Site icon NewsIT
10:40 | 14.05.25

Τέμπη: Νέα ποινική δικογραφία στη Βουλή για Μητσοτάκη, Σταϊκούρα, Οικονόμου και Ταχιάο

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ / EUROKINISSI

Newsit Newsroom

Η δικογραφία σχηματίστηκε μετά από μήνυση 370 συγγενών θυμάτων και πολιτών για την τραγωδία των Τεμπών

Νέα ποινική δικογραφία για την υπόθεση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών διαβιβάστηκε χθες (13.05.25) στη Βουλή, σύμφωνα με το άρθρο 86 του Συντάγματος και τον νόμο περί ευθύνης υπουργών.

Η ποινική δικογραφία για τα Τέμπη, αυτή τη φορά, στρέφεται κατά του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του πρώην υπουργού Μεταφορών και υποδομών Χρήστου Σταϊκούρα, του τέως υφυπουργού για θέματα Μεταφορών Βασίλειο Οικονόμου και του υφυπουργού, αρμόδιου για θέματα υποδομών Νίκο Ταχιάο.

Η ποινική δικογραφία διαβιβάστηκε από το υπουργείο Δικαιοσύνης με βάση το άρθρο 86 του Συντάγματος και το Νόμο περί Ευθύνης Υπουργών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η παρούσα δικογραφία, σχηματίστηκε μετά από μήνυση 370 συγγενών θυμάτων και πολιτών για την υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών.

Υπενθυμίζεται πως χθες παραδόθηκε το πολυαναμενόμενο πόρισμα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για τα Τέμπη στον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη.

Το πόρισμα του καθηγητή εργαστηρίου Τεχνολογίας Καυσίμων και Λιπαντικών της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Πολυτεχνείου, Δημήτρη Καρώνη, για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έχει έκταση 123 σελίδες.

Σύμφωνα με το πόρισμα, που βασίζεται σε αναλύσεις και δεδομένα του Γενικού Χημείου του Κράτους, αυτοψίες και λήψη υλικών από το χώρο του δυστυχήματος, διεθνή επιστημονικά δεδομένα, συγκρίσεις και αξιολογήσεις, καταλήγει στο συμπέρασμα, ότι τα έλαια των μηχανών (έλαια σιλικόνης) υπο τις συνθήκες του δυστυχήματος μπορεί να δημιουργήσουν πυρόσφαιρα καθώς κρίνεται ότι από τον πραγματογνώμονα ότι το έλαιο αυτό μπορεί υπό θερμοκρασίες 330 βαθμών και άνω να αναφλέγεται.

Ο καθηγητής της Σχολής Μεταλλουργών – Μεταλλειολόγων του Πολυτεχνείου Πέτρος Τσακιρίδης, παρέδωσε στον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαϊμη την πραγματογνωμοσύνη του, η οποία αναφέρει ότι έπειτα από την αυτοψία στην περιοχή Κουλούρι που έγινε από την αρμόδια υπηρεσία (ΔΑΕ) της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, τα κομμάτια του πιλοτηρίου, τα πλαίσια της ηλεκτρομηχανής και όλα τα δείγματα που ελήφθησαν και εξετάστηκαν οδηγούν στο συμπέρασμα ότι δεν είναι καμένα, δεν δηλώνουν, δηλαδή, έκρηξη ή φωτιά, αλλά φέρουν μόνον παραμορφώσεις από χτυπήματα που προκλήθηκαν από τη σύγκρουση των τρένων.

«Όσον αφορά την καύση, είναι λογικό να υποτεθεί ότι τα έλαια σιλικόνης συμμετείχαν στην πυρκαγιά λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούσαν μετά την ανάπτυξη της πύρινης σφαίρας», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο πόρισμα.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version