Επιχειρήσεις

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: «Κλείδωσε» τρεις νέες μεγάλες συμβάσεις παραχώρησης – Τα οφέλη από την Αττική Οδό

Ο μεγαλύτερος επενδυτής σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, διαχειριζόμενος περισσότερα από 1.600 χλμ. κομβικής σημασίας αυτοκινητοδρόμων, με την προσθήκη της Εγνατίας Οδού και της Αττικής Οδού, είναι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

 Λίγες εβδομάδες μετά την ανάδειξή του ως προσωρινού αναδόχου στον διαγωνισμό για την σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ, για τον οποίον μάλιστα έληξε και η προθεσμία υποβολής προσφυγών από τους ανταγωνιστές, και μόλις λίγες ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης, με το ΤΑΙΠΕΔ, για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, χθες, ήρθε το «κερασάκι στην τούρτα». 

Το ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή των Vinci – Mytilineos κατά του διαγωνισμού για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττική Οδού, κατά συνέπεια, ανοίγει ο δρόμος για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ώστε να «κλειδώσει» και αυτή την «χρυσή» υποδομή.

Υπενθυμίζεται ότι η προσφορά της ήταν στα 3,27 δις ευρώ, λίγο μεγαλύτερη από αυτή των Vinci – Mytilineos (3,106 δισ. ευρώ) που προσέφυγαν στα δικαστήρια, δίχως όμως να δικαιωθούν.

Με αυτές τις 3 οδικές συμβάσεις παραχώρησης, και μαζί με εμβληματικά έργα που αντιστοιχούν σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως ο νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, το οδικό τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων στις Περιφέρειες Ηπείρου και Πελοποννήσου κ.ά., ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί τον μεγαλύτερο επενδυτή της χώρας με projects σχεδόν 10 δισ. ευρώ και αναμφίβολα τον κυρίαρχο των μεγάλων υποδομών. 

Το χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι από τα μεγαλύτερα και «νεαρότερα» στην Ευρώπη, με μέση υπολειπόμενη συμβατική χρονική διάρκεια τα 25 έτη, διασφαλίζοντας έναν μακροπρόθεσμο ορίζοντα σημαντικών, προβλέψιμων και επαναλαμβανόμενων αποδόσεων.

Μάλιστα, ο όμιλος φέρεται να αναμένει από τις συμβάσεις παραχώρησης διανομές πάνω από 10-11 δισ. ευρώ στη διάρκεια ζωής των συμβάσεων.

Αναφορικά με την Αττική Οδό, εκκρεμεί η ολοκλήρωση των συμβατικών εγγράφων, ενώ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ολοκληρώσει τις διαδικασίες χρηματοδότησης, «κλείνοντας» κοινοπρακτικό δάνειο 2,7 δισ. ευρώ με τις συστημικές τράπεζες. 

Προφανώς, η σύμβαση θα πρέπει να «περάσει» από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή, ενώ και το δημόσιο πρέπει να κάνει τις δικές του ενέργειες ώστε να επιτευχθεί η ομαλή αλλαγή του παραχωρησιούχου, από τις ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ τώρα, στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τον προσεχή Οκτώβριο 2024. 

Το έργο βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, ενώ η βαριά του συντήρηση θα έχει ολοκληρωθεί κατά την ημερομηνία μεταβίβασης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. 

Τα δεδομένα κυκλοφορίας των τελευταίων 20 χρόνων, σε συνδυασμό με τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης, δείχνουν ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά σε δύσκολες καταστάσεις, κατατάσσοντάς το μεταξύ αυτών με το χαμηλότερο ρίσκο. 

Ο όμιλος προσδοκά σε βάθος ετών σε μέση ετήσια λειτουργική κερδοφορία της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ για τα 25 χρόνια της σύμβασης.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα
Η μαγεία του θεάτρου, δώρο για τα παιδιά
Στα τέσσερα χρόνια υλοποίησης της πρωτοβουλίας, η Τράπεζα έχει διαθέσει περίπου 6.000 εισιτήρια για παιδιά και εφήβους, ενώ οι συμμετέχοντες, μαζί με τους συνοδούς τους, έχουν παρακολουθήσει συνολικά 128 εξαιρετικές χριστουγεννιάτικες παραστάσεις
O Μιχάλης Βλασταράκης, Γενικός Διευθυντής Marketing & Εταιρικής Επικοινωνίας Ομίλου Eurobank, η Έλενα Ράπτη, Υφυπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας
και ο Κωνσταντίνος Γλούμης, Γενικός Γραμματέας Δημογραφικής & Στεγαστικής Πολιτικής
Ο ΑΔΜΗΕ προκηρύσσει τον διαγωνισμό για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω
Ο προϋπολογισμός για το καλωδιακό τμήμα της διασύνδεσης ανέρχεται σε 1,35 δισ. ευρώ και η ανάθεση του έργου θα πραγματοποιηθεί με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά
Ο ΑΔΜΗΕ προκηρύσσει τον διαγωνισμό για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω
Τράπεζα Πειραιώς: Από σήμερα σε διαπραγμάτευση οι 1,23 δισ. νέες μετοχές στο Χρηματιστήριο Αθηνών
Στην κύρια αγορά του ΧΑ επέστρεψε σήμερα η Τράπεζα Πειραιώς, με τον CEO να χτυπά το καμπανάκι της έναρξης της συνεδρίασης, σηματοδοτώντας τη μετάβαση σε μια νέα εποχή για τον Όμιλο
Το logo της Τράπεζας Πειραιώς