weather-icon °C AΘΗΝΑ

Τι κρύβουν στον τάφο της Αμφίπολης; Γιατί δίνουν πληροφορίες και φωτογραφίες με το σταγονόμετρο;

Τι κρύβουν στον τάφο της Αμφίπολης; Γιατί δίνουν πληροφορίες και φωτογραφίες με το σταγονόμετρο;

Είναι η έλλειψη γνώσης που οδηγεί τη φαντασία σε … ξέφρενο καλπασμό. Ετούτη τη φορά στον τάφο της Αμφίπολης συμβαίνει κάτι πρωτοφανές.

Σπάνιο για αρχαιολογικές έρευνες ξαφνικά και από το… πουθενά έφτασε ο πρωθυπουργός, μίλησε για μεγάλη ανακάλυψη, ήρθαν οι πρώτες εικόνες στο φως που έδειχναν τις Σφίγγες, αλλά και μεγάλα τμήματα του περιβόλου του τάφου, μίλησε η επικεφαλής των ανασκαφών … έγιναν όλα όσα έπρεπε ώστε να πέσουν πάνω στις εργασίες όλα τα φώτα της δημοσιότητας, εντός και εκτός Ελλάδος και… ξαφνικά… σιγή.

Για την ακρίβεια υπάρχει φλυαρία σε ό,τι αφορά κάποιες λεπτομέρειες που άπτονται τεχνικών ζητημάτων, αλλά και υπερβολική ανάδειξη λεπτομερειών συγκεκριμένων χαρακτηριστικών του μνημείου.

Λείπει μια γενικότερη εικόνα. Λείπουν και οι γενικές φωτογραφίες από το εσωτερικό του τάφου. Αντίθετα περισσεύουν κοντινές φωτογραφίες που αναδεικνύουν μια λεπτομέρεια στη ζωγραφική ή κάποιο γλυπτό, ακόμη και μια ή πολλές ρωγμές στους λίθους δόμησης.

Ούτε οι συντηρητές ή οι γεωλόγοι δεν θα “τραβούσαν” τόσο κοντινές φωτογραφίες του μνημείου.
Το ερώτημα είναι γιατί.

Γιατί επιλέχθηκε για παράδειγμα να μάθουμε με λεπτομέρειες το ότι βρέθηκε τμήμα των φτερών των Σφιγγών, αλλά δεν μάθαμε ποτέ αν βρέθηκαν τα κεφάλια ή άλλα τμήματα που λείπουν από τα γλυπτά;

Μάθαμε ακριβώς για τις προσπάθειες να διασωθεί η αριστερή κόρη που είχε ρωγμή, είδαμε και σχετική φωτογραφία με το πρόσωπο καλυμμένο μετά τη συγκόλληση τμημάτων που έλειπαν, αλλά δεν ακούσαμε κουβέντα για τα τμήματα από την δεξιά κόρη. Αν βρέθηκε δηλαδή το τμήμα του προσώπου που λείπει.

Ακούσαμε έναν σωρό θεωρίες για το πως μπορεί να ήταν τα χέρια τους, σε ποια θέση και για ποιον λόγο, αλλά δεν μάθαμε ποτέ εάν βρέθηκαν… μόνο (άραγε σε ποιους απευθυνόταν και με ποιες γνώσεις η ανακοίνωση) ότι η οροφή δεν είχε ενδείξεις ότι στηριζόταν στα χέρια των “Καρυατίδων”.

Αν παρατηρούσε κανείς την φωτογραφία όταν αποκαλύφθηκε σχεδόν το σύνολο των αγαλμάτων των δύο “Καρυατίδων” θα έβλεπε ότι ενώ δεν γινόταν η παραμικρή αναφορά σε δεύτερο θάλαμο το υπουργείο χρειάστηκε δυο ημέρες ακόμη για να ανακοινώσει την ύπαρξή του και τότε δεν δόθηκαν παρά κάποιες φωτογραφίες που δεν δείχνουν σε καμία περίπτωση το σύνολο του θόλου ή του εσωτερικού.

Χρειάστηκε να βγει φήμη ότι βρέθηκαν επιγραφές για να υπάρξει διευκρίνηση ότι επρόκειτο για κομμάτια του επιστυλίου που πήγαιναν για συντήρηση …

Μόλις προχθές μάθαμε ότι μπήκαν στον τρίτο θάλαμο, μάθαμε με την ανακοίνωση και το είδαμε με κοντινές φωτογραφίες ότι υπάρχουν φθορές…

Μάθαμε απ’ την ίδια ανακοίνωση ότι σε αυτόν τον χώρο το χώμα είναι λιγότερο, αλλά δεν δόθηκε φωτογραφία που να δείχνει τον τέταρτο τοίχο που πιθανότατα είναι και αυτός που οδηγεί στον προθάλαμο και τον νεκρικό θάλαμο… Αντίθετα είδαμε με κάθε λεπτομέρεια την πίσω πλευρά του τρίτου τοίχου …

Καθώς κανείς δεν μπορεί να φανταστεί ότι δεν υπάρχει ένας ευρυγώνιος φακός σε ολόκληρο το υπουργείο Πολιτισμού, είναι προφανές ότι δεν επιθυμούν να αποκαλυφθούν τα “μυστικά” του τάφου και όλα όσα έχουν έρθει στο φως.

Για να συντηρείται το θέμα στη δημοσιότητα;
Για να προστατευτεί το έργο;
Υπάρχει άλλος λόγος;

Τα ερωτήματα είναι πολλά αλλά οι απαντήσεις λείπουν και κάπως έτσι ξεκινούν και οι διάφορες θεωρίες. Από τις θεωρίες συνωμοσίας ως τις θεωρίες των επιστημόνων που έχοντας ελάχιστες και αποσπασματικές πληροφορίες στα χέρια τους μπαίνουν στον πειρασμό να πουν τη γνώμη τους, ακόμη και για το ποιος μπορεί να ήταν ο “ένοικος” ή ακόμη και για τη χρονολόγηση του τάφου.

Μαθαίνουμε μέσω του υπουργού Πολιτισμού ότι έχουν απορριφθεί προτάσεις μεγάλων ξένων ΜΜΕ που θέλουν την αποκλειστικότητα της είδησης και των πλάνων…

Θέμα αποκλειστικότητας είναι;

Διαβάστε επίσης:

#TAGS MM