Πέμπτη, 25 Απρ.
19oC Αθήνα

Aegean, Δ. Γερογιάννης «Το αεροπορικό τοπίο άλλαξε ριζικά τα τελευταία 20 χρόνια» – Το 2022 καλύτερο του 2019

Aegean, Δ. Γερογιάννης «Το αεροπορικό τοπίο άλλαξε ριζικά τα τελευταία 20 χρόνια» – Το 2022 καλύτερο του 2019

Με βάση τα στοιχεία του Eurocontrol, η Ελλάδα έχει ήδη φτάσει και ξεπεράσει τον αριθμό των πτήσεων του 2019.

Η καλοκαιρινή περίοδος παρουσιάζει μια ιδιαίτερα έντονη δυναμική στις προκρατήσεις, με αυξημένους συντελεστές πληρότητας που πλησιάζουν τα προ πανδημίας επίπεδα.

Ήδη, η AEGEAN μετέφερε περισσότερους από 1 εκατομμύριο επιβάτες, μόνο τον περασμένο Μάιο, στην αρχή δηλαδή της φετινής θερινής περιόδου. Κι αυτό είναι ενδεικτικό της έντονης και απότομης αύξησης της ζήτησης. Τα παραπάνω ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Δημήτρης Γερογιάνης, CEO, της AEGEAN στο Athens Aviation Event, Metropolitan Expo, που πραγματοποιήθηκε την 1η Ιουλίου.

Όπως συνέχισε ο κ. Γερογιάννης: Βασικός μας στόχος για το 2022 είναι να προσφέρουμε νέες υπηρεσίες και περισσότερες επιλογές στους επιβάτες αλλά και να επιτύχουμε την πρώτη κερδοφόρα χρονιά από την έναρξη της πανδημίας. Δίχως αμφιβολία, σε ένα περιβάλλον με υψηλή αβεβαιότητα και υψηλό κόστος καυσίμων λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα παραμένουν βασικές προτεραιότητες.

Οι αεροπορικές εταιρείες είναι αλήθεια πως γνώρισαν αρκετές κρίσεις και πιθανότατα θα υπάρξουν και άλλες στο μέλλον. Στην πραγματικότητα δεν μπορούμε να προβλέψουμε πότε θα έρθει η επόμενη κρίση και πόσο σοβαρή θα είναι.

Αυτό που μπορούμε όμως να κάνουμε είναι να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, ως οργανισμός, να πατάμε σε γερές βάσεις και να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητά μας, έτσι ώστε – στο μέτρο του δυνατού και δεδομένης της σοβαρότητας της εκάστοτε κρίσης – να την αντιμετωπίσουμε και να αναδειχθούμε πιο αποτελεσματικοί και ανταγωνιστικοί για την επόμενη ημέρα.

To success story

Μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως το αεροπορικό τοπίο άλλαξε ριζικά τα τελευταία 20 χρόνια. Τρείς είναι κατά τη γνώμη μας οι παράγοντες που οδήγησαν στην αλλαγή και στην αναβάθμιση του αεροπορικού κλάδου στην Ελλάδα και αξίζει να τους καταγράψουμε χρονολογικά.

Ο πρώτος είναι η AEGEAN, και η αναφορά της ως πρώτη στη λίστα αυτών των παραγόντων οφείλεται στο ότι χρονικά προηγείται των υπολοίπων καθώς ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1999.

Το επιτυχημένο start up των πρώτων μόλις χρόνων της απελευθέρωσής των αερομεταφορών, που από μια μικρή ιδιωτική αεροπορική εταιρεία με 2 αεροσκάφη, αναπτύχθηκε δυναμικά στις ιδιαίτερα ανταγωνιστικές διεθνείς αγορές και αυτή τη στιγμή διαθέτει ένα στόλο 65 αεροσκαφών που πετούν από τις 8 συνολικά βάσεις της σε Ελλάδα και εξωτερικό, σε 133 προορισμούς σε 41 χώρες με τακτικές αλλά και ναυλωμένες πτήσεις.

Με διαχρονική δέσμευσή μας την υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση και αξία για τους πελάτες μας, τα τελευταία 23 χρόνια επενδύουμε σταθερά στην ποιότητα αλλά και στην επέκταση του δικτύου μας.

Νέος στόλος

Η δέσμευσή μας αυτή αποδεικνύεται από το δεύτερο πρόγραμμα ανανέωσης στόλου – το πρώτο είχε πραγματοποιηθεί το 2007 με τη μετάβαση σε ολοκαίνουργια αεροσκάφη Airbus – που βρίσκεται αυτή την περίοδο σε εξέλιξη και βασίζεται στην επόμενη γενιά της οικογένειας ΝΕΟ και συγκεκριμένα τα αεροσκάφη 320/321.

Ο δεύτερος παράγοντας εστιάζεται γύρω από τη λειτουργία του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2001.

Ο διάδοχος του ιστορικού αεροδρομίου του Ελληνικού, που ξεκίνησε τη λειτουργία του ως ένα ιδιωτικά διαχειριζόμενο αεροδρόμιο. Το πρώτο ανάλογο πείραμα στην Ελλάδα. Σε μία χώρα γεμάτη με κρατικές επιχειρήσεις. Ένα πείραμα που αποδείχθηκε επιτυχημένο και είμαστε περήφανοι που εμείς ως AEGEAN με την ποιότητα των υπηρεσιών μας και τη σταθερή μας ανάπτυξη συμβάλλαμε σε αυτή την επιτυχία.

Και ο τρίτος σχετίζεται με τη λειτουργία των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων από τη FRAPORT το 2018.

Τα 14 αυτά αεροδρόμια αποτελούν μαζί με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη σημεία εισόδου τουρισμού για την καλοκαιρινή περίοδο στην Ελλάδα.

Για αυτό και η επένδυση στον εκσυγχρονισμό τους έχει αλλάξει ριζικά όχι μόνο την εικόνα της χώρας αλλά και την ταξιδιωτική εμπειρία των επιβατών η οποία έχει αναβαθμιστεί ουσιαστικά.

Φυσικά το success story του ελληνικού αεροπορικού κλάδου, τα τελευταία 20 χρόνια συμβαδίζει με το success story του ελληνικού τουρισμού και την ισχυροποίηση του brand name της Ελλάδας.

Η Ελλάδα έχει αναδειχθεί -ακόμη και μέσα στην κρίση- σε ισχυρό brand name παγκοσμίως και όλοι στον αεροπορικό κλάδο έχουμε συμβάλει σε αυτό, αλλά και έχουμε βοηθηθεί από αυτό εξίσου.

Καθήκον και πρόκληση ειδικά για τη φετινή χρονιά – αλλά και για τις επόμενες – είναι πλέον κάθε μέλος του οικοσυστήματος (αεροπορικές εταιρείες, ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, αεροδρόμια και τουριστικός τομέας) να υπερασπιστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ελληνικό brand name.

Αεροπορικές συμμαχίες

Ο ρόλος της Star Alliance και άλλοι παράγοντες επιτυχίας: Οι αεροπορικές συμμαχίες, είναι ένας παράγοντας που συνέβαλε σημαντικά στην αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως.

Μάλιστα η Star Alliance γιορτάζει φέτος την 25η επέτειό της ως η πρώτη και κορυφαία αεροπορική συμμαχία στον κόσμο και εμείς γιορτάζουμε μαζί της την 13η επέτειο από την ένταξή μας σε αυτή.

Όλα ξεκίνησαν με βάση την επιδίωξη να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο παγκόσμιας εμβέλειας και αναγνώρισης για τον επιβάτη σε συνδυασμό με μία απρόσκοπτη και υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση. Και σήμερα η προσπάθεια αυτή συνεχίζεται αξιοποιώντας στο έπακρο την τεχνολογία για την προώθηση μιας αρμονικής εμπειρίας για τους πελάτες.

Στα πρώτα χρόνια δημιουργίας της η έμφαση δίνονταν στο ενισχυμένο δίκτυο των αερομεταφορέων που ανήκαν σε μια συμμαχία. Σήμερα η έμφαση δίνεται κυρίως στην αδιάλειπτη ταξιδιωτική εμπειρία.

Αυτή η αλλαγή είναι πολύ ευπρόσδεκτη για την AEGEAN, καθώς από την αρχή ήμασταν ένας αερομεταφορέας επικεντρωμένος στο να προσφέρουμε ποιοτική εξυπηρέτηση σε όλα τα βήματα του ταξιδιού.

Πλέον υπάρχουν ψηφιακές διαδικασίες σε όλους τους αερομεταφορείς της συμμαχίας που διευκολύνουν μέσω του checkin επιβατών και αποσκευών, την αμοιβαία αναγνώριση του εκάστοτε status των επιβατών (όπως για παράδειγμα τα μίλια τους), ενώ προωθούνται οι σχετικές πληροφορίες πτήσης στους επιβάτες ακόμη και κατά την διάρκεια της πτήσης συμπεριλαμβάνοντας διαφορετικά δρομολόγια.

Η τεχνολογία

Αυτό μας φέρνει στο επόμενο σημείο που αξίζει να σταθούμε, την τεχνολογία. Έναν πολύ σημαντικό μοχλό στη νέα εποχή των αερομεταφορών που έχουμε αγκαλιάσει στην AEGEAN από την αρχή. Η αλήθεια είναι πως πάντα βλέπαμε ευκαιρίες – και όχι απειλές – στην τεχνολογία.

Σε αυτή την λογική, αναπτύξαμε τις σχετικές δεξιότητες, εκπαιδεύσαμε τους ανθρώπους μας να κάνουν σωστή χρήση της τεχνολογίας και πλέον την έχουμε ενσωματώσει σε όλα τα σημεία επαφής με τον επιβάτη.

Στην ιστοσελίδα μας, στην εφαρμογή, στις διαδικασίες για τη διαχείριση αιτημάτων και φυσικά σε κάθε μέρος του επιχειρησιακού μας κύκλου.

Ενδεικτικά, τα πληρώματα πιλοτηρίου και καμπίνας έχουν τα δικά τους tablet για να διαχειρίζονται τα καθήκοντά τους πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πτήση τους, οι μηχανικοί μας έχουν άμεση πρόσβαση στα εγχειρίδια συντήρησης και καταγράφουν τα αποτελέσματα των ενεργειών τους. Η τεχνολογία είναι πολύ σημαντική, αλλά αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι το να γνωρίζεις πώς να την χρησιμοποιήσεις παραγωγικά για να βελτιώσεις την εμπειρία των επιβατών και να αυξήσεις τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα.

Βιωσιμότητα

Παρόλο που το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αερομεταφορών ευθύνεται μόλις για το 1/10 της συνεισφοράς συνολικά του κλάδου των μεταφορών και ήδη για περισσότερα από τα 10 τελευταία χρόνια έχει καταφέρει να μειώσει τις εκπομπές αερίων ενόσω παράλληλα αναπτύσσεται, οι προσαρμογές που θα κληθεί να πραγματοποιήσει είναι σημαντικές και διατρέχουν οριζόντια την αλυσίδα αξίας των αερομεταφορών. Ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τη πρόοδο που πέτυχε ο κλάδος σε μακροσκοπικό επίπεδο, καθώς τα σημερινά αεροσκάφη καταναλώνουν περίπου 80% λιγότερο καύσιμο ανά χιλιομετρική θέση από ότι τα πρώτα εμπορικά jets το 1960.

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να επιτύχουν μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050. Μία δέσμευση που ευθυγραμμίζει τις αεροπορικές μεταφορές με τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη στους 1,5°C.

Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα απαιτηθούν συντονισμένες και σημαντικές προσπάθειες ολόκληρου του κλάδου (αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, πάροχοι υπηρεσιών αεροναυτιλίας, κατασκευαστές).

Παράλληλα, χρειάζεται έναν συνδυασμό μέγιστης εξάλειψης των εκπομπών από την πηγή τους, μέσω τεχνολογιών αντιστάθμισης ή και δέσμευσης άνθρακα.

Όμως καθώς οι τεχνολογικές λύσεις που θα μηδενίσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα στις αεροπορικές μεταφορές δεν είναι ακόμη εφαρμόσιμες, σε μεγάλη κλίμακα, πρέπει να αναζητηθούν πρακτικές λύσεις και μέσα από τη σύνθεση ιδεών να διαμορφωθούν και να υλοποιηθούν από κοινού οι κατάλληλες πολιτικές.

 

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις