Τετάρτη, 17 Απρ.
20oC Αθήνα

Το πρώτο Food Hall της Ελλάδας στην ανανεωμένη Στοά Αρσακείου

Το πρώτο Food Hall της Ελλάδας στην ανανεωμένη Στοά Αρσακείου

Τον Ιούνιο του 2021 πρόκειται να ανοίξει τις πύλες του το πρώτο Food Hall της Ελλάδας στην ανανεωμένη Στοά Αρσακείου.

Οι εργασίες για την “Αναγέννηση του Αρσακείου Μεγάρου” ξεκινούν άμεσα από την Legendary Food, σε μία επένδυση που αναμένεται να αγγίξει τα 12 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, θα δημιουργηθεί ένας πολυχώρος για την προώθηση της μεσογειακής διατροφής, εφάμιλλος με αυτούς που λειτουργούν στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες της Ιταλίας, της Ισπανίας και της Πορτογαλίας.

Στον σύγχρονο γαστρονομικό κόμβο της Στοάς Αρσακείου, θα στεγάζονται εστιατόρια, εμπορικά καταστήματα, θα φιλοξενούνται γνωστές ελληνικές εταιρείες αλλά και μικροί Έλληνες παραγωγούς, θα πραγματοποιούνται επίσης, εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δράσεις, όπως εργαστήρια για τη γευσιγνωσία ελαιόλαδου και κρασιού, μαθήματα από καταξιωμένους σεφ σε μικρά παιδιά, καθώς και θεματικοί διάλογοι και ανοιχτές συζητήσεις γύρω από την ελληνική διατροφή.

Ο πολυχώρος προώθησης της Ελληνικής Μεσογειακής Διατροφής θα εκτείνεται σε 11.000 τ.μ., ενώ υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν 500 άμεσες και 5.000 έμμεσες θέσεις εργασίας.

Εκεί, οι παραγωγοί θα μπορούν χωρίς μεσάζοντες και χωρίς διανομείς να διαθέτουν απευθείας τα προϊόντα τους και να καθορίζουν την τιμή πώλησης του προϊόντος, ενώ θα υπάρχει κι ένας χώρος για νέα παιδιά και φρέσκες ιδέες γύρω από τη μεσογειακή ελληνική γαστρονομία οι οποίες θα χρηματοδοτούνται.

Στόχος της Legendary Food είναι να μετατρέψει το Αρσάκειο Μέγαρο στον δεύτερο πιο επισκέψιμο τουριστικό προορισμό στην Αθήνα.

Με συντηρητικές προβλέψεις, η επισκεψιμότητα υπολογίζεται ότι θα κυμανθεί από 10.000 έρως 12.000 επισκέπτες ημερησίως, δηλαδή περίπου 3.000.000 το χρόνο. Πρόθεση αποτελεί, οι κατασκευαστικές εργασίες για την ανακαίνιση της στοάς να ξεκινήσουν σε περίπου 10 μήνες.

Σε δεύτερη φάση, το επιχειρηματικό σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία ανάλογων πολυχώρων σε μεγάλες πόλεις, όπως είναι η Νέα Υόρκη, το Λονδίνο και το Τόκιο, χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της δικαιόχρησης (franchise).

Τα παραπάνω ειπώθηκαν μεταξύ άλλων κατά τη διάρκεια παρουσίασης της Συμφωνίας και του Προγράμματος Αξιοποίησης του Αρσακείου Μεγάρου, από τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία στην κατοχή της οποίας ανήκει το ακίνητο και την εταιρεία Legendary Food, που θα υλοποιήσει την επένδυση.

Η συμφωνία

Οι ιδρυτές της Legendary Food είναι 2 πρώην τραπεζικοί, (ο Βαγγέλης Κοντζιάς και ο Παναγιώτης Τριανταφυλλόπουλος), ο brand strategist Peter Economides και ο επιχειρηματίας Άρης Κεφαλογιάννης.

Η εταιρεία Legendary Food, μετά από διεθνή διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2018, μίσθωσε το ακίνητο έναντι 1,2 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Η συμφωνία που υπέγραψε στις 22 Ιουλίου 2019, με την ιδιοκτήτρια εταιρεία, τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, προβλέπει ενοικίαση για 37 χρόνια.

Στόχος του Προγράμματος είναι οι Στοές Βιβλίου και Ορφέως να ανακτήσουν τον κεντρικό ρόλο που είχαν στη ζωή της πρωτεύουσας, μέσω της δημιουργίας ενός σύγχρονου πολιτισμικού και γαστρονομικού εμπορικού κέντρου, το οποίο θα είναι συνώνυμο της ελληνικής ποιοτικής διατροφής και του υγιεινού τρόπου ζωής.

Ο κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης, Πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, δήλωσε:

“Η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία είναι πεπεισμένη ότι με αυτή τη συνεργασία επιτυγχάνεται η προβολή του ελληνικού γαστρονομικού πολιτισμού, που κορυφώνεται στην ελληνική μεσογειακή διατροφή με βάση τα προϊόντα της πατρίδας μας. Το Μέγαρο Αρσακείου με αυτή τη δραστηριότητα είναι βέβαιο ότι θα καταστεί και πάλι σημείο αναφοράς με την παλιά του αίγλη και θα βοηθήσει στην αναβάθμιση του κέντρου της πρωτεύουσας. Προς τούτοις η Φ.Ε προσβλέπει στον παιδευτικό και τον πολιτιστικό χαρακτήρα που θα επαναποκτήσει ο χώρος του Αρσακείου Μεγάρου με την επίσκεψη μαθητών οι οποίοι θα ενημερώνονται για τη σημασία των ελληνικών προϊόντων. Το εισόδημα από το ετήσιο μίσθωμα θα μας βοηθήσει σημαντικά στη χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών δράσεων των σχολείων μας”.

Ο κ. Άρης Κεφαλογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της Legendary Food, δήλωσε:

“Η Ελληνική Μεσογειακή διατροφή αποτελεί το μεγαλύτερο αναξιοποίητο εθνικό μας κεφάλαιο, ενώ οι βασικές της αξίες ανταποκρίνονται ιδανικά στις σημαντικότερες διεθνείς τάσεις, σύμφωνα με τις οποίες ο καταναλωτής αναζητά την «ευζωία» και την περιβαλλοντική αειφορία. Την τελευταία δεκαετία η Ελλάδα έχει καταφέρει να κάνει άλματα προόδου στη γαστρονομία. Οι Έλληνες παραγωγοί, που αποτελούν ένα από τα εν δυνάμει πιο εξωστρεφή κομμάτια της εθνικής οικονομίας, έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν την ποιότητα των προϊόντων τους και να πρωταγωνιστήσουν σε διεθνές επίπεδο. Ταυτόχρονα, ταλαντούχοι σεφ, ήδη αξιοποιούν τον πλούτο της ελληνικής γης και στήνουν μενού που διαφημίζουν δυναμικά τις γεύσεις του τόπου μας. Στόχος μας είναι να συνδυάσουμε όλες τις ελπιδοφόρες δυνάμεις και με σεβασμό στην ιστορία του Αρσακείου Μεγάρου να δημιουργήσουμε έναν γαστρονομικό κόμβο ο οποίος θα προβάλλει την ελληνική μεσογειακή διατροφή και θα εκπαιδεύει τους πολίτες των Αθηνών, τους Έλληνες και τους ξένους επισκέπτες στα πολλαπλά οφέλη της”.

Το Πρόγραμμα Αξιοποίησης του Αρσακείου Μεγάρου περιλαμβάνει την αναδιαμόρφωση της Στοάς Βιβλίου, της Στοάς Ορφέως και του Αίθριου του Αρσακείου, συνολικής έκτασης 11.000 τ.μ., ενώ παραμένουν ως έχουν οι χώροι που μισθώνει από το 1984 το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Το επιχειρηματικό σχέδιο χωρίζεται σε δύο φάσεις:

Η πρώτη, περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός πολυκαταστήματος που θα προσφέρει τα καλύτερα ελληνικά προϊόντα από όλη τη χώρα, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο διέξοδο στην αγορά τους μικρούς παραγωγούς ποιοτικών προϊόντων. Επίσης, προβλέπει τη λειτουργία εστιατορίων και ταχυφαγείων που θα εκφράζουν τη διεθνή τάση “fine fast food”, συγκεντρώνοντας στη Στοά όλους τους καλούς Έλληνες σεφ, την ίδρυση Σχολής ελληνικής μαγειρικής, και την κατασκευή ενός e-shop μέσω του οποίου τα ελληνικά προϊόντα θα είναι διαθέσιμα παγκοσμίως.

Μετά την ριζική ανακαίνιση του Αρσακείου Μεγάρου, η οποία βάσει αδειοδοτήσεων αναμένεται να υλοποιηθεί εντός 20 μηνών, θα ξεκινήσει η δεύτερη φάση του επιχειρηματικού σχεδίου με στόχο την επέκταση του πολυχώρου μέσω franchise σε μεγάλες πόλεις, όπως είναι η Νέα Υόρκη, το Λονδίνο και το Τόκιο.

Για να υποστηριχθεί η επέκταση, ένα fund θα επενδύσει στην πρωτογενή παραγωγή με σκοπό να δημιουργηθούν ομάδες παραγωγών που θα χρησιμοποιηθούν βέλτιστες πρακτικές.

Η οικονομία κλίμακας που θα προκύψει από τις συνέργειες σε συνδυασμό με την υιοθέτηση αειφόρων πρακτικών θα οδηγήσει στην παραγωγή ανταγωνιστικών και ποιοτικών προϊόντων που θα σέβονται το περιβάλλον και θα αποφέρουν καλό εισόδημα στον παραγωγό.

Ύστερα από την ολοκλήρωση και της δεύτερης φάσης, τα ελληνικά προϊόντα θα έχουν μία πρεσβεία που θα τα προωθεί παγκοσμίως και οι εγχώριοι παραγωγοί θα έχουν αποκτήσει μία μόνιμη πρόσβαση στις διεθνείς αγορές.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις