Ερώτηση
“Γιατρέ, συγχαρητήρια για τη στήλη σας! Ήθελα να σας ρωτήσω πώς να κόψω τη βραδινή πάνα στον 3,5 ετών γιο μου. Την πρωινή την κόψαμε μέσα σε μια μέρα με μεγάλη επιτυχία χωρίς πισωγυρίσματα. Όμως επειδή μέσα στη μέρα τρώει ελάχιστη τροφή ( έχει βάρος 15,5 κιλά και ύψος γύρω στο 1 μέτρο) ξυπνάει ακόμα μια φορά στις 3,5 το πρωί και άλλη μία στις 6,5 για γάλα γιατί πεινάει. Επίσης δεν θέλει να κόψει με τίποτα το μπιμπερό και έτσι απολαμβάνει το γάλα του. Πώς μπορώ να τον βοηθήσω να κόψει αυτή τη συνήθεια;”
Απάντηση
Ο τρόπος είναι ο εξής: πριν κοιμηθεί το παιδί σας το βάζετε να κάνει τα τσίσα του και αν είναι δυνατόν και τα κακά του. Δύο ώρες μετά τον ύπνο, το ξυπνάτε και το οδηγείτε στην τουαλέτα ώστε να κάνει ξανά τσίσα ή κακά. Είναι σημαντικό να το ξυπνάτε κανονικά και όχι να πηγαίνει κοιμισμένο διότι τότε είναι σαν να κάνει την ανάγκη του στο κρεβατάκι του. Όσον αφορά στο μπιμπερό, αρχίστε να χρησιμοποιείτε κυπελάκι με στόμιο, καλαμάκι ή ακόμα να τρώει το γάλα του με κουτάλι μικρό ή μεγάλο κι έτσι σιγά σιγά θα κοψει το μπιμπερό.
Ερώτηση
“Κύριε Μαζάνη, έχω ένα αγοράκι 26 μηνών και έχει μολυσματική τέρμινθο στις μασχάλες του. Ο δερματολόγος συστήνει αφαίρεση με λαβίδα ενώ ο παιδίατρος και ένας ακόμη δερματολόγος μάς συστήνουν να τα αφήσουμε να κάνουν τον κύκλο τους χωρίς να τα πειράξουμε. Θα ήθελα τη γνώμη σας”.
