Η Περιφέρεια Αττικής προμηθεύτηκε 388 νέες κάμερες που θα καταγράφουν την παραβίαση του φωτεινού σηματοδότη αλλά θα έχουν τη δυνατότητα και για άλλες παραβιάσεις, αναβαθμίζοντας την οδική ασφάλεια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ελάχιστες κάμερες λειτουργούν όχι μόνο στην Αττική αλλά και σε όλη τη χώρα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μάλιστα, σε επίσκεψή μου στην Τροχαία Ελευσίνας, είχα δει ένα ολόκληρο γραφείο γεμάτο με κλήσεις που αποστέλλονται στους παραβάτες οδηγούς. Και πήγα εκεί διότι υπάρχει ίσως η μοναδική κάμερα που λειτουργεί αποτελεσματικά.
Το ζήτημα είναι οι νέες κάμερες πέραν την καταστολής, δηλαδή της καταγραφής της παράβασης και της επίδοσης της κλήσης, να μπορούν να λειτουργήσουν αποτρεπτικά, δηλαδή να συνετίζονται οι οδηγοί, να κινούνται με βάση τα συγκεκριμένα όρια ταχύτητας και να μην παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη.
Ωστόσο, πόσο εύκολο είναι αυτό; Διότι μιλάμε για οδηγούς που διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης και το χρησιμοποιούν για πολλά ή λίγα χρόνια.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Βεβαίως και χρειάζονται οι κάμερες για τα όρια ταχύτητας, αλλά πρωτίστως χρειάζεται να καθιερωθούν μαθήματα οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία, εκεί που οι μαθητές δέχονται σαν «σφουγγάρι» όλη την πληροφορία.
Κάμερες ορίων ταχύτητας έχω δει και στα κέντρα ελέγχου των αυτοκινητοδρόμων και έχω διαπιστώσει οδηγούς να κινούνται με υπερβολική ταχύτητα, ειδικά μέσα στα τούνελ, εκεί που οι κίνδυνος είναι αυξημένος. Ωστόσο από αυτές τις κάμερες δεν μπορούν να σημειωθούν παραβάσεις και να δοθούν κλήσεις.
Με τις νέες κάμερες θα γίνουν πιο αυστηρά τα πράγματα, θα περιοριστεί η ανθρώπινη παρέμβαση και γενικά με όσα γνωρίζω κλήσεις δε «σβήνονται» εύκολα. Το αντίθετο θα έλεγα και αυτό πρέπει να το γνωρίζουν όλοι.
Αυτό, όμως, που πρέπει να γνωρίζουν όλοι, πάνω απ’ όλα, είναι ότι δεν πρέπει να χρειαζόμαστε κάμερες για να γίνουμε καλύτεροι οδηγοί ή πεζοί.
Εκπαίδευση χρειαζόμαστε, αλλαγή συνηθειών και σύγχρονο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τον οποίο ακόμα περιμένουμε.