Site icon NewsIT

Ανατροπή στο θρίλερ της πτήσης MH370; Το μοιραίο timing του πιλότου για τουαλέτα

17.10.2016 | 14:21
Ανατροπή στο θρίλερ της πτήσης MH370; Το μοιραίο timing του πιλότου για τουαλέτα

Μια νέα θεωρία έρχεται να ανατρέψει τα όσα ακούγονται μέχρι σήμερα περί αεροπειρατείας ή πτήσης αυτοκτονίας. Η δημοσιογράφος Christine Negroni ισχυρίζεται πως αν ο κυβερνήτης δεν είχε κάνει διάλειμμα για τουαλέτα μπορεί να μην υπήρχε κανένα μυστήριο για την πτήση MH370 της Malaysia Airlines.

Το μοιραίο Boeing 777 απογειώθηκε από την Κουάλα Λουμπούρ στις 12.42 στις 8 Μαρτίου 2014 με 227 επιβάτες και 12 μέλη πλήρωμα, μεταξύ των οποίων ο κυβερνήτης Zaharie Ahmad Shah και ο συγκυβερνήτης Fariz Abdul Hamid. 25 λεπτά αργότερα ο Zaharie Ahmad Shah εξέπεμψε σήμα πως η πτήση διατηρούσε το επίπεδο 350.

Το αεροπλάνο βρισκόταν περίπου 10,6 χιλιόμετρα πάνω από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας και επιτάχυνε προς το Πεκίνο. Η Negroni θεωρεί πως ίσως ο Zaharie να σκέφτηκε ότι ήταν καλή στιγμή να κάνει το λεγόμενο “βιολογικό διάλειμμα”. “Δικό σου το αεροπλάνο” πιθανότατα να είπε στον Fariq Abdul Hamid φεύγοντας για να πάει τουαλέτα.

Ενώ ο Zaharie είχε φύγει από τον θάλαμο διακυβέρνησης, η κύρια δουλειά του Fariq ήταν να επικοινωνήσει με τους Βιετναμέζους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην πόλη Ho Chi Minch. “Malaysian 370 επικοινώνησε με Ho Chi Minh [στη ραδιοσυχνότητα] 120.9. Καλυνήχτα” ήταν το μήνυμα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας της Κουάλα Λουμπούρ στη 1.19. “Καληνύχτα. Malaysian 370”, απάντησε ο Fariq.

Λίγο μετά από αυτό πρέπει να έγινε εκρηκτική αποσυμπίεση της καμπίνας του αεροπλάνου, θέτοντας τους επιβάτες και το πλήρωμα σε τροχιά καταστροφής. Δεν υπάρχουν φυσικές αποδείξεις για το τι συνέβη με το αεροπλάνο. Η πτήση MH370, τα μαύρα κουτιά και οι επιβάτες εξαφανίστηκαν πάνω από τον Ινδικό Ωκεανό. Τα μόνο συντρίμμια που βρέθηκαν είναι αυτά που ξεβράστηκαν στις ακτές της νότιας Αφρικής.

Η Negroni απορρίπτει τις θεωρίες συνωμοσίας σχετικά με την εξαφάνιση του αεροπλάνου, καθώς δεν βρέθηκαν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι οφείλεται σε αεροπειρατεία ή σαμποτάζ. Συνδέει τα γνωστά γεγονότα της MH370 με καταστροφές λόγω αποσυμπίεσης της καμπίνας που θα μπορούσε να προκληθεί είτε από διαρθρωτικές αδυναμίες στο αεροπλάνο είτε από ελαττωματικές πόρτες στην καμπίνα.

Η αποσυμπίεση θα έκανε έναν βαθύ και εντυπωσιακό θόρυβο και τα πράγματα θα πετάγονταν παντού. Οι πρώτες σκέψεις των πιλότων θα ήταν πως πρόκειται για κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Στο πιλοτήριο ο Fariq θα είχε 15 με 30 δευτερόλεπτα να φορέσει μάσκα οξυγόνου πριν χάσει τις αισθήσεις του. Ο αέρας 11 χιλιόμετρα πάνω από τη γη δεν περιέχει αρκετό οξυγόνο να υποστηρίξει την ικανότητα του εγκεφάλου να σκέφτεται λογικά. Είναι πιθανό ο Fariq να αντιμετώπισε άλλο πρόβλημα. Η Negroni υποπτεύεται πως ίσως κάτι δεν λειτουργούσε σωστά στο σύστημα οξυγόνου του θαλάμου διακυβέρνησης.

Ακόμα δηλαδή και αν ο Fariq είχε φορέσει τη μάσκα του δεν θα είχε το απαραίτητο οξυγόνο που χρειάζεται ο εγκέφαλος για να λειτουργεί καθαρά. Τα δάχτυλά του και τα χέρια του θα πρέπει να άρχισαν να κάνουν σπασμωδικές κινήσεις. Θα πρέπει να πάλεψε για να κατανοήσει την ταχεία αλλαγή από τις κανονικές συνθήκες στο πανδαιμόνιο. Η εμπειρία ήταν ένας ακόμα παράγοντας που οδήγησε στη συντριβή. Ο Fariq ήταν μόνος του στο πιλοτήριο, ήταν 27 ετών και είχε 2.700 ώρες εμπειρίας αλλά μόνο 39 ήταν σε Boeing 777.

Ένα από τα πρώτα καθήκοντα του Fariq θα ήταν να εκπέμψει σήμα κινδύνου. Η Negroni υποθέτει πως ο άπειρος πιλότος αντί να εισάγει τον κωδικό κινδύνου στον πομποδέκτη, μπορεί να τον άλλαξε κατά λάθος σε κατάσταση αναμονής. Αυτό για τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στη Μαλαισία και το Βιετνάμ ισοδυναμεί με το να τον είχε απενεργοποιήσει.

Ό,τι και αν συνέβη, χάθηκε το σήμα, όπως βρήκαν οι ερευνητές. Το αεροπλάνο ήταν ορατό στο ραντάρ. Αλλά χωρίς να λειτουργεί ο πομποδέκτης, το υψόμετρο και η ταυτότητά του δεν ήταν ανιχνεύσιμα από τους έλεγκτες εναέριας κυκλοφορίας ή άλλα αεροπλάνα. Σε εκείνο το σημείο χάθηκε η πτήση MH370. Τι έγινε με τον κυβερνήτη Zaharie; Θα έπεσε μια μάσκα οξυγόνου στην τουαλέτα αλλά θα έπρεπε να τη βγάλει για να φτάσει στο πιλοτήριο. Ήταν μόλις λίγα βήματα αλλά αρκετά για να υποφέρει από στέρηση οξυγόνου.

Είτε με μάσκα οξυγόνου είτε χωρίς, ο Zaharie κατά τη Negroni δεν θα ήταν σε θέση να ανακτήσει τον έλεγχο του αεροπλάνου. Αμφιβάλλει για το αν κατάφερε να γυρίσει στο πιλοτήριο. Αν είχε καταφέρει να φτάσει, η εμπειρία του μπορεί να έκανε τη διαφορά. Ο 53χρονος πετούσε 33 χρόνια και είχε 18.000 ώρες.

Ωστόσο κάποιος λειτουργούσε το αεροπλάνο. 11 λεπτά μετά την τελευταία κλήση ασυρμάτου του Fariq το αεροπλάνο είχε γυρίσει προς τα νοτιοδυτικά, γυρνώντας προς τον μαλαισιανό εναέριο χώρο. Περίπου 20 λεπτά αργότερα το αεροπλάνο γύρισε προς τον βορρά. Η Negroni υποψιάζεται πως ίσως ο Fariq έκανε αυτή τη στροφή προς αεροδρόμιο της Μαλαισίας όπου είχε εκπαιδευτεί να πετάει. “Νομίζω ότι πλέον δεν ενεργούσε λογικά γιατί είχε χάσει την ικανότητά του προ πολλού λόγω έλλειψης οξυγόνου”.

Αντί να προσγειωθεί, το αεροπλάνο συνέχισε προς τον βορρά πριν τελικά στραφεί δυτικά προς τον Ινδινό Ωκεανό. “Αν σκεφτεί κανείς πόσο μπερδεμένο πρέπει να ήταν το μυαλό του Fariq, μπορεί να δει ότι μπορεί να εξηγηθεί η περίεργη τροχιά πτήσης της MH370. Κάποια στιγμή το αεροπλάνο γύρισε νότια πάνω από τον ωκεανό και πέταξε για ώρες, ίσως με αυτόματο πιλότο, πριν τελικά εξαφανιστεί μια για πάντα.

Πηγή: News.com.au

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version