Τρίτη, 23 Απρ.
21oC Αθήνα

Twitter: Ξεκινά ο «πόλεμος» με την Κομισιόν – «Επέλεξε την αντιπαράθεση»

Twitter: Ξεκινά ο «πόλεμος» με την Κομισιόν – «Επέλεξε την αντιπαράθεση»

«Το Twitter επέλεξε την αντιπαράθεση» αποφασίζοντας να εγκαταλείψει τον εθελοντικό κώδικα καλής πρακτικής της ΕΕ κατά της παραπληροφόρησης», δήλωσε η αντιπρόεδρος της Κομισιόν Βιέρα Γιούροβα.

Η Κομισιόν ανακοίνωσε πριν από δέκα ημέρες ότι το Twitter αποσύρεται απ’ αυτό τον εθελοντικό κώδικα συμπεριφοράς που θεσπίστηκε το 2018 και περιέχει περίπου 40 δεσμεύσεις με στόχο κυρίως να υπάρχει καλύτερη συνεργασία με αυτούς που ελέγχουν την ακρίβεια των γεγονότων και να στερηθούν τις διαφημίσεις οι ισότοποι που διανέμουν ψευδείς ειδήσεις.

«Πιστεύουμε πως είναι ένα λάθος εκ μέρους του Twitter. Επέλεξαν την αντιπαράθεση», δήλωσε στους δημοσιογράφους η Γιούροβα, αρμόδια στους κόλπους της Επιτροπής για τις αξίες και τη διαφάνεια.

Πέραν των εθελοντικών δεσμεύσεων που ισχύουν αυτή τη στιγμή, η μάχη εναντίον της παραπληροφόρησης θα καταστεί νομική υποχρέωση στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA) που θα ισχύσει από τις 25 Αυγούστου.

«Αν το Twitter θέλει να λειτουργεί και να κερδίζει χρήματα στην ευρωπαϊκή αγορά, θα πρέπει να συμμορφωθεί προς το νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες», υπογράμμισε η Γιούροβα.

«Ο κώδικας είναι εθελοντικός, αλλά μην απατάσθε: εγκαταλείποντας τον κώδικα, το Twitter θα αποτελέσει αντικείμενο αυξημένης προσοχής. Οι δράσεις του και ο σεβασμός του ευρωπαϊκού νόμου (DSA) θα εξετάζονται από κοντά, αυστηρά και κατά προτεραιότητα», προειδοποίησε.

Η απόσυρση του Twitter από τον ευρωπαϊκό κώδικα δεν ήταν έκπληξη για τις Βρυξέλλες. Πριν από περισσότερο από έξι μήνες, ο δισεκατομμυριούχος Έλον Μασκ χαλάρωσε τον έλεγχο των προβληματικών περιεχομένων και μοιάζει να ενίσχυσε τη φωνή διαβόητων προσώπων που διαδίδουν παραπληροφόρηση στην πλατφόρμα.

Ο ευρωπαϊκός κώδικας καλής πρακτικής κατά της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο συνασπίζει γύρω στους τριάντα υπογράφοντες, γιγάντιες εταιρείες όπως οι Meta, Google, Microsoft ή TikTok, αλλά επίσης πιο μικρές πλατφόρμες, καθώς και επαγγελματίες της διαφήμισης, ελεγκτές γεγονότων (fact-checkers) και μη κυβερνητικές οργανώσεις. Αυτοί που υπέγραψαν τον κώδικα είχαν και οι ίδιοι συμμετάσχει στην κατάρτισή του.

«Πολλά πρόσωπα που εργάζονται στο Twitter είχαν συνεργασθεί μαζί μας. Είναι απογοητευτικό. Το Twitter είχε εργαζομένους πολύ ικανούς και αποφασισμένους, οι οποίοι είχαν καταλάβει πως έπρεπε να υπάρχει μια κάποια ευθύνη, μια ενισχυμένη ευθύνη από την πλευρά των πλατφορμών», δήλωσε η Γιούροβα.

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις