Τρίτη, 19 Μαρ.

Ξεχάστε τη μπύρα και το ουίσκι που ξέρατε! «Διάβασαν» το DNA του κριθαριού

Μια διεθνής επιστημονική ομάδα κατάφερε, μετά από δεκαετή προσπάθεια, να «διαβάσει» το DNA του κριθαριού, κάνοντας πλήρη του γονιδιώματός του. Το αν η ανακάλυψη θα οδηγήσει στη βελτίωση ή στη μετάλλαξη του ουίσκι και της μπύρας, θα φανεί στο μέλλον.

Οι 77 ερευνητές από δέκα χώρες, με επικεφαλής Νιλς Στάιν του Ινστιτούτου Γενετικής των Φυτών «Λάϊμπνιτς» της Γερμανίας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Nature”, βρήκαν ότι το κριθάρι έχει περίπου 39.000 γονίδια, σχεδόν διπλάσια του ανθρώπου.

Η ανάγνωση του γονιδιώματος θα διευκολύνει την ανάπτυξη και την καλλιέργεια νέων ποικιλιών του κριθαριού, αλλά και τη γενετική τροποποίησή του, ώστε να είναι πιο ανθεκτικό στις μεταβολές του περιβάλλοντος και στις ασθένειες.

Το κριθάρι χρησιμοποιείται από τους ανθρώπους εδώ και τουλάχιστον 10.000 χρόνια για τη διατροφή των ίδιων και των ζώων, καθώς και για την παραγωγή ποτών. Πριν τη μπύρα και το ουίσκι, αλκοολούχα ποτά από κριθάρι φτιάχνονταν ήδη από τη Λίθινη Εποχή, ιδίως στην «εύφορη ημισέληνο» της Μεσοποταμίας.

Σήμερα, το κριθάρι καλλιεργείται σε πολλά μέρη του κόσμου, με βασικές χώρες παραγωγής τη Ρωσία, τη Γερμανία, τη Γαλλία και τον Καναδά.