Οικονομία

Η κρίση άλλαξε τη διασκέδαση των Ελλήνων: Θύμα οι πίστες και τα ρεμπετάδικα

Οι παλιές καλές εποχές που οι Έλληνες το έριχναν έξω έχουν περάσει ανεπιστρεπτί μετά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης. Έχουν περιοριστεί πλέον οι έξοδοι, κάτι που φαίνεται από τις μεταβολές στις επιλογές διασκέδασης σε σχέση με το παρελθόν.

Αυτό προκύπτει από έρευνα για την πολιτιστική κατανάλωση του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ) η οποία παρουσιάστηκε σε ειδική ημερίδα χθες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Από τα προκαταρκτικά αποτελέσματα του έργου, το οποίο χρηματοδοτείται από τη Γενική Γραμματεία Ερευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) ως μέρος μιας ευρύτερης διερεύνησης της εξέλιξης της κατανάλωσης στα χρόνια της κρίσης, προκύπτει ακόμα μέση μείωση στην κατανάλωση μουσικής 26% και θεάτρου-χορού 14%.

«Οι μεγαλύτερες μεταβολές παρατηρούνται στην κατανάλωση πολιτιστικών προϊόντων από τους μικρομεσαίους, όπως μικροεπιχειρηματίες, ή μικροβιοτέχνες και μαγαζάτορες, αλλά και όσους ασχολούνται με χειρωνακτικές εργασίες» λέει ο Δημήτρης Εμμανουήλ, διευθυντής ερευνών του ΕΚΚΕ και επιστημονικός υπεύθυνος του έργου.

Οι ερευνητές διέκριναν από τις απαντήσεις που πήραν στο ερωτηματολόγιό τους τέσσερις διαφορετικές ομάδες καταναλωτών:

– Τους «ανώτερους», που συγκεντρώνονται κυρίως σε χώρους/είδη «υψηλού» πολιτισμού και δείχνουν αυξανόμενη συγκέντρωση στις υψηλές βαθμίδες της κοινωνικής ιεραρχίας.

– Τους «παμφάγους» που οι επιλογές τους καλύπτουν όλο το φάσμα χώρων/ειδών, οι οποίοι, όμως συγκροτούν πολύ μικρές ομάδες.

– Τους «λαϊκούς», που απέχουν από τα «υψηλά».

– Τους «ανενεργούς» που παρουσιάζουν καθόλου ή εξαιρετικά περιορισμένη συμμετοχή στα πολιτιστικά θεάματα και αποτελούν μια ιδιαίτερα μεγάλη ομάδα.

«Η οικονομική κρίση δείχνει να έχει περιορίσει τις εξόδους για πολιτιστική κατανάλωση σε ποσοστό 15%, σε όλα τα πεδία.

Σε κάποιες περιπτώσεις οι ερωτώμενοι δεν δήλωσαν ούτε μια επίσκεψη σε πολιτιστικό-ψυχαγωγικό δρώμενο κατά τα τελευταία δύο χρόνια, που δείχνει την ποιοτική μεταβολή στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων» λέει ο κ. Εμμανουήλ.

Στο πεδίο της μουσικής η κατηγορία των ανενεργών φτάνει το 62%, στο θέατρο-χορό το 78%, ενώ στο σινεμά περιορίζεται στο 40%.

Τα ποσοστά αυτά είναι υψηλά, μεν, αλλά δεν αποτελούν ελληνική πρωτοτυπία, αφού παρουσιάζονται και σε χώρες με πολύ πλουσιότερη πολιτιστική υποδομή.

«Στην Αγγλία, για παράδειγμα, η μη-συμμετοχή σε μουσικές εκδηλώσεις και παραστάσεις θεάτρου-χορού ξεπερνάει το 80% και το 70% αντίστοιχα» διευκρινίζει ο κ. Εμμανουήλ.

Ωστόσο, η εντύπωση της αποδόμησης ενός μοντέλου ψυχαγωγίας (μεγάλες πίστες, ρεμπετάδικα), που συνδέθηκε με την ευμάρεια των προηγουμένων είκοσι ετών στην Ελλάδα, είναι έντονη.

Πηγή: Καθημερινή

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Προϋπολογισμός ΕΕ: Πώς η Ελλάδα στοχεύει να βγει κερδισμένη από τον μηχανισμό CEF για επενδύσεις «διπλής χρήσης» σε εξοπλισμούς και υποδομές
Στην στρατιωτική κινητικότητα θα διατεθούν για πρώτη φορά κεφάλαια 17,6 δισ. ευρώ, βάσει του νέου Πολυετούς Δημοσιονομικού Σχεδίου
Banknotes and coins in front of the flag of the European Union
Βόμβα Κομισιόν: Το ΝΑΤΟ «επιβάλλει» 4πλάσιες νέες εξοπλιστικές δαπάνες στην ΕΕ, θα φτάσουν τα 4,2 τρισ. ευρώ – Το 40% σε αμερικανικές παραγγελίες
Περίπου 600 δισ. ευρώ ετησίως ή 4,2 τρισ. ευρώ κατά τη διάρκεια ολόκληρης της περιόδου 2028 - 2035 θα πάνε σε εξοπλισμούς, ανακοίνωσε ο Κουμπίλιους
Στρατιώτες σε εκπαίδευση