Πέμπτη, 25 Απρ.
22oC Αθήνα

Frigoglass: Μειώθηκαν οι πωλήσεις σε επαγγελματικά ψυγεία λόγω κορονοϊού, αλλά αυξήθηκαν οι γυάλινες φιάλες

Frigoglass: Μειώθηκαν οι πωλήσεις σε επαγγελματικά ψυγεία λόγω κορονοϊού, αλλά αυξήθηκαν οι γυάλινες φιάλες

Μείωση των πωλήσεων κατά 34,9%, στο τέταρτο τρίμηνο του 2020 καταγράφει η Frigoglass, που οφείλεται στις χαμηλότερες επενδύσεις σε επαγγελματικά ψυγεία, λόγω των περιορισμών που σχετίζονται με τον κορονοϊό, στις αρνητικές επιπτώσεις από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες και στην ισχυρή συγκριτική βάση. Την ίδια στιγμή διαπιστώνεται συνεχής ανάκαμψη του όγκου πωλήσεων γυάλινων φιαλών.  Τα παραπάνω αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων 4ου τριμήνου και του έτους που έληξε τέλος του 2020.

«Το 2020 ήταν μία χρονιά που παρουσίασε πρωτόγνωρες προκλήσεις για την εταιρεία, τους συναδέλφους και τις κοινότητες. Είμαι ευγνώμων για την ευελιξία με την οποία ανταποκρίθηκε η οργάνωσή μας στο ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον και την αφοσίωση που επέδειξε στην εξυπηρέτηση των πελατών μας» σχολίασε ο Νίκος Μαμουλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass. 

Και πρόσθεσε: «Είμαι επίσης ευγνώμων στους πελάτες και στους προμηθευτές μας για τη συνεχή υποστήριξή τους σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον. Η βελτίωση των τάσεων κατά το τέταρτο τρίμηνο είναι ενθαρρυντική. Παρά την τρέχουσα περιορισμένη ορατότητα και την ανανέωση των περιοριστικών μέτρων, είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι για τις επενδύσεις των πελατών μας σε επαγγελματικά ψυγεία και τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη του όγκου πωλήσεων γυάλινων φιαλών το 2021».

Επιχειρηματική προοπτική

«Μέσα σε ένα εξαιρετικά ευμετάβλητο περιβάλλον, λόγω της πανδημίας, παραμένουμε συγκρατημένα αισιόδοξοι αναφορικά με τις κεφαλαιακές δαπάνες των πελατών μας για επαγγελματικά ψυγεία κατά το τρέχον έτος.

Πιστεύουμε ότι ο κλάδος Υαλουργίας απέδωσε σχετικά καλά το τέταρτο τρίμηνο του 2020, καθώς δεν εφαρμόστηκε σχεδόν κανένας περιορισμός σε σχέση με τον COVID-19 στη Νιγηρία, ενώ αναμένουμε ότι η δυναμική της αύξησης του όγκου πωλήσεων θα ενισχυθεί κατά τη διάρκεια του 2021. Το ρεαλιστικό σενάριο για τις πωλήσεις του Ομίλου προβλέπει ισχυρή συγκριτική βάση για το πρώτο τρίμηνο του 2021 και επάνοδο στην ανάπτυξη το δεύτερο τρίμηνο.

Υπό αυτές τις συνθήκες, επικεντρωνόμαστε στην επιτυχή υλοποίηση της εμπορικής στρατηγικής μας στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης. Το 2020 αυξήσαμε μερίδιο αγοράς σε ορισμένους βασικούς πελάτες στην Ινδία, τη Νοτιοανατολική Ασία, στις χώρες της ΚΑΚ (Κοινοπολιτεία Ανεξάρτητων Κρατών) και στην Ευρώπη, και ενισχύσαμε την πελατειακή μας βάση σε Ευρώπη και Αφρική στα τμήματα της αγοράς που αφορούν σε χαμηλές και μεσαίες τιμές. Για το 2021, στοχεύουμε σε πρόσθετες ροές εσόδων από τη διατήρηση αλλά και τη βελτίωση των μεριδίων αγοράς, μέσω της στρατηγικής μας για καινοτομία με επίκεντρο τον πελάτη.

Σχέδια καινοτομίας

Τα σχέδια καινοτομίας για το 2021 περιλαμβάνουν την κυκλοφορία του ICOOL II και την επέκταση των σειρών PLUS και MAX, στοχεύοντας όλο το φάσμα της αγοράς ώστε να διευκολύνουμε την ανάκαμψη στην Ευρώπη μετά από την πανδημία. Στην Ασία, εισάγουμε νέα προϊόντα για να ενισχύσουμε τη θέση μας και να επεκτείνουμε την πελατειακή μας βάση. Με τη βοήθεια των νέων προϊόντων, εστιάζουμε στην ενίσχυση του δικτύου διανομέων σε όλες τις περιοχές, με σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης. Αυτό θα επιτευχθεί πρωτίστως μέσω της επέκτασης της γεωγραφικής κάλυψης και νέων επιχειρηματικών συνεργασιών με αντιπροσώπους. Η επέκταση της Frigoserve στην κεντρική Ευρώπη και η ενίσχυση της πελατειακής μας βάσης μέσω της αξιοποίησης των υφιστάμενων υποδομών θα υποστηρίξουν την ανάπτυξή μας κατά το τρέχον έτος.

Η κυκλοφορία νέων προϊόντων ενεργεί ως βασικός μοχλός προς την κατεύθυνση της βελτιστοποίησης της παραγωγής, μέσω της εφαρμογής νέων παραγωγικών διαδικασιών και πρωτοβουλιών τυποποίησης. Έχει προγραμματιστεί, επίσης, η ανάληψη πρωτοβουλιών που αφορούν στις προμήθειες υλικών σε όλες τις μονάδες παραγωγής μας, με στόχο τον μετριασμό των επιπτώσεων από την αύξηση του κόστους πρώτων υλών και μεταφορικών.

Η επένδυση στη Νιγηρία

Στον κλάδο Υαλουργίας, μετά από καθυστέρηση λόγω της πανδημίας COVID-19, αναμένουμε να ολοκληρώσουμε την ανακατασκευή ενός μεγαλύτερου και πιο αποδοτικού κλιβάνου γυάλινων φιαλών στη Νιγηρία έως τον Ιούλιο του 2021. Με αυτή τη στρατηγική επένδυση, θα αυξήσουμε τη δυναμικότητά μας, ώστε να συμβαδίζει με τις μακροπρόθεσμες προσδοκίες ανάπτυξης για την αγορά των γυάλινων φιαλών στη Δυτική Αφρική, οι οποίες δεν έχουν μεταβληθεί. Συνολικά, αναμένουμε ότι η αύξηση του όγκου πωλήσεων, οι πρωτοβουλίες αύξησης τιμών και η βελτιωμένη απόδοση του κλιβάνου θα ενισχύσουν τα περιθώρια λειτουργικής κερδοφορίας το 2021.

Καθώς η ορατότητα παραμένει περιορισμένη, αναμένουμε ότι οι κεφαλαιακές δαπάνες για το 2021 θα είναι περίπου €15 εκατ., στα ίδια με πέρυσι επίπεδα, συμπεριλαμβανομένων περίπου €2 εκατ. για την ανακατασκευή του κλιβάνου.  Στο τέλος του  έτους, η συνολική ρευστότητα ήταν περίπου €89 εκατ., αποτελούμενη από ταμειακά διαθέσιμα €70 εκατ. και €19 εκατ. διαθέσιμων πιστωτικών γραμμών.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις