Παρασκευή, 26 Απρ.
17oC Αθήνα

Με υπογραφή «ΑΚΤΩΡ» το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο των Βαλκανίων

Με υπογραφή «ΑΚΤΩΡ» το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο των Βαλκανίων
Το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο των Βαλκανίων, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ, που θα φέρει τη σφραγίδα της ΑΚΤΩΡ, εκτείνεται σε μήκος 112 χιλιομέτρων και, με την ολοκλήρωσή του, θα επιτρέψει στις επιβατικές αμαξοστοιχίες να κινούνται με ταχύτατα 160 χιλιομέτρων την ώρα και στις εμπορικές με 120 χιλιόμετρα την ώρα

Το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο των Βαλκανίων, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ, αναλαμβάνει η ΑΚΤΩΡ, ως επικεφαλής κοινοπραξίας με τη γαλλική πολυεθνική Alstom και τη ρουμανική κατασκευαστική Arcada.

Την περασμένη Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου, υπέγραψε στη Ρουμανία, παρουσία του Πρωθυπουργού της χώρας, Ludovic Orban, τη σύμβαση για την κατασκευή του τμήματος 2 του σιδηροδρομικού έργου (Apata – Cata), στο οποίο η ΑΚΤΩΡ αναλαμβάνει το 60% του αντικειμένου (20% η Alstrom και 20% η Arcada).

Ήδη, η ΑΚΤΩΡ -ως μέλος κοινοπραξίας- έχει αναλάβει και τα άλλα δύο όμορα τμήματα του έργου (Brasov – Apata και Cata – Sighisoara), στα οποία οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν πολύ σύντομα.

Η ανάληψη του έργου από την ΑΚΤΩΡ, την καθιστά βασικό πυλώνα της κατασκευής του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού έργου στα Βαλκάνια, ενώ ταυτόχρονα καταδεικνύει τη σημαντική τεχνογνωσία και την ικανότητα της εταιρείας να φέρει σε πέρας έργα πολύ υψηλών τεχνικών απαιτήσεων. Μάλιστα, με την αλλαγή της βαλκανικής στρατηγικής από τη διοίκηση, η ελληνική εταιρεία προχώρησε την τελευταία διετία –με ιδιαίτερη αποτελεσματικότητα- στην ολοκλήρωση σειράς έργων που πρακτικά είχαν εγκαταλειφθεί τα προηγούμενα χρόνια. Μια στρατηγική, που πέτυχε να ξαναστήσει πλήρως το όνομα  «ΑΚΤΩΡ» σε μία από τις κορυφαίες θέσεις των κατασκευών στα Βαλκάνια.


Ο Πρωθυπουργός της Ρουμανίας, Ludovic Orban, ο Υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Επικοινωνιών της Ρουμανίας, Lucian Bode και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου, κατά την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του τμήματος 2 του σιδηροδρομικού έργου (Apata – Cata) από κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΚΤΩΡ

Το τμήμα 2 του έργου θεωρείται ένα από τα πιο δύσκολα σημεία του ευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών Ρήνου – Δούναβη, που συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα στην Κωστάντζα με το Ρότερνταμ και τη Βόρεια Θάλασσα. Είναι ενδεικτικό πως το έργο, το οποίο πραγματοποιείται σε ορεινή περιοχή, απαιτεί την ταυτόχρονη λειτουργία 4 TBM (μηχανήματα ολομέτωπης κοπής – «μετροπόντικες»). Ειδικότερα, περιλαμβάνει 2 νέες δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκους 23,5 χλμ., 3 διπλές κοιλαδογέφυρες μήκους 3.600 μέτρων, 7 νέες γέφυρες και 2 άνω διαβάσεις.

Με την ολοκλήρωση του έργου, το υπερσύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο μήκους 112 χιλιομέτρων διπλής γραμμής που δημιουργείται, θα έχει επάνω του τη σφραγίδα της ΑΚΤΩΡ, επιτρέποντας στις επιβατικές αμαξοστοιχίες να κινούνται με ταχύτατα 160 χιλιομέτρων την ώρα και στις εμπορικές με 120 χιλιόμετρα την ώρα, μειώνοντας κατά πολύ το χρόνο ταξιδιού επιβατών και εμπορευμάτων.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις