Παρασκευή, 3 Μαΐ
23oC Αθήνα

Κεφαλονιά: Νίκησε τα ρίχτερ η ιστορική γέφυρα De Bosset, η μεγαλύτερη πέτρινη γέφυρα της Ευρώπης – Δείτε φωτό

ΦΩΤΟ - ΑΠΕ - ΜΠΕ
ΦΩΤΟ - ΑΠΕ - ΜΠΕ

Άντεξε με… αξιοπρέπεια τα “χτυπήματα” του εγκέλαδου η ιστορική γέφυρα “De Βosset” Αργοστολίου, η μεγαλύτερη πέτρινη γέφυρα της Ευρώπης με μήκος 689,9 μέτρα, η οποία αν και κατασκευάστηκε το 1812, “ενισχύθηκε” στο πέρασμα των χρόνων με διάφορα έργα.

Τη διαπίστωση έκανε ο ερευνητής του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας, Μανώλης Ροβίθης, ο οποίος, σε συνεργασία με τον καθηγητή του ΑΠΘ, Κυριαζή Πιτιλάκη, εκπόνησαν μελέτη για τη συμπεριφορά της γέφυρας σε ισχυρούς σεισμούς.

Η εργασία θα παρουσιασθεί αύριο, Τετάρτη, στην ημερίδα με θέμα “Εμπειρίες και Διδάγματα από τους σεισμούς της Κεφαλλονιάς 2014” που διοργανώνει το ΤΕΕ/ΤΚΜ σε συνεργασία με τον ΟΑΣΠ και το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής (ΕΤΑΜ).

Η ιστορία της γέφυρας

Η γέφυρα κατασκευάστηκε από τον Ελβετό μηχανικό Κάρολο-Φίλιππο De Bosset, αξιωματικό του Αγγλικού στρατού και διοικητή της Κεφαλλονιάς και συνδέει την πρωτεύουσα της Κεφαλλονιάς, το Αργοστόλι, με την απέναντι ακτή, αποτελώντας το τεχνητό «σύνορο» της λιμνοθάλασσας του Κουτάβου.
ΦΩΤΟ - ΑΠΕ - ΜΠΕ
Η αρχιτεκτονική της διαµόρφωση χαρακτηρίζεται από διαδοχικές καµάρες οι οποίες στηρίζονται σε βάθρα µεγάλου εµβαδού κάτοψης και µικρού ύψους το οποίο µεταβάλλεται κατά µήκος του άξονά της. Οι μελετητές αναφέρουν ότι, ο ισχυρός σεισµός του 1953 προκάλεσε σηµαντικές βλάβες στον φέροντα οργανισµό της γέφυρας, όπως εκτεταµένες ρηγµατώσεις στο κατάστρωµα, έντονες διαφορικές καθιζήσεις και τοπικές καταρρεύσεις. Κατά την δεκαετία 1960-1970 ανακατασκευάστηκαν πλήρως τµήµατα της γέφυρας µε χρήση οπλισµένου σκυροδέµατος, επιφέροντας σηµαντική αλλοίωση της οµοιογένειας των υλικών της γέφυρας. Το 2005 εκπονήθηκε από το Εργαστήριο Εδαφοµηχανικής, Θεµελιώσεων και Γεωτεχνικής Σεισµικής Μηχανικής του ΑΠΘ µελέτη ενίσχυσης και αποκατάστασης της γέφυρας, υπό την αιγίδα της ∆ιεύθυνσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνηµείων του ΥΠΠΟ.
ΦΩΤΟ - ΑΠΕ - ΜΠΕ
“Οι επεµβάσεις που προτάθηκαν”, αναφέρουν οι ερευνητές, “εφαρµόστηκαν πρόσφατα, πριν τους ισχυρούς σεισµούς που έπληξαν την Κεφαλλονιά στις 26/01/2014 και 03/02/2014, αντίστοιχα, συµβάλλοντας στην πολύ καλή συµπεριφορά της γέφυρας “De Bosset” χωρίς παρατηρούµενες βλάβες ή αστοχίες, παρά τις υψηλές τιµές επιταχύνσεων που καταγράφηκαν”. Αντίθετα μάλιστα, γειτονικός κρηπιδότοιχος υπέστη µόνιµη καθίζηση και οριζόντια µετακίνηση.
ΦΩΤΟ - ΑΠΕ - ΜΠΕ
“Φυσικά, η γέφυρα “εξελίχθηκε” με τον χρόνο, δεν είναι ίδια όπως ήταν όταν πρωτοκατασκευάστηκε, ελήφθησαν μέτρα ενίσχυσης και προστασίας και αυτή την περίοδο υλοποιούνται εργασίες αποκατάστασης από τη Διεύθυνση Αρχαιοτήτων Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων (ΔΑΒΜΜ) του ΥΠΠΟ” ανέφερε ο κ. Ροβίθης.

Σύμφωνα, μάλιστα, με τον αναπληρωτή διευθυντή της Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων, κ. Βλαχούλη, η γέφυρα αναμένεται να παραδοθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

2.500 κρητικά πρόβατα ταξιδεύουν… στη Λιβύη!

Βοιωτία: Ο ταχυδρόμος ήταν… ατρόμητος! Τι έκανε όταν του επιτέθηκαν οι ληστές

Συνελήφθη 53χρονος για καλλιέργεια χασίς στην Επίδαυρο

Σαντορίνη: Το μασάζ που πλήρωναν δεν ήταν αυτό που πίστευαν – Χαμός σε παραλία του νησιού!

Ειδήσεις από κάθε γωνιά της χώρας στη σελίδα “Τοπικά Νέα” του Newsit

Τοπικά Νέα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε