Χρηστικά

Υπουργείο Οικονομικών: Συχνότεροι οι έλεγχοι ανασφάλιστων οχημάτων – Υψηλότερα πρόστιμα στους παραβάτες

Ραγδαίες αλλαγές αναμένονται στο σύστημα διασταυρώσεων ανασφάλιστων οχημάτων στην Ελλάδα, αρχής γενομένης το ερχόμενο φθινόπωρο, από το επιτελείο του Υπουργείου Οικονομικών (ΥΠΟΙΚ), με αναβαθμισμένα μέσα ελέγχου, πρόστιμα και άλλες ποινές για τους παραβάτες.

Το ΥΠΟΙΚ στοχεύει να κάνει πιο αποτελεσματικό το εν λόγω σύστημα, καθιστώντας αυτόματη την διασταύρωση των δεδομένων μεταξύ των αρμόδιων φορέων, όπως η Αστυνομία, το Υπουργείο Μεταφορών και οι ασφαλιστικές εταιρείες, επιτρέποντας έτσι την άμεση ταυτοποίηση ανασφάλιστων οχημάτων κατά τη διάρκεια ελέγχων ή τροχαίων ατυχημάτων, και επιβολή υψηλότερων προστίμων, όπου χρειάζεται.

Με το νέο καθεστώς που βρίσκεται στα «σκαριά», αναμένεται αύξηση της συχνότητας των ελέγχων ανά 3 μήνες, ή και συχνότερα, για την ανίχνευση ανασφάλιστων οχημάτων, τόσο στους δρόμους όσο κυρίως μέσω ηλεκτρονικών ελέγχων.

Οι ποινές που θα επιβάλλονται θα είναι αυστηρότερες από σήμερα, για τους ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων υψηλότερων προστίμων και αφαίρεσης πινακίδων, ενώ ενδέχεται επίσης να θεσπιστούν ποινικές κυρώσεις για επαναλαμβανόμενες παραβάσεις.

Σε αυτή την κατεύθυνση, το ΥΠΟΙΚ αναμένεται να δημιουργήσει ηλεκτρονική πλατφόρμα όπου οι πολίτες θα μπορούν να ελέγχουν άμεσα την ασφαλιστική κάλυψη ενός οχήματος, συμβάλλοντας στην αποφυγή απάτης και στην προστασία των καταναλωτών.

Απώτερος στόχος του οικονομικού επιτελείου, είναι οι αλλαγές αυτές να οδηγήσουν σε μείωση του αριθμού των ανασφάλιστων οχημάτων στην Ελλάδα, συμβάλλοντας και στην οδική ασφάλεια και στην προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών.

Ωστόσο, ο ακριβής αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων στην Ελλάδα είναι δύσκολο να προσδιοριστεί με ακρίβεια, καθώς οι εκτιμήσεις ποικίλλουν.

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος εκτιμά ότι το 2023 υπήρχαν περίπου 555.402 ανασφάλιστα οχήματα στην Ελλάδα. Το ΥΠΟΙΚ υπολογίζει ότι το 2022 ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων κυμαινόταν μεταξύ 400.000 και 500.000. Σε έρευνα του 2021, το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανικής εκτιμά ότι περίπου 643.718 οχήματα κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα χωρίς ασφάλεια.

Παρά τις διαφορετικές εκτιμήσεις, είναι σαφές ότι ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων στην Ελλάδα είναι σημαντικός. Αυτό οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, όπως η οικονομική κρίση, το υψηλό κόστος ασφάλισης και η δυσπραγία ελέγχων, καθώς πολλές προσπάθειες αναδιαμόρφωσης του συστήματος στο παρελθόν έπεσαν στο κενό.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Χρηστικά
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Χρηστικά: Περισσότερα άρθρα
ΑΑΔΕ: Παράταση έως τις 1.5.2026 για την έναρξη της Α’ φάσης ψηφιακού δελτίου αποστολής για τους ελαιοπαραγωγούς
Η νέα ημερομηνία που ανακοίνωσε το υπουργείο και η ΑΑΔΕ διευκολύνει τους ελαιοπαραγωγούς – αγρότες που υπάγονται στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ, προσφέροντάς τους περισσότερο χρόνο προετοιμασίας
REUTERS
Προσοχή! Ψευδές μήνυμα για «δωρεάν πακέτο γιορτών» – Οι απατεώνες ζητούσαν 100 ευρώ με email δήθεν από το Υπουργείο Ανάπτυξης
Προσοχή σε ψευδή μηνύματα που υπόσχονται «δωρεάν πακέτο γιορτών» – Η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος έχει ήδη κινηθεί για την διερεύνηση της υπόθεσης
Σούπερμαρκετ
ΟΠΕΚΕΠΕ: Τέλος Δεκεμβρίου θα πληρωθούν οι αγρότες των οποίων οι δηλώσεις δεσμεύτηκαν στο πλαίσιο ελέγχου στο Μέτρο 23
Ο έλεγχος του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των αγροτεμαχίων έγινε με βάση τα στοιχεία του εντύπου Ε9 των αγροτών, προκειμένου να συγκριθούν οι εκτάσεις που δηλώνονται στο Ε9 με εκείνες που καταχωρίστηκαν στις αιτήσεις ΟΣΔΕ 2024
Αγρότες