Ελλάδα

Διονύσης Σαββόπουλος: Η ιστορική συνεργασία με τη Σωτηρία Μπέλλου – «Με αεροπλάνα και βαπόρια»

Η φωνή της Μπέλλου έδινε στα λόγια του Σαββόπουλου βάθος και βαρύτητα, ενώ η παρουσία του της χάριζε ένα νέο, πιο μοντέρνο πλαίσιο

Ο Διονύσης Σαββόπουλος και η Σωτηρία Μπέλλου ανέδειξαν μια από τις πιο ιδιαίτερες και ιστορικές στιγμές στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού.

Ο μεγάλος τραγουδοποιός Διονύσης Σαββόπουλος που πέθανε σήμερα Τρίτη 21 Οκτωβρίου και η θρυλική ρεμπέτισσα Σωτηρία Μπέλλου, δυο καλλιτέχνες
με εντελώς διαφορετικές αφετηρίες, αλλά με κοινό πάθος για την αυθεντικότητα και τη δύναμη της μουσικής, συναντήθηκαν στα μέσα της δεκαετίας του ’70 για να ενώσουν τις φωνές τους και τους κόσμους τους.

Η Μπέλλου αποτελούσε την μεγάλη φωνή του ρεμπέτικου και της λαϊκής ψυχής ενώ ο Σαββόπουλος ήταν ένας νεαρός τραγουδοποιός με το βλέμμα προς τη Δύση αλλά με βαθιές ρίζες στην ελληνική παράδοση.

Η κορύφωση αυτής της σχέσης ήρθε με τη συμμετοχή της Μπέλλου το 1974 στο τραγούδι «Με αεροπλάνα και βαπόρια», όπου γεφύρωσαν το ρεμπέτικο με το σύγχρονο πολιτικό και ποιητικό τραγούδι.

Στις συναυλίες εκείνης της εποχής, το κοινό έβλεπε μια συγκλονιστική αντίθεση: ο διανοούμενος Σαββόπουλος δίπλα στη λαϊκή Μπέλλου, δύο διαφορετικές εκφράσεις της ίδιας ελληνικής ψυχής.

Η συνεργασία τους δεν ήταν εύκολη — συγκρούσεις, έντονες πρόβες, στιγμές έντασης. Όμως, μέσα από αυτή τη χημεία γεννήθηκε μια μοναδική καλλιτεχνική συνύπαρξη που αποτυπώθηκε ανεξίτηλα στη μνήμη του κοινού.

Η φωνή της Μπέλλου έδινε στα λόγια του Σαββόπουλου βάθος και λαϊκή βαρύτητα, ενώ η παρουσία του της χάριζε ένα πιο μοντέρνο πλαίσιο.

Πέρα από τη μουσική, τους ένωνε κάτι πιο ουσιαστικό: η πίστη στην αλήθεια της μουσικής και των στίχων. Και αυτό γιατί κανείς από τους δύο μεγάλους του ελληνικού τραγουδιού δεν ενδιαφερόταν για το «εύκολο» ή το εμπορικό. Τους απασχολούσε η έκφραση της ψυχής. 

Ο Σαββόπουλος συνήθιζε να λέει πως «η Μπέλλου δεν τραγουδούσε, εξομολογούταν», ενώ εκείνη, με το γνώριμο χαμόγελο και το τσιγάρο στο χέρι, τον αποκαλούσε «ο τρελός φοιτητής με ψυχή λαϊκού βάρδου».

Σήμερα, η συνεργασία τους θεωρείται σύμβολο της «γέφυρας» ανάμεσα στο παλιό και το σύγχρονοελληνικό τραγούδι.

Μια γέφυρα που απέδειξε πως, όταν η μουσική είναι αληθινή, δεν υπάρχουν σύνορα ούτε εποχές, μόνο φωνές που συνεχίζουν να συναντιούνται μέσα στον χρόνο.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
«Όλα είναι ψέματα, είμαι καθαρός και θα κινηθώ νομικά» λέει ο «Φραπές» για Jaguar και 2,5 εκατ. ευρώ
«Με είδε κανείς στο Ηράκλειο να κυκλοφορώ με Jaguar; Ένα αγροτικό έχω, φορτωμένο μέρα και νύχτα ζωοτροφές» - «Αν νομίζουν όλοι ότι θα ξεπλυθούν πάνω μου, θα γελάσουμε καλά. Θα πέσουν πολλοί. Εγώ δε θα πέσω γιατί είμαι καθαρός»
ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Η στιγμή που το ασθενοφόρο φτάνει στο σημείο που κατέρρευσε η 16χρονη στο Γκάζι - Ο πατέρας ενημέρωσε την αστυνομία
Αναμένεται η νεκροψία νεκροτομή για να δοθούν απαντήσεις για τον αιφνίδιο θάνατο του κοριτσιού - Η Αστυνομία δεν ενημερώθηκε για το συμβάν ούτε από το ΕΚΑΒ ούτε από το νοσοκομείο
Γκάζι
«Η ανιψιά θεωρεί ότι πίσω από τους 22χρονους δράστες της διπλής δολοφονίας στη Φοινικούντα υπάρχουν συγγενείς» λέει η δικηγόρος της
Ο 68χρονος με συμβολαιογραφική πράξη είχε ζητήσει να αποτεφρωθεί και την τέφρα του να παραλάβει ο ανιψιός του, πράγμα που δεν έχει συμβεί εδώ και 12 μέρες - Τι ισχύει για το ενδεχόμενο του ηθικού αυτουργού
Το 68χρονο θύμα στη Φοινικούντα