Site icon NewsIT

Ολο το νομοσχέδιο για τα φορτηγά ΔΧ – Ρέππας προς απεργούς: Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση!

26.07.2010 | 19:27
Ολο το νομοσχέδιο για τα φορτηγά ΔΧ – Ρέππας προς απεργούς: Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση!

- Ολοι θα έχουν πρόσβαση στις άδειες - Μεταβατική περίοδος 3 ετών για την απελευθέρωση - Παραδείγματα ανάλογα με το βάρος - Οι άδειες πλέον θα χορηγούνται σε εταιρείες

Το δικαίωμα της απεργίας είναι αναφαίρετο, αλλά ο καθένας θα πρέπει να αντιληφθεί ότι υπάρχουν και υποχρεώσεις έναντι της κοινωνίας”.
 
Με αυτή την φράση ο υπουργός Μεταφορών κάλεσε τους ιδιοκτήτες φορτηγών να σταματήσουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις. Σχετικά με τις ελλείψεις που πρόκειται να προκληθούν στα πρατήρια υγρών καυσίμων, ο κ. Ρέππας συνέστησε ψυχραιμία και υπενθύμισε, πως οι εταιρίες πετρελαιοειδών έχουν δικά τους οχήματα που μπορούν να προμηθεύσουν τα πρατήρια.

 Πρόσθεσε επίσης, ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, αν και απέκλεισε το ενδεχόμενο επιστράτευσης, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση ακολουθεί πάντα τις δημοκρατικές διαδικασίες. Κάλεσε επίσης τους επαγγελματίες, να διαβάσουν καλά το νομοσχέδιο και να καταλάβουν πως είναι προς το συμφέρον τους.

Αλλάζουν όλα στον τομέα των οδικών μεταφορών, με το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή μέσα στην εβδομάδα, ενώ τον επόμενο μήνα θα γίνει νόμος του κράτους.

‘Οπως δήλωσε ο υπουργός ΥΜΔ Δημήτρης Ρέππας, η τελευταία άδεια σε φορτηγά δημόσιας χρήσης έχει δοθεί το 1971, με αποτέλεσμα ο κλάδος αυτός να θεωρείται πλέον κλειστό επάγγελμα.
  Ο κλάδος των ΦΔΧ αντιπροσωπεύει σε έσοδα το 7% του ΑΕΠ, αποτελείται από 33.000 οχήματα και σε αυτόν εργάζονται 110.000 άτομα.

Τι προβλέπει αναλυτικά:

   -Πρόσβαση οποιουδήποτε στο επάγγελμα και απελευθέρωση του αριθμού των χορηγούμενων αδειών ΦΔΧ.

   -Δημιουργία ενός νέου σύγχρονου συστήματος χορήγησης αδειών

   -Απελευθέρωση του κομίστρου, ενίσχυση του ανταγωνισμού για καλύτερες υπηρεσίες και χαμηλότερες τιμές

   -Οργάνωση των μεταφορέων σε εταιρίες

   -Παροχή κινήτρων για επενδύσεις

   -Δημιουργία ταμείου για την υποστήριξη της οδικής ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, και

    -Οργάνωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών με ένα σύγχρονο τρόπο.

Κριτήρια για την έκδοση άδειας: 

α) η οικονομική δυνατότητα του υποψηφίου,
β) η επαγγελματική του επάρκεια
γ)  η ύπαρξη υποδομών και
δ) η καλή φήμη.

Γίνονται από τέσσερις, δυο οι κατηγορίες εμπορευματικών μεταφορών.
Δηλαδή οι εθνικές, οι διεθνείς, οι νομαρχιακές και των υγρών καυσίμων θα γίνουν οι εξής δυο: οι εθνικές και οι διεθνείς.

Οσοι έχουν άδεια διεθνών μεταφορών θα μπορούν να εκτελούν έργο και σε εθνικό επίπεδο.

Σε ό,τι αφορά τις άδειες, που είναι και το επίμαχο σημείο για την απεργία που πραγματοποιούν οι ιδιοκτήτες ΦΔΧ  προβλέπεται: 

α) Μεταβατική περίοδος τριών ετών, κατά την οποία απελευθερώνεται η έκδοση αδειών,
β) Η ειδική εισφορά απομειώνεται σταδιακά σε τρεις φάσεις και συγκεκριμένα 30% από την 1.1.2011, 35% από την 1.1.2012 και 35% από την 1.1.2013 και τελικά μηδενίζεται.

Για πρώτη φορά, καθορίζεται το ύψος της άδειας ενός φορτηγού.

Συγκεκριμένα, για τον πρώτο τόννο η εισφορά είναι 10.000 ευρώ, από δύο έως εφτά τόννους 2.000 ο κάθε τόννος και από εφτά έως 40, 1.500 ευρώ ο τόννος, γεγονός που σημαίνει ότι για ένα φορτηγό 40 τόννων, η συνολικά αξία είναι 71.400 ευρώ.

Αντίστοιχα, για ένα βυτιοφόρο 40 τόννων η αξία της άδειας ανέρχεται στα 102.000 ευρώ.

  Ο κ. Ρέππας απαντώντας σε σχετική ερώτηση διευκρίνισε, ότι η αξία των αδειών που υπάρχουν σήμερα θα μπορεί να κατατεθεί ως κεφάλαιο στην εταιρία που θα δημιουργηθεί.

Πρόσθεσε επίσης, ότι μέχρι τώρα οι άδειες χορηγούντο σε πρόσωπα, ενώ στο εξής θα ανήκουν σε εταιρίες.

Εάν η καινούργια άδεια δεν χρησιμοποιηθεί μέσα σε ένα πεντάμηνο, ο κάτοχος θα πρέπει να πάει και πάλι στη Νομαρχία για την ανανέωσή της.

Τέλος, στο νομοσχέδιο προβλέπεται, ειδική ρήτρα για την ασφάλιση των εμπορευμάτων σε περίπτωση που προκληθεί βλάβη με υπαιτιότητα του μεταφορέα.

    Σε ό,τι αφορά το θέμα του διαλόγου με τους μεταφορείς, ο κ. Ρέππας τόνισε ότι έγινε εμπεριστατωμένος διάλογος με συγκλίσεις και διαφωνίες, ακολούθησε διαπραγμάτευση με το μηχανισμό στήριξης και το υπουργείο κατέληξε στην τελική μορφή του νομοσχεδίου.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version