Οικονομία

Χάνεται τεράστια επένδυση της COSCO στον ΟΛΠ

Όλα δείχνουν πως παγώνει επένδυση 230 εκατομμυρίων ευρώ από την κινεζική COSCO στο λιμάνι του Πειραιά εξαιτίας απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Δείτε πως αντιμετωπίζονται επενδύσεις μαμούθ στην Ελλάδα που ψάχνει απελπισμένα για ξένες επενδύσεις.

Οι κινέζοι της COSCO ήταν έτοιμοι να επενδύσουν 230 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση του δυτικού τμήματος του προβλήτα 3 του ΟΛΠ.
Όμως η έκτακτη γενική συνέλευση του ΟΛΠ που θα συγκληθεί σήμερα για αυτό το θέμα, σύμφωνα με πληροφορίες είτε θα αναβάλει είτε δεν θα συζητήσει καθόλου τον διακανονισμό της σύμβασης για τη νέα επένδυση.

Ο λόγος είναι το Ελεγκτικό Συνέδριο που με απόφαση του διαφωνεί με όρους της σύμβασης και συνεπώς ο ΟΛΠ δεν μπορεί να κλείσει την συμφωνία με την COSCO.

Γιατί παγώνει η επένδυση της Cosco

Σύμφωνα με στελέχη του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και εκπροσώπων των εργαζομένων, η βασική διαφωνία της κινεζικής πλευράς ΣΕΠ-COSCO είναι η μία από τις δύο παρεμβάσεις του ελεγκτικού συνεδρίου για το φιλικό διακανονισμό που αφορά το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα.

Η κινεζική πλευρά ζητά η διαμόρφωση του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος που καταβάλλει κάθε χρόνο στον ΟΛΠ να συνδεθεί με τα επίπεδα του ΑΕΠ, τα οποία ήταν διαφορετικά το 2009 στην Ελλάδα, οπότε υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης προς την κινεζική πλευρά και διαφορετικά σήμερα, που η χώρα έχει επηρεαστεί σημαντικά από την οικονομική κρίση.

Το ελεγκτικό συνέδριο που ενέκρινε το θέμα του φιλικού διακανονισμού ζητά το εγγυημένο αντάλλαγμα να ανασταλεί για επτά χρόνια έως το 2021 όσο διαρκούν τα έργα του ΣΕΠ-COSCO στο δυτικό τμήμα του προβλήτα 3 και να συνεχίσει να ισχύει μετά, αφού τεθεί σε λειτουργία το δυτικό τμήμα του προβλήτα 3 στον Πειραιά.

Επίσης, η ΣΕΠ καλείται να καταβάλλει ενοίκιο και για το δυτικό τμήμα του προβλήτα 3 όταν αυτό ολοκληρωθεί.

Η ΣΕΠ ΑΕ σύμφωνα με εκπρόσωπο της ΟΜΥΛΕ έχει αυτή τη στιγμή ολοκληρώσει τα έργα στα ανατολικό τμήμα του προβλήτα 3 και δεν καταβάλει γι αυτό το κομμάτι ενοίκιο καθώς βρίσκεται σε δοκιμαστική λειτουργία, ενώ ζητά επίσης και το δυτικό κομμάτι του ίδιου προβλήτα να κατασκευάσει μέσα από το φιλικό διακανονισμό.

Το θέμα του φιλικού διακανονισμού συζητήθηκε σύμφωνα με πληροφορίες και στη συνάντηση που είχε χθες στον ΟΛΠ ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης με τον πρόεδρο του Οργανισμού Γιώργο Ανωμερίτη.

Το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα που καταβάλλει κάθε χρόνο στον ΟΛΠ ο ΣΕΠ (COSCO) μεταβάλλεται προς τα πάνω. Επίσης σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, η κινεζική πλευρά για τη διαχείριση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ καταβάλλει κάθε χρόνο προς τον ΟΛΠ, ποσοστά επί του τζίρου της διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων 24,5% που θα παραμένει σταθερό από το 2017.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα