for money στην κατηγορία C-SUV, ενώ η έκδοση διπλού καυσίμου, βενζίνης/LPG, με τον 1.000άρη κινητήρα προσφέρει φθηνές μετακινήσεις με αυτονομία πάνω από 1200 χιλιόμετρα!

Το Dacia Duster δεν έχει πλέον να αποδείξει τίποτα, αφού από το 2010 που έκανε το ντεμπούτο του στους δρόμους -και τους χωματόδρομους- έχει αγαπηθεί πολύ από το αγοραστικό κοινό. Μέχρι σήμερα περισσότεροι από 2 εκατομμύρια κάτοχοι πίνουν κρασί (άνευ αλκοόλ βεβαίως) στο όνομά του.

Με την παρουσία, μάλιστα, της έκδοσης διπλού καυσίμου, βενζίνης και LPG, οι… μετοχές του ανεβαίνουν ακόμα πιο πολύ, ειδικά στις μέρες μας που οι τιμές των καυσίμων είναι όντως “χρηματιστήριο”.

Το facelift του Duster έχει φρεσκάρει τις λεπτομέρειες της εμφάνισής του για να συμβαδίσει με τη σύγχρονη σχεδιαστική ταυτότητα της Dacia που πρωτολάνσαρε το Sandero (έντονη μάσκα, προβολείς ECO LED, εμπρός και πίσω σε σχήμα «Υ»), αλλά παραμένει περιπετειώδες και έτοιμο να σε παρασύρει -μαζί με το ατού της αυτονομίας- σε εκδρομές και εξορμήσεις εντός και εκτός συνόρων.

Μάλιστα, σύμφωνα με την εταιρεία, η πίσω αεροτομή σε συνδυασμό με τα ελαστικά χαμηλής τριβής βοηθούν στην καλύτερη κατανάλωση καυσίμου και στις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

Το εσωτερικό του Duster και πάλι σε προϊδεάζει για εξορμήσεις και περιπέτειες. Πρόκειται για απλή, αλλά “μάχιμη” καμπίνα, δηλαδή άνετη και με αποθηκευτικούς χώρους (θα προτιμούσαμε λίγο βαθύτερες ποτηροθήκες), έχει όμως συρόμενο υποβραχιόνιο με 1.1lt αποθηκευτικού χώρου και σίγουρα σύγχρονη με κάποιες πινελιές ανανέωσης σε σχέση με τον προκάτοχο, όπως ανασχεδιασμένη κονσόλα και έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών.

Τα πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες παραμένουν σχετικά σκληρά, αλλά με καλή συναρμογή. Παρόλ΄ αυτά, δεν προβληματίζει στιγμή ούτε λείπει σε κάποιον η πολυτέλεια, διότι δεν πρόκειται για premium κατασκευή με προσανατολισμό στη χλιδή, αλλά οικονομική και value for money πρόταση που προσφέρει όλα όσα χρειάζεται κάποιος που επικεντρώνεται στη χρηστικότητα (διαθέτει ακόμη και 2 εμπρός και 2 πίσω θύρες USB για να γλιτώνετε την γκρίνια των πίσω).

Αξίζει να σημειωθεί βέβαια ότι υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες… πολυτέλειας, όπως τα διπλά αμορτισέρ στο εμπρός καπό, που τα συναντάμε σε ακριβά οχήματα.

Πίσω μπορούν να καθίσουν άνετα δύο επιβάτες (ο τρίτος με κάποιες παραχωρήσεις), ενώ οι μετακινήσεις τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι πραγματοποιούνται ξεκούραστα χάρη και στα ανασχεδιασμένα καθίσματα. Παρά το γεγονός ότι η δικίνητη έκδοση φέρει ημιάκαμπτο άξονα πίσω, η άνεση είναι εφάμιλλη των διπλών ψαλιδιών. Σε αυτό βοηθάνε και οι 16άρες (17άρες στην έκδοση δοκιμής) ζάντες, κάτι που σπανίζει στις μέρες μας, αφού η μόδα επιτάσσει «όσο πιο μεγάλες τόσο πιο macho», θυσιάζοντας από πρακτικότητα και οικονομία εννοείται, αφού η αντικατάσταση των μεγαλύτερων διαστάσεων ελαστικών… πονάει στο πορτοφόλι.

Επίσης, οι επιβάτες δεν παραπονιούνται για το τι θα πάρουν μαζί στο ταξιδάκι τους, διότι ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 445lt. Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ δεν επηρεάζεται από την ύπαρξη της δεξαμενής του υγραερίου, η οποία βρίσκεται στο δάπεδο του αποθηκευτικού χώρου και συγκεκριμένα στη θέση της ρεζέρβας, η οποία αντικαταστάθηκε από κιτ επισκευής ελαστικού.

Η ψηλή θέση οδήγησης και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες χαρίζουν πολύ καλή ορατότητα σε όλες τις πλευρές και κατευθύνσεις. Επιπλέον, η έκδοση Prestige που είχαμε στη διάθεσή μας προσφέρει και το εξαιρετικό σύστημα ασφάλειας Blind Spot Warning που αφορά την προειδοποίηση τυφλού σημείου στους πλαϊνούς καθρέφτες και τη Multi-view camera με τέσσερις κάμερες θέασης και αισθητήρες παρκαρίσματος που διευκολύνουν τον οδηγό στην αλλαγή λωρίδας και στο παρκάρισμα αντίστοιχα.

Γυρνώντας το κλειδί στη μίζα, κλασικά πράγματα που κοντεύουμε να ξεχάσουμε στις μέρες μας με το start stop button να κυριαρχεί στα περισσότερα μοντέλα, το Duster παίρνει μπροστά αποκλειστικά με τη χρήση βενζίνης.

Το σύστημα κίνησης βενζίνης και υγραερίου είναι εργοστασιακό (με 5 χρόνια εγγύηση) και τοποθετείται σε έναν τρικύλινδρο τούρμπο 1.000cc κινητήρα έμμεσου ψεκασμού, ο οποίος έχει σχεδιαστεί εξ αρχής για τη λειτουργία με LPG.

Όταν χρησιμοποιείται βενζίνη, ο κινητήρας αποδίδει 91PS, ενώ όταν χρησιμοποιείται υγραέριο αποδίδει 100PS. Το ντεπόζιτο του LPG, το οποίο είναι κατασκευασμένο από υψηλής αντοχής ατσάλι, χωράει 49lt καυσίμου, ενώ αυτό της βενζίνης 50lt.

Στην πράξη όλα γίνονται πολύ εύκολα, αφού η αλλαγή καυσίμου από βενζίνη σε υγραέριο και το αντίστροφο, πραγματοποιείται πατώντας έναν διακόπτη που αναγράφει LPG αριστερά από το τιμόνι, ενώ εάν τελειώσει το ένα καύσιμο περνάει, αυτόματα και αθόρυβα, στο άλλο. Ωστόσο, όταν το εκάστοτε καύσιμο πλησιάζει προς το τέλος του φαίνεται από την αντίστοιχη προειδοποιητική ένδειξη στον πίνακα οργάνων.

Έτσι, ο κάτοχος του Duster TCe LPG έχει σχεδόν 1.230km στη διάθεσή του, εδώ μπορείτε μόνοι σας να σκεφτείτε σε ποια πόλη, χωριό, χώρα θα θέλατε να πάτε χωρίς να χρειαστεί να προσθέσετε καθόλου καύσιμο. Με τις σημερινές τιμές, λοιπόν, η μέση τιμή του υγραερίου είναι 0,904 ευρώ το λίτρο και της αμόλυβδης 1,947 ευρώ το λίτρο, βγάζουμε τον… άβακα και υπολογίζουμε ότι χρειαζόμαστε 44,3 ευρώ για το LPG και 97,35 ευρώ για τη βενζίνη. Συνεπώς, με 141,65 ευρώ εξασφαλίζουμε δύο γεμάτα ρεζερβουάρ διαφορετικού καυσίμου και πάνω από 1.200km διαδρομής. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, είδαμε από 6,5lt/100km μέχρι 7,5lt/100km σε πιο δύσκολες συνθήκες κίνησης μέση κατανάλωση βενζίνης (6,3-6,5lt/100km σε μεικτό κύκλο σύμφωνα με τον κατασκευαστή) και από 8,5lt/100km μέχρι 9,5lt/100km μέση κατανάλωση LPG (8,1-8,5 lt/100km σε μεικτό κύκλο σύμφωνα με τον κατασκευαστή).

Στην καθημερινότητα δε χρειάζεται να κινείται κάποιος με βενζίνη, αλλά μόνο με υγραέριο που κοστίζει τα μισά και έχει ελάχιστα καλύτερες επιδόσεις. Από στάση τα 100km/h τα φτάνει σε 13,8sec με LPG και 15,1 sec με βενζίνη, ενώ η μέγιστη ταχύτητα είναι 168km/h με LPG και 166km/h με βενζίνη. Φυσικά, το Duster δεν είναι προσανατολισμένο στις επιδόσεις, αλλά στην άνεση. Εάν κάποιος είναι συνεπής με το γέμισμα του LPG, η χρήση της βενζίνης μπορεί να γίνεται αποκλειστικά στα ταξίδια που η κατανάλωση είναι χαμηλότερη.

Ο 1.000άρης κινητήρας συνδυάζεται πλέον με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων με σχετικά σφικτή κλιμάκωση. Το κιβώτιο αυτό ζωηρεύει τον κινητήρα και βοηθάει να είσαι ευέλικτος στην πόλη αφού στις χαμηλομεσαίες στροφές έχει σπιρτάδα (170Nm στις 2.000-3.500rpm με LPG και 160Nm στις 2.200-3.750 rpm με βενζίνη), ενώ χαρίζει και πιο ξεκούραστα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, οι εξωτερικοί θόρυβοι μειωμένοι σε σχέση με το παρελθόν, με τον κλασικό ήχο του τρικύλινδρου συνόλου να σε συνοδεύει πάντα. Η ανάρτηση μια χαρά βολεύει να ξεπερνάει κάθε είδους κακοτεχνία άφοβα και να απορροφά τους κραδασμούς, αλλά χαρίζει και πολύ καλό ride στο ταξίδι λόγω της μαλακής ρύθμισης.

Αυτό μπορεί να σημαίνει σχετική κλίση στις στροφές σε πιο σβέλτο ρυθμό -χωρίς να προβληματίσει στιγμή- αλλά δεν υπάρχει κανένας λόγος να φτάσει κάποιος σε αυτό το σημείο. Στο χώμα το Duster δείχνει χαρούμενο και το σύστημα διεύθυνσης να του ταιριάζει πιο πολύ σ΄ αυτό το τερέν, επειδή είναι λίγο ελαφρύ. Μπορεί η κίνηση να μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς, αλλά αυτό δεν εμποδίζει καθόλου το Duster να σε μεταφέρει εύκολα από χωματόδρομους που άλλα πιο ακριβά SUV θα οπισθοχωρούσαν. Σε αυτό βοηθάει η απόσταση των 217mm από το έδαφος και οι μεγάλες γωνίες διαφυγής (34ο), προσέγγισης (30ο) και ράμπας (21ο).

Το Dacia Duster LPG είναι ένα SUV με ιδανικό μέγεθος, αφού δεν πρόκειται για… θηρίο που να σε δυσκολεύει στην καθημερινότητα των πόλεων, αλλά ούτε μικρό που να σε περιορίζει στους χώρους. Είναι οικονομικό και η ρύθμιση ECO εξασφαλίζει ακόμα πιο χαμηλή κατανάλωση, περιορίζοντας τη μέγιστη απόδοση του κινητήρα.

Πρόκειται για ένα τίμιο αυτοκίνητο που απευθύνεται σε όσους θέλουν απλότητα στη ζωή τους με προσανατολισμό στη χρηστικότητα. Η τιμή του Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG 4×2 στη βασική έκδοση Ambiance ξεκινά από 19.490 ευρώ και η έκδοση Prestige της δοκιμής μας από 21.690 ευρώ.

Οι τιμές των εκδόσεων του Bifuel Duster δεν έχουν διαφορά από αυτές των απλών Duster, οπότε δεν έρχεται στο τραπέζι το θέμα της απόσβεσης των χρημάτων λόγω διαφοράς στην τιμή. Value for money από κάθε άποψη!

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις