Παρασκευή, 19 Απρ.
20oC Αθήνα

Ξεπέρασε το 95% η συμμετοχή στην «ελληνική» PISA

Ξεπέρασε το 95% η συμμετοχή στην «ελληνική» PISA
Φωτογραφία αρχείου

Ολοκληρώθηκε η πιλοτική διεξαγωγή των διαγνωστικών εξετάσεων της “ελληνικής” PISA με συμμετοχή πάνω από 95%, όπως αναφέρει στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης.

Συγκεκριμένα, οι εξετάσεις πραγματοποιήθηκαν σε 585 από τα 600 σχολεία.

«Τα σχολεία που δε συμμετείχαν, είτε ήταν ολιγοθέσια ή μονοθέσια, καθότι τα σχολεία είχαν προκύψει από τυχαίο δείγμα στρωματοποιημένης δειγματοληψίας, είτε οι εκπαιδευτικοί τους δεν πήραν μέρος από πείσμα και αντίδραση στην αναβάθμιση των σχολείων. Στέρησαν τους μαθητές από την εξαιρετική αυτή διαδικασία, που γίνεται σε όλη την Ευρώπη και σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο».

Τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και έχουν ως στόχο «να βελτιωθεί ποιοτικά το εκπαιδευτικό σύστημα», επισήμανε ο κ. Κόπτσης.

Του χρόνου θα εφαρμοστούν οι εξετάσεις σε όλα τα σχολεία της χώρας, πάντα για την ΣΤ’ Δημοτικού και τη Γ’ Γυμνασίου, πρόσθεσε ο κ. Κόπτσης.

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο στα θέματα που εξετάστηκαν

Οι μαθητές διαγωνίστηκαν στην Νεοελληνική Γλώσσα και στα Μαθηματικά.

Σε ό,τι αφορά στην Νεολεληνική Γλώσσα Δημοτικού το προς εξέταση θέμα αφορούσε στην ιστορία του Γιάννη Αντετοκούνμπο. Στις πρώτες εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα, το κείμενο που δόθηκε αναφερόταν στα δύσκολα παιδικά του χρόνια και στην αγάπη του για μπάσκετ.

Αφού οι μαθητές μελετούσαν το κείμενο έπρεπε να απαντήσουν σε ερωτήσεις όπως:

01. Με τι ήθελε να ασχοληθεί ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, όταν ήταν μικρός;
Α. Με το βόλεϊ.
Β. Με το μπάσκετ.
Γ. Με το ποδόσφαιρο.
Δ. Με τον στίβο.

02. Πώς κατάφερε ο προπονητής να πείσει τον μικρό Γιάννη να ασχοληθεί
με άλλο άθλημα από αυτό που ήθελε;
Α. Έπεισε και τα αδέρφια του να παίζουν μπάσκετ μαζί με τον Γιάννη.
Β. Του είπε ότι είχε ταλέντο και ότι θα εξελισσόταν σε καλό παίκτη.
Γ. Του πρότεινε αμοιβή με την οποία θα βοηθούσε την οικογένειά του.
Δ. Χρησιμοποίησε ως παράδειγμα τον πατέρα του που έπαιζε μπάσκετ.

03. Η πράξη του αθλητή να μοιράζει αγαθά πρώτης ανάγκης, χαρακτηρίζεται ως:
Α. αθλητική δραστηριότητα.
Β. διαφημιστική εκστρατεία.
Γ. εθελοντική εργασία.
Δ. κοινωνική αλληλεγγύη.

04. Σύμφωνα με το κείμενο, ο Γιάννης Αντετοκούνμπο δεν ξεχνά..:
Α. να αναφέρεται με αγάπη για τους γονείς του.
Β. να επιστρέφει στην περιοχή απ’ όπου ξεκίνησε.
Γ. να ευγνωμονεί τον πρώτο προπονητή του.
Δ. να ευχαριστεί πρόσωπα που τον βοήθησαν

Το θέμα της Γ΄γυμνασίου αναφέρεται στη σχέση των εφήβων με τον αθλητισμό και για καθεμιά από τις 16 ερωτήσεις έπρεπε οι μαθητές να επιλέξουν τη σωστή απάντηση. Το διασκευασμένο κείμενο ήταν της Αργυρώς Βάγια αντλημένο από το διαδίκτυο και ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Στη σύγχρονη εποχή, στην οποία ”το φαίνεσθαι” παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, παρατηρούμε ότι δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη σωματική άσκηση, στον τρόπο διατροφής καιστην εμφάνιση για τη βελτίωση της καλαίσθητης εξωτερικής εικόνας και της αυτοπεποίθησης. Στα διαφημιστικά μηνύματα, τις κινηματογραφικές ταινίες, τις τηλεοπτικές εκπομπές, στον χώρο της μουσικής αφθονούν οι εικόνες ατόμων με γυμνασμένες φιγούρες και ονειρεμένη ζωή. Ας υποθέσουμε τώρα, ότι είμαστε 13-14 ετών, μαθητές/-ήτριες εξάωρης καθημερινής φοίτησης, με αγωνία για τη σχολική επίδοση και τη διατήρηση φιλικών σχέσεων μετους συνομηλίκους και με ένα σώμα που αλλάζει προς άγνωστη κατεύθυνση. Ξαφνικά,οι απαιτήσεις για το πώς πρέπει να είμαστε φαντάζουν τεράστιες και η απόσταση ανάμε-σα στο όνειρο και την πραγματικότητα μεγαλώνει, οπότε, ας φτιάξουμε ένα σάντουιτς και ας αναρτήσουμε μια «πειραγμένη» αυτοφωτογραφία (selfie) κι ένα κωμικό σχόλιο,μήπως και μας φτιάξει η διάθεση… Αν και το παραπάνω παράδειγμα θα μπορούσε να αφορά ανθρώπους κάθε ηλικίας, η εφηβεία είναι κατεξοχήν μια περίοδος αγωνίας για την εξωτερική εμφάνιση και αναζήτη-σης της προσωπικής ταυτότητας. Γι’ αυτό και είναι απαραίτητη η υποστήριξη των εφήβων, ώστε να αναπτύξουν εκείνους τους γνωστικούς, συναισθηματικούς, και κοινωνικούς πόρους που θα τους βοηθήσουν να αντεπεξέλθουν σε αγχωτικές καταστάσεις».

Το ΙΕΠ καλεί τους εκπαιδευτικούς των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των οποίων οι μαθητές συμμετείχαν στις «Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα» να συμπληρώσουν σχετικό ερωτηματολόγιο στο πλαίσιο έρευνας.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις