weather-icon °C AΘΗΝΑ
,

Unilever: Ένα ισχυρό brand που «βλέπει» καθημερινά 2,5 δις καταναλωτές σε όλο τον κόσμο

Unilever: Ένα ισχυρό brand που «βλέπει» καθημερινά 2,5 δις καταναλωτές σε όλο τον κόσμο | Newsit.gr

 

Η Unilever είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων παγκοσμίως, με πωλήσεις σε πάνω από 190 χώρες, προσεγγίζοντας καθημερινά περισσότερους από 2,5 δις καταναλωτές. Απασχολεί 161.000 εργαζόμενους παγκοσμίως, ενώ ο κύκλος εργασιών της το 2017, ανήλθε στα 53,7 δις ευρώ. Πάνω από το ήμισυ (57%) του ετήσιου τζίρου της εταιρίας πραγματοποιείται στις αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες αγορές. Η Unilever διαθέτει περισσότερα από 400 επώνυμα προϊόντα όπως Skip, Klinex, Dove, AIM, Axe, Knorr, Hellmann’s, Lipton, Algida, Ben & Jerry’s, Cornetto, κ.λπ.

Είναι μια εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία που αποτελείται από την Unilever N.V., με έδρα το Ρότερνταμ, και την Unilever plc, με έδρα το Λονδίνο. Οι δύο εταιρείες λειτουργούν ως ενιαία επιχείρηση, με κοινό διοικητικό συμβούλιο, αν και πρόσφατα η εταιρία ανακοίνωσε ότι προτίθεται να διατηρήσει ως έδρα της μόνο το Ρότερνταμ και με αυτό τον τρόπο να καταργήσει την διπλή της υπόσταση μετά από σχεδόν 90 χρόνια.

Η Unilever είναι οργανωμένη σε τέσσερα βασικά τμήματα – Τρόφιμα, αναψυκτικά (τσάι και παγωτό), οικιακή φροντίδα και προσωπική φροντίδα. Διαθέτει εγκαταστάσεις έρευνας και ανάπτυξης στο Ηνωμένο Βασίλειο, στις Κάτω Χώρες, στην Κίνα, στην Ινδία και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Unilever ιδρύθηκε το 1930 με τη συγχώνευση της Ολλανδικης εταιριας, παραγωγού μαργαρίνης, Margarine Unie και της βρετανικης εταιριας, παρασκευης σαπουνιών, Lever Brothers. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα, η εταιρεία διαφοροποιείτο όλο και περισσότερο από την παραγωγή προϊόντων ελαίων και λιπαρών και επέκτεινε τις δραστηριότητές της σε όλο τον κόσμο. Έχει πραγματοποιήσει πολλές εταιρικές εξαγορές, όπως οι Lipton (1971), Brooke Bond (1984), Chesebrough-Ponds (1987), Best Foods (2000), Alberto Culver (2016).

Η Unilever πούλησε τις επιχειρήσεις ειδικών χημικών της στην ICI το 1997. Το 2015, υπό την ηγεσία του Paul Polman, η εταιρεία άρχισε να μετατοπίζει σταδιακά την εστίασή της προς τα εμπορικά σήματα υγείας και ομορφιάς. Η Unilever N.V. έχει πρωτογενή εισαγωγή στο Euronext Amsterdam και αποτελεί συστατικό στοιχείο του δείκτη AEX. Η Unilever plc έχει πρωτογενή εισαγωγή στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου και αποτελεί συστατικό στοιχείο του δείκτη FTSE 100. Η εταιρεία είναι επίσης μέρος του χρηματιστηριακού δείκτη Euro Stoxx 50.

Το 2017, η Unilever κατετάγη στην 1η θέση του Δείκτη Αειφορίας Dow Jones για τον κλάδο της, για 18η φορά. Στο FTSE4Good Index, πέτυχε την υψηλότερη βαθμολογία για το περιβάλλον.

Επίσης, για 6η 7η συνεχόμενη χρονιά, η Unilever βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τους Παγκόσμιους Εταιρικούς Ηγέτες για την Αειφορία, η οποία αναδεικνύεται μέσω της Ετήσιας Έρευνας που διεξάγει η Globescan/SustainAbility. Η Unilever έχει δεσμευτεί να έχει θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα (carbon positive) για το σύνολο των δραστηριοτήτων της μέχρι το 2030 και το 100% των πλαστικών συσκευασιών της να είναι πλήρως επαναχρησιμοποιήσιμο, ανακυκλώσιμο ή κομποστοποιήσιμο ως το 2025.

Το Παγκόσμιο Σχέδιο Δράσης της Unilever για την Αειφορία περιλαμβάνει 3 βασικές δεσμεύσεις:
1. Να βοηθήσει πάνω από ένα δισεκατομμύριο άτομα να βελτιώσουν την υγεία και την ποιότητα ζωής τους με καλύτερες συνθήκες διατροφής και υγιεινής μέχρι το 2020
2. Να μειώσει στο μισό το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των προϊόντων της εταιρίας μέχρι το 2030
3. Να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης εκατομμυρίων ανθρώπων μέχρι το 2020.

Το Παγκόσμιο Σχέδιο Δράσης της Unilever για την Αειφορία προσθέτει αξία για την εταιρία, οδηγώντας σε ανάπτυξη, μεγαλύτερη εμπιστοσύνη από τους καταναλωτές και μείωση των κοστών. Είναι χαρακτηριστικό, ότι κατά το 2016, τα προϊόντα βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρίας αναπτύχθηκαν 50% ταχύτερα από ό,τι το υπόλοιπο προϊοντικό portfolio της επιχείρησης, ενώ συνέβαλαν κατά 60% στην συνολική της ανάπτυξη.

Η UNILEVER στην Ελλάδα και την Κύπρο

Στην Ελλάδα, η Unilever δραστηριοποιείται με την επωνυμία ΕΛΑΪΣ – UNILEVER HELLAS Α.Ε., διαθέτοντας στο χαρτοφυλάκιό της πληθώρα προϊόντων στους τομείς των Τροφίμων, συμπεριλαμβανομένων και των Παγωτών ALGIDA-ΕΒΓΑ-Ben&Jerry’s, της Οικιακής & Προσωπικής Φροντίδας και Υγιεινής. Είναι η 3η σε μέγεθος εταιρία σε εγχώριες πωλήσεις μη διαρκών καταναλωτικών προϊόντων, με ετήσιο τζίρο το 2016 ύψους 489,1. εκατ. ευρώ. Δραστηριοποιείται σε 26 κατηγορίες προϊόντων με περίπου 1.400 κωδικούς και είναι ο Νο 1 προμηθευτής στο λιανεμπόριο, με παρουσία σε 35 διαφορετικά σημεία μέσα στα Super Markets.

Η ΕΛΑΪΣ-UNILEVER HELLAS Α.Ε. κατέχει ηγετική θέση στο 90% των κατηγοριών στις οποίες δραστηριοποιείται. Συνεργάζεται με πολλούς Επιστημονικούς Οργανισμούς και με Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (Μ.Κ.Ο.), προκειμένου να προωθήσει τοπικά Αειφόρες πρακτικές και πρωτοβουλίες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Κάθε χρόνο, 15% περίπου του συνολικού ετήσιου τζίρου της ΕΛΑΪΣ – UNILEVER HELLAS, (πέραν των πρώτων υλών που προμηθεύεται από Έλληνες αγρότες), επιστρέφονται στο κοινωνικό σύνολο της χώρας μας, με την μορφή: άμεσων και έμμεσων Φόρων προς το Δημόσιο, Παροχών προς το Προσωπικό, Αποθεματικά προς την Επιχείρηση και Δωρεές – Χορηγίες.  Εντοπίζοντας συγκεκριμένες ανάγκες των συνανθρώπων μας και με στόχο να προσπαθήσει να ανταποκριθεί αποτελεσματικά σ’ αυτές, πραγματοποιεί δράσεις όπως το Κοινωνικό Πλυντήριο Skip, δράσεις προληπτικού οδοντιατρικού ελέγχου της ΑΙΜ, το πρόγραμμα «Καθαροί Ζούμε στο Σχολείο» της Klinex και η «Γειτονιά Αλληλεγγύης».

Η εταιρία απασχολεί συνολικά 750 εργαζόμενους (700 εργαζόμενους στην Ελλάδα και 50 στην Κύπρο).

Η εταιρία διαθέτει 3 εργοστάσια στις περιοχές του Ρέντη, του Νέου Φαλήρου και στη Γαστούνη Ηλείας, καθώς και 2 σύγχρονα Κέντρα Διανομής και Αποθήκευσης, στο Ρέντη Αττικής και στο Σχηματάρι Βοιωτίας. Υπάρχει ακόμη 1 εργοστάσιο στην Κύπρο, στη Λευκωσία.

#TAGS MM