Τετάρτη, 17 Απρ.
20oC Αθήνα

Βιομηχανία Μόδας: Ρεκόρ πωλήσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο το 2021 – Έρχονται αυξήσεις τιμών το 2022

Βιομηχανία Μόδας: Ρεκόρ πωλήσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο το 2021 – Έρχονται αυξήσεις τιμών το 2022

Την ώρα που οι εταιρείες μόδας σχεδιάζουν αυξήσεις τιμών από 3 έως 5%, τα μηνύματα για φέτος είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα, καθώς το 2022 αναμένεται να συνεχιστεί η ανοδική πορεία που επικράτησε το 2021, με τις διαδικτυακές πωλήσεις να σπάνε κάθε προηγούμενο ρεκόρ.

Ειδικότερα, το 2021 αποτέλεσε «χρονιά ρεκόρ» για το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς η αξία των πωλήσεων μέσα από το διαδίκτυο ξεπέρασε το 1 δισ. ευρώ. Αν και το ποσό αυτό υστερεί ακόμα, έναντι των επιπέδων που επικρατούσαν προ πανδημίας, ωστόσο για το 2022, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι οι online πωλήσεις στην κατηγορία της μόδας θα αυξηθούν κατά 10%, ενώ για την επόμενη τριετία εκτιμούν ότι θα υπάρξει μια σταθερή αύξηση της αξίας των πωλήσεων.

Αλλά και οι πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα, την προηγούμενη χρονιά αυξήθηκαν σημαντικά σε σύγκριση με το 2020, ιδίως μετά την επανεκκίνηση της αγοράς, τον Μάιο του 2021. Η αύξηση αυτή όμως, δεν ήταν αρκετή για να επαναφέρει την αξία πωλήσεων στα προ πανδημίας επίπεδα.

Αυξάνεται ο ανταγωνισμός

Σχετικά με τις προκλήσεις του 2022, ο εντονότερος ανταγωνισμός ξεχωρίζει ως η μεγαλύτερη πρόκληση για τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας.   Παράλληλα, αναδεικνύεται η ανάγκη εξατομίκευσης των website, ενώ σημαντική πρόκληση φαίνεται να είναι και ο πληθωρισμός, που απασχόλησε λιγότερο την ελληνική αγορά στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς.

Τα αυξημένα κόστη διαφήμισης, το μικρότερο περιθώριο κέρδους που απορρέει από την συνεχή ανάγκη για ανταγωνιστικότητα (περισσότερες εκπτώσεις) και ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που καταγράφηκαν το 2021. Άλλα ζητήματα όπως το απόρρητο δεδομένων και η πρόσληψη ή απόλυση προσωπικού φαίνεται να απασχολούν λιγότερο τις επιχειρήσεις του κλάδου.

Τα παραπάνω αναφέρονται μεταξύ άλλων  στην ετήσια ανασκόπηση Fashion e-commerce, Year in review  για το 2021 που περιλαμβάνει την ανάλυση της αγοράς, στοιχεία από την πιο πρόσφατη έρευνα συνεργατών του καθώς και τις τάσεις που θα διαμορφώσουν την online αγορά μόδας το 2022, την οποία παρουσιάζει το GLAMI.

Σύμφωνα με την πορεία που καταγράφουν οι πωλήσεις στα online καταστήματα μόδας του GLAMI, το 2021 ήταν μία χρονιά σταθερής ανάπτυξης αλλά και εξισορρόπησης της αξίας των πωλήσεων που δημιουργήθηκαν από τα κλικ του GLAMI προς τα συνεργαζόμενα eshop (GMV). Η αξία των πωλήσεων για σχεδόν όλους τους μήνες του 2021 είναι αισθητά μεγαλύτερη του 2020. Παράλληλα, καταγράφεται η σημασία της περιόδου του Black Friday για ακόμη μία χρονιά, με το Νοέμβριο να καταγράφει σημαντική αύξηση στην αξία του GMV. Με εξαίρεση την περίοδο μέχρι και τον Απρίλιο του ᾽21, όπου και δεν λειτουργούν κανονικά τα φυσικά καταστήματα, η εξέλιξη της αξίας πωλήσεων ακολουθεί την εποχικότητα και τη ζήτηση κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις κορυφαίες κατηγορίες και προϊόντα σε πωλήσεις για το 2021.

Λιανική Μόδας: Πληθωρισμός και ανατιμήσεις  

Το 2021 η μέση αξία παραγγελιών (AOV) αυξήθηκε κατά μέσο όρο 9% σε σύγκριση με το 2020 με τη μεγαλύτερη αύξηση να παρατηρείται από τον Αύγουστο και μετά. Η αύξηση αυτή δεν προκλήθηκε από αύξηση τιμών αλλά από το γεγονός ότι οι καταναλωτές ψώνισαν ακριβότερα προϊόντα σε σύγκριση με το παρελθόν. Την ίδια στιγμή, ο πληθωρισμός που αναμένεται να “χτυπήσει” φέτος, βρίσκει την αγορά μουδιασμένη αφού σε σχετική έρευνα,  μόλις το 20% των ερωτώμενων δήλωσε στον σχετικό ερώτημα ότι σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές για το 2022 ενώ το 33% δεν είναι σίγουρο ακόμη.

Μόδα: Επιστροφή στις παλιές συνήθειες

Παρά το δύσκολο πρώτο τρίμηνο του 2021, οι Έλληνες έδειξαν έτοιμοι να επιστρέψουν δυναμικά στην κανονικότητα της επαγγελματικής και κοινωνικής ζωής τους! Οι κατηγορίες προϊόντων που είχαν την μεγαλύτερη άνοδο στο GLAMI.gr δείχνουν μια ξεκάθαρη τάση επιστροφής στις παλιές μας συνήθειες. Οι αγορές αφορούσαν πλέον όχι μόνο την άνεση και την απλότητα του #μένουμεσπίτι αλλά και σύνολα για εκδηλώσεις και δραστηριότητες που είχαν αναβληθεί για πολλούς μήνες λόγω της πανδημίας. Τα περισσότερα από τα καταστήματα που σκοπεύουν να αυξήσουν τις τιμές ανέφεραν ότι σχεδιάζουν αύξηση μόλις κατά  3-5% – το χαμηλότερα ποσοστό αύξησης από όλες τις αγορές του GLAMI.

Οι 5 πιο δημοφιλείς κατηγορίες του 2021

Με στοιχεία που αφορούν τον αριθμό παραγγελιών ανά κατηγορία, οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες του 2021 ήταν οι εξής:

  • Φορέματα
  • Γυναικεία sneakers
  • Μαγιό μπικίνι
  • Γυναικεία σανδάλια
  • Ανδρικά sneakers

Κατηγορίες με τη μεγαλύτερη άνοδο

Τη μεγαλύτερη ζήτηση, όπως καταγράφηκε από τον αριθμό των επισκέψεων κατέγραψαν οι εξής κατηγορίες:

  • Γυναικεία σετ φόρμες +264%
  • Γυναικεία μοκασίνια +87%
  • Γυναικεία αμάνικα μπουφάν και γιλέκα +80%
  • Γυναικεία σακάκια και blazers +75%
  • Ανδρικές τσάντες και σακίδια +73%

Κατηγορίες με τη μεγαλύτερη μείωση

Αντίθετα, τη μεγαλύτερη μείωση σε αριθμό επισκέψεων κατέγραψαν οι εξής κατηγορίες:

  • Ανδρικά ποδοσφαιρικά παπούτσια -75%
  • Γυναικεία κολάν -65%
  • Παιδικά αθλητικά  & ρούχα ύπνου -57%
  • Ανδρικές πιτζάμες -54%
  • Ανδρικά αθλητικά ρούχα -48%

Να σημειωθεί ότι, οι παραπάνω πληροφορίες προέρχονται από  εσωτερικά δεδομένα της GLAMI.gr και η κατάταξή τους έγινε από τον αριθμό των κλικ κατά το 2021 και σε σύγκριση με το 2020.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις