Site icon NewsIT

Το νέο Volkswagen Tiguan στην Ελλάδα – Πρώτες εντυπώσεις, τιμές και εκδόσεις

17.04.2024 | 08:31
Το νέο Volkswagen Tiguan στην Ελλάδα – Πρώτες εντυπώσεις, τιμές και εκδόσεις

Οδηγήσαμε την τρίτη γενιά του Volkswagen Tiguan και διαπιστώσαμε σε θεωρία και πράξη ότι το ολοκαίνουριο C-SUV είναι έτοιμο να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των best sellers προκατόχων του, υιοθετώντας μάλιστα νέες τεχνολογίες και στοιχεία από τα ακριβότερα αδέρφια του των υψηλότερων κατηγοριών.

Στο πλαίσιο της πανελλήνιας παρουσίασης του νέου Volkswagen Tiguan, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το γερμανικό SUV μέχρι την Ορεινή Αρκαδία και να δούμε αναλυτικά όλες τις πληροφορίες για τις νέες τεχνολογίες, τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, τη συνδεσιμότητα, καθώς και την πλούσια γκάμα κινητήρων, που περιλαμβάνει plug-in hybrid, βενζίνης και πετρελαίου και τα τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, με τη βασική έκδοση Tiguan να ξεκινάει από τα 34.300 ευρώ.

Από την πρώτη κιόλας γενιά, εν έτει 2007, το Tiguan κέρδισε την αγάπη και την προτίμηση του κόσμου, γεγονός που το κατέστησε best seller σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Από τότε μέχρι σήμερα έχει σημειώσει 7,6 εκατ. πωλήσεις σε όλο τον κόσμο και 17.500 στη χώρα μας, αποδεικνύοντας ότι βρίσκεται στις πρώτες θέσεις επιλογών των Ελλήνων.

Δυναμική εξωτερική σχεδίαση

Το νέο Tiguan βασίζεται στην αναβαθμισμένη πλατφόρμα MQB-Evo της Volkswagen. Εξωτερικά, η τρίτη γενιά του Tiguan έχει διαφοροποιηθεί από τα απερχόμενα μοντέλα, διατηρώντας φυσικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά των προηγούμενων γενιών με τα οποία ξεχώρισαν όλα αυτά τα χρόνια στην κατηγορία C-SUV.

Πιο συγκεκριμένα, από την πρώτη κιόλας οπτική επαφή, εντύπωση κάνει το επιβλητικό εμπρός μέρος του, στο οποίο έχουν ενσωματωθεί οι νέοι, επίπεδοι προβολείς LED, όπου ανάμεσά τους υπάρχει μια οριζόντια μπάρα με γυάλινη επικάλυψη.

Η κορυφαία έκδοση R-Line

Σημειώστε πως στο νέο Tiguan για πρώτη φορά, θα είναι προαιρετικά διαθέσιμοι και η τελευταία γενιά προβολείς IQ.LIGHT HD matrix, μια τεχνολογία δανεισμένη από το Touareg. Οι πιο παρατηρητικοί -και όχι μόνο- μπορούν εύκολα να διακρίνουν σχεδιαστικά στοιχεία που παραπέμπουν στα ηλεκτρικά μοντέλα της οικογένειας ID., με το κλειστό άνω τμήμα της μάσκας να είναι το πιο χαρακτηριστικό.

Την εμφατική εμφάνιση του Tiguan ενισχύουν και τα πιο έντονα φτερά, ενώ εξίσου ενδιαφέρον σχεδιαστικά έχει και το πίσω μέρος με κυρίαρχο φρέσκο στοιχείο τα νέα φωτιστικά σώματα, τα οποία ενώνει μια οριζόντια λωρίδα LED. Οι καθαρές γραμμές και η προσεγμένη σχεδίαση της τρίτης γενιάς του γερμανικού SUV βελτίωσε την αεροδυναμική απόδοση με το συντελεστή οπισθέλκουσας να έχει μειωθεί από το 0,33 στο 0,28Cd, γεγονός που δείχνει τη διάθεση των Γερμανών να αναβαθμίσουν τον κάθε τομέα ξεχωριστά.

Ανασχεδιασμένο εσωτερικό

Το εσωτερικό είναι πλήρως ανασχεδιασμένο και αναβαθμισμένο, ενώ αντιλαμβάνεσαι αμέσως πως βρίσκεσαι μέσα στην καμπίνα ενός ολοκαίνουριου Volkswagen. Η minimal σχεδιαστική προσέγγιση, τα υψηλής ποιότητας υλικά, ακόμα και η μυρωδιά είναι οικεία.

Διάκοσμος μοντέρνος και σύγχρονος με το ψηφιακό στοιχείο να επικρατεί, όπως ο πίνακας οργάνων Digital Cockpit Pro των 10,25 ιντσών, τον οποίο συναντάμε από το βασικό εξοπλισμό του Tiguan. Χάρη σε μια νέα επίστρωση επιφάνειας για τη μείωση των αντανακλάσεων, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει επίπεδο σχεδιασμό και ενσωματώνεται σαν ένα οριζόντια τοποθετημένο tablet, επειδή δεν υπάρχει πλέον ανάγκη για προεξοχή στο πάνω μέρος που θα ωφελούσε στην επιπλέον σκίαση.

Η μεσαία έκδοση Life

Η νέα σχεδίαση του ταμπλό πρωταγωνιστεί, ενώ χρησιμοποιείται μια εντελώς καινούρια οθόνη ελέγχου που βασίζεται στην πιο πρόσφατη, την τέταρτη δηλαδή, γενιά modular infotainment matrix (MIB4). Η καινούρια οθόνη αφής διάστασης από 12,9 έως και 15 ίντσες φιλοξενεί το infotainment με νέο πιο εύχρηστο μενού. Έτσι, οδηγός και συνοδηγός χρειάζονται λίγο χρόνο εξοικείωσης για να περιηγηθούν εύκολα στο μενού και να χρησιμοποιήσουν τις πολλές λειτουργίες του.

Ακόμα πιο εύκολη τη ζωή μας κάνει, όμως, ο νέος ψηφιακός φωνητικός βοηθός IDA, που διατίθεται στο στάνταρ εξοπλισμό και αποτελεί την καλύτερη λύση για την αποφυγή της απόσπασης προσοχής του οδηγού. Έτσι, οι λειτουργίες του αυτοκινήτου και του infotainment μπορούν να ρυθμιστούν εύκολα με τη χρήση της φωνητικής γλώσσας. Ο IDA μπορεί ακόμα να απαντήσει σε συγκεκριμένες ερωτήσεις για ποικίλα θέματα, στην περίπτωση που το σύστημα έχει πρόσβαση σε online βάσεις δεδομένων και χρησιμοποιεί το ChatGPT (Τεχνητή Νοημοσύνη-AI), το οποίο θα είναι διαθέσιμο ως αναβάθμιση.

Όπως και στο ID.7, ο επιλογέας του κιβωτίου, σε σχήμα μοχλοδιακόπτη, βρίσκεται πλέον στην κολόνα δεξιά του τιμονιού. Στο νέο Tiguan βλέπουμε για πρώτη φορά και το Driving Experience Control, τον ολοκαίνουριο περιστροφικό διακόπτη με ενσωματωμένη οθόνη TFT LCD. Είναι τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα και μέσω αυτού μπορείς να επιλέξεις τα προφίλ οδήγησης, την ένταση του ήχου, ακόμα και τα χρώματα του ατμοσφαιρικού φωτισμού στο εσωτερικό. Η κορυφαία έκδοση R-Line, μάλιστα, προσφέρει 30 χρώματα στο εσωτερικό και στα διακοσμητικά ένθετα εμπρός.

Η άνεση και η πολυτέλεια φτάνουν στο απόγειό τους με τα νέα εμπρός καθίσματα ergoActive Plus, προερχόμενα από το Touareg, με πνευματική οσφυϊκή στήριξη τεσσάρων σημείων και τη νέα πνευματική λειτουργία μασάζ πίεσης 10 σημείων, την οποία φυσικά και δε χάσαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε μαζί με την όμορφη διαδρομή. Οι λειτουργίες αυτές προσφέρονται στον προαιρετικό εξοπλισμό. Επιπλέον, μπορεί να ρυθμιστεί η αυτόματη ενεργοποίηση της θέρμανσης και του εξαερισμού των καθισμάτων, ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία.

Το μήκος της νεότερης γενιάς του Tiguan έχει αυξηθεί μόλις κατά 30mm, το ύψος κατά 4mm συγκριτικά με τη δεύτερη γενιά, ενώ το πλάτος και το μεταξόνιο παραμένουν ως έχουν. Πιο συγκεκριμένα, μήκος 4.539mm, ύψος 1.658 mm, πλάτος 1.842mm και μεταξόνιο 2.676mm. Χάρη στην αύξηση του πίσω προβόλου, ο ήδη μεγάλος χώρος αποσκευών αυξήθηκε κατά 37lt και φτάνει τώρα τα 652lt. Στις PHEV εκδόσεις μειώνεται στα 490lt, ωστόσο, είναι σεβαστή χωρητικότητα για plug-in hybrid όχημα.

Τέσσερις επιβάτες μπορούν να ταξιδέψουν σούπερ άνετα και ο πέμπτος της μεσαίας πίσω θέσης με μικρούς περιορισμούς. Η ευρυχωρία είναι ένα από τα πλεονεκτήματα του Tiguan, ο χώρος για τα κεφάλια είναι πλέον μεγαλύτερος και πιο συγκεκριμένα, έχει βελτιωθεί κατά 9mm εμπρός (1.058 mm) και κατά 10 mm πίσω (1.022 mm). Επιπλέον, η δυνατότητα του πίσω καθίσματος να μετακινείται κατά το διαμήκη άξονα, όπως και στην προηγούμενη γενιά, είναι ένα επιπλέον συν, αφού ο χώρος μπορεί να διαμορφωθεί αναλόγως την περίσταση. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού προς Βυτίνα, Μαγούλιανα, Ελάτη και στο δρόμο της επιστροφής, δοκιμάσαμε όλες τις θέσεις: οδηγού, συνοδηγού και πίσω επιβάτη και η ικανοποίηση ήρθε με το παραπάνω σε όλες.

Πλούσια γκάμα κινητήρων

Το Tiguan εφοδιάζεται με μία πλήρη γκάμα κινητήρων, η οποία περιλαμβάνει κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και plug-in hybrid, ικανοποιώντας έτσι τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του μεγαλύτερου μέρους του αγοραστικού κοινού. Όλοι οι κινητήρες προσφέρονται αποκλειστικά με διπλού συμπλέκτη αυτόματα DSG κιβώτια και καμία έκδοση με χειροκίνητο.

Στη βάση του στόλου βρίσκεται ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος 1.500άρης eTSI με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V και λειτουργία στον κύκλο Miller. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις, 130 και 150PS και χρησιμοποιεί σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων (ACTPlus) και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας. Ακολουθούν οι 2λιτρες TSI τετρακίνητες εκδόσεις βενζίνης 204 και 265PS, οι οποίες θα έρθουν στη χώρα μας στο τέλος του έτους. Για τους πιστούς των diesel κινητήρων, υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε δύο 2λιτρες πετρελαιοκίνητες εκδοχές των 150 και 193PS. Ο TDI των 193PS διατίθεται με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION της VW. Όλα τα σύνολα συνδυάζονται με το DSG των επτά σχέσεων.

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκονται οι δύο νέες προσθιοκίνητες plug-in hybrid εκδόσεις με 204 και 272PS και την ονομασία eHybrid, οι οποίες έχουν αυξημένη αποδοτικότητα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Οι PHEV εκδόσεις συνδυάζονται με τον 1.500άρη eTSI evo2, ένα νέο ηλεκτροκινητήρα σύγχρονου μαγνήτη 115PS, καθώς και μία μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου ωφέλιμης χωρητικότητας 19,7kWh, η οποία προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 100km (αυτονομία κατά WLTP περίπου 120km). Η αυτονομία του προκατόχου ήταν περίπου 60km με μπαταρία χωρητικότητας 10,6kWh.

Τα 100km ενεργειακής αυτονομίας είναι νούμερο άκρως ανταγωνιστικό, αλλά κυρίως πρακτικό, γιατί έτσι αποκτάει ουσιαστικό λόγο ύπαρξης ένα plug-in hybrid όχημα. Αυτό σημαίνει ότι σε αστικό περιβάλλον μπορεί να κινηθεί άνετα αποκλειστικά με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ σε ταξίδι με βενζίνη, χωρίς έτσι να δημιουργείται κανένα άγχος για την αυτονομία ή να χρειάζεται αλλαγή συνηθειών και mindset από τον κάτοχο. Η ροπή φτάνει τα 350Nm για την έκδοση των 204PS και τα 400 Nm για την εκδοχή με τα 272PS. Οι plug-in hybrid εκδόσεις συνδυάζονται με το κιβώτιο DSG έξι σχέσεων και όχι των εφτά, όπως οι προαναφερθείσες εκδόσεις. Συγκεκριμένα, στο νέο Tiguan eHybrid, η Volkswagen χρησιμοποιεί ένα ακόμα πιο εξελιγμένο υβριδικό κιβώτιο ταχυτήτων, το DQ400e evo, και ο ηλεκτροκινητήρας των 85kW είναι ενσωματωμένος στο εν λόγω κιβώτιο DSG και αποτελούν ουσιαστικά μία ενιαία μονάδα.

Η φόρτιση μπορεί να πραγματοποιηθεί με AC φορτιστή 11 kW και για να ολοκληρωθεί από το μηδέν χρειάζεται 2 ώρες και 45 λεπτά, ενώ για πρώτη φορά plug-in VW μοντέλο μπορεί να φορτιστεί σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC έως 50 kW. Σε αυτή την περίπτωση, μια μπαταρία με επίπεδο φόρτισης μόλις 10% μπορεί να φορτιστεί ξανά στο 80% σε περίπου 23 λεπτά.

Πρώτες εντυπώσεις στο δρόμο

Η διήμερη πανελλαδική παρουσίαση της νέας γενιάς Tiguan μας έδωσε την ευκαιρία να το γνωρίσουμε σε όλα τα περιβάλλοντα, κυρίως όμως στον αυτοκινητόδρομο και στους επαρχιακούς δρόμους της Ορεινής Αρκαδίας, καθώς και να το ζήσουμε και από όλες τις θέσεις. Βρεθήκαμε, λοιπόν, πίσω από το τιμόνι -και όχι μόνο- της έκδοσης των 1.500 eTSI των 150PS, ενώ γνωρίσαμε τόσο την εξοπλιστική έκδοση Life όσο και την κορυφαία R-Line, με τα πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά.

H θέση οδήγησης, αναμενόμενα, είναι σχετικά ψηλή με πολύ καλή ορατότητα, ενώ χάρη στις πολλές ρυθμίσεις μπορείς εύκολα να την προσαρμόσεις στα μέτρα σου. O 1.500άρης turbo κινητήρας συνδυάζεται πολύ καλά με το αυτόματο 7άρι διπλού συμπλέκτη DSG κιβώτιο, ενώ η ροπή των 250Nm από τις 1.500rpm κινεί άκρως ικανοποιητικά το μεγάλο αμάξωμα.

Στις μεσαίες rpm δείχνει τον καλύτερο εαυτό του, ενώ συνολικά οι εντυπώσεις είναι πολύ καλές ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι ταξιδεύαμε τρεις ενήλικες, οι δύο εκ των τριών μεγαλόσωμοι, με αποσκευές. Μιλώντας με αριθμούς, από στάση χρειάζεται 9,1sec για να πιάσει τα 100 km/h, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210km/h.

Στον αυτοκινητόδρομο, ξεδιπλώθηκαν τα χαρίσματα του γερμανικού SUV. Σταθερό πάτημα, η ποιότητα κύλισης είναι σε εξαιρετικό επίπεδο, η ανάρτηση ισορροπημένη, η ηχομόνωση πολύ καλή με ελάχιστους θορύβους να διαπερνούν την καμπίνα, κυρίως όταν η ταχύτητα αυξανόταν, ενώ η άνεση χαρακτηριστική ακόμα και στις πίσω θέσεις. Στην έκδοση R-Line είδαμε και στην πράξη όσα αναλυτικά μας ανέφεραν στην παρουσίαση για το Adaptive Chassis Control DCC Pro (το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα απόσβεσης DCC Pro), το οποίο αποτελεί την εξελιγμένη γενιά του DCC.

Για την ακρίβεια, τα αμορτισέρ του νέου DCC Pro είναι εξοπλισμένα με δύο βαλβίδες αντί για μία βαλβίδα που διαθέτουν τα συμβατικά αμορτισέρ του DCC και αυτό το συναντάμε πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας C-SUV. Αυτή η αλλαγή συνοδεύεται από έναν προσαρμοσμένο αλγόριθμο ελέγχου για ξεχωριστό έλεγχο των σταδίων επαναφοράς και συμπίεσης.

Στην πράξη σημαίνει σταθερότητα, μεγαλύτερη άνεση, καλύτερο κράτημα στις στροφές και μεγαλύτερη και πιο άμεση απόσβεση ανωμαλιών ακόμα και σε πολύ κακό οδόστρωμα. Σε πιο σβέλτο ρυθμό και σε ανοιχτές, αλλά και πιο κλειστές στροφές, το Tiguan δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις, έχει προβλέψιμη και ουδέτερη συμπεριφορά με υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, ενώ σε κανένα σημείο δεν προκάλεσε ανασφάλεια. Η ανάρτηση DCC Pro χαρίζει πιο σπορ συμπεριφορά, αλλά συμβάλλει και στις περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές.

Στα off-road χαρακτηριστικά του τετρακίνητου Tiguan είναι η μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης τρέιλερ βάρους έως 2.300kg, οι γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής (15,9/15,2/18,6 μοίρες αντίστοιχα), καθώς και η απόσταση των 196mm από το έδαφος.

Συστήματα υποβοήθησης

Τα στάνταρ συστήματα υποβοήθησης περιλαμβάνουν τα: Side Assist & Rear Cross Traffic Alert (Σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, σύστημα επιτήρησης πίσω κυκλοφορίας και υποβοήθηση εξόδου από θέση στάθμευσης), Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian και Cyclist Monitoring (Λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών), Front Cross Traffic Assist (προειδοποίησης οδηγού σε διασταυρώσεις με λειτουργία αυτόματης πέδησης), Lane Assist (Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), Rear View Κάμερα οπισθοπορείας, προηγμένο σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και Dynamic Road Sign Display (Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας), ενώ ανάλογα με την έκδοση διατίθεται το προσαρμοζόμενο ACC με δυνατότητα stop&go. Αξίζει να σημειωθεί, η παρουσία πρόσθετου κεντρικού αερόσακου (εμπρός) και των πλευρικών αερόσακων πίσω.

Τιμές και επίπεδα εξοπλισμού

Το νέο Volkswagen Tiguan είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού Tiguan, Life, More και R-Line, με τιμή εκκίνησης για την εισαγωγική έκδοση Tiguan με τον κινητήρα των 130PS τα 34.300 ευρώ. Επιπλέον, το νέο Tiguan συνοδεύεται από 4ετή εγγύηση (ή 80.000km).

Αναλυτικά:
Tiguan 1.5 eTSI MHEV ACT 130PS DSG: 34.300 ευρώ
Tiguan 1.5 eTSI MHEV ACT 130PS DSG Life: 36.900 ευρώ
Tiguan 1.5 eTSI MHEV ACT 130PS DSG More: 37.300 ευρώ
Tiguan 1.5 eTSI MHEV ACT 150PS DSG Life: 37.900 ευρώ
Tiguan 1.5 eTSI MHEV ACT 150PS DSG More: 38.300 ευρώ
Tiguan 1.5 eTSI MHEV ACT 150PS DSG R-Line: 42.500 ευρώ
Tiguan 2.0 TDI 150PS DSG Life: 42.900 ευρώ
Tiguan 2.0 TDI 150PS DSG More: 43.350 ευρώ
Tiguan 2.0 TDI 4MOTION 193PS DSG R-Line: 52.800 ευρώ
Tiguan 1.5 eHybrid 204PS DSG R-Line: 51.100 ευρώ
Tiguan 1.5 eHybrid 272PS DSG R-Line: 53.900 ευρώ

Tags:

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version