Σάββατο, 27 Απρ.
16oC Αθήνα

Mustang Mach-E RWD 294PS 98,8kWh: Ευχαρίστηση και αυτονομία μέχρι 610 χιλιόμετρα

Mustang Mach-E RWD 294PS 98,8kWh: Ευχαρίστηση και αυτονομία μέχρι 610 χιλιόμετρα

Με εξαιρετική πραγματική αυτονομία, επιδόσεις και πλούσια τεχνολογία η πισωκίνητη Mustang Mach-E ξεχωρίζει με τα ταλέντα της στη δύσκολη κατηγορία C-SUV, ενώ δηλώνει έτοιμη να πείσει ακόμα και τον πιο δύσπιστο της ηλεκτροκίνησης.

Μόλις ακούσατε για πρώτη φορά Ford Mustang Mach-E, τι σας ήρθε στο μυαλό; Κάτι σε σπορ κατασκευή για παντιλίκια, ίσως; Κάποιο αμερικανοφερμένο «muscle car», έστω; Όταν η δεύτερη φράση που αντήχησε στα αυτιά σας ήταν ηλεκτρικό SUV (αυτό το Ε μετά το Mach, δε σας πονήρεψε καθόλου…), δεν πιστεύατε στα αυτιά σας; Όχι και άδικα βέβαια, γιατί η Mustang για περισσότερο από πέντε δεκαετίες μας είχε συνηθίσει σε πιο «macho» αυτοκίνητα, έτοιμα να πλαγιολισθήσουν με το λίγο παραπάνω πάτημα του γκαζιού και με τους V8 να κάνουν σαματά με την εκκίνηση.

Η αλήθεια είναι ότι όταν ο ηλεκτροκινητήρας της Mach-E μπαίνει σε λειτουργία, όπως είναι φυσικό, τηρείται… σιγή ιχθύος. Νανουρίζεις μωρό, κάνεις διαλογισμό, πώς αλλιώς να το περιγράψουμε. Αυτή η Mustang είναι ηλεκτρική. Και εκπροσωπεί την πρώτη προσπάθεια της Ford στο χώρο της ηλεκτροκίνησης, που -εννοείται- ήρθε σε SUV και με την υπογραφή της Mustang.

Η 7η γενιά, λοιπόν, της Mustang σηματοδοτεί και την αλλαγή φιλοσοφίας της με κύριο γνώμονα την οικολογική συνείδηση και την προστασία του πλανήτη από τους ρύπους. Ακολουθεί την παγκόσμια τάση που αγαπά τα SUV ανεξαρτήτως μεγέθους, αν και η Ford δεν τσιγκουνεύτηκε πολύ σε διαστάσεις και τοποθέτησε τη Mustang Mach-E στο C-SUV segment, με μήκος λίγο μικρότερο των 5 μέτρων (μήκος: 4.718mm, πλάτος: 1.881mm, ύψος: 1.597mm). Άρα, έχουμε μια Mustang ψηλή, 5θυρη, γραμμωμένη με εντυπωσιακές καμπύλες και ακμές που τη δείχνουν δυναμική, για να μην ξεχνάει και τις ρίζες της, και με coupe τελείωμα.

Tο σχετικά μακρύ καπό και τα εμπρός φωτιστικά σώματα δε γίνεται να τα κοιτάξεις και να μην καταλάβεις ότι μπροστά σου έχεις μία Mustang. Ας είναι και SUV. Στην αρμονική σχεδίαση δεν υπάρχει κάτι που να χαλάει την ισορροπία της. Ακόμα και για να ανοίξει η πόρτα, αντί για την κλασική χειρολαβή, πατάμε ένα κουμπί και εκτείνεται ηλεκτρικά η λαβή προς τα εμάς, ώστε να την τραβήξουμε και να μπούμε στο αυτοκίνητο. Επίσης, θα δεις στην πόρτα του οδηγού κάτι κόκκινα φωτεινά νούμερα, όπου μπορείς να πληκτρολογήσεις τον 7-ψήφιο κωδικό σου, τον οποίο έχεις ήδη καταχωρίσει, για να μπεις και πάλι στο εσωτερικό.

Ένα εσωτερικό λιτό, ποιοτικό, ευρύχωρο, πρακτικό και εργονομικό, σχεδιασμένο να απολαμβάνεις τις διαδρομές σου. Ταυτόχρονα μοντέρνο και sci-fi, αφού το πρώτο πράγμα που βλέπεις είναι η τεράστια οθόνη αφής 15,5 ιντσών σε σχήμα tablet και το περιστροφικό χειριστήριο. Τη συνοδεύει το τελευταίας γενιάς λειτουργικό σύστημα της Ford SYNC 4A, το οποίο ανάμεσα σε άλλα, κατά τη διάρκεια της οδήγησης ενημερώνει τον οδηγό πότε και πού να φορτίσει, καθώς και τη διαθεσιμότητα του φορτιστή.

Η εφαρμογή FordPass που συνδέει το smartphone σου με το αυτοκίνητο, το κάνει όλο διαδραστικό. Η οθόνη είναι ευκρινής και φωτεινή. Χρειάζεται λίγος χρόνος εξοικείωσης με το infotainment, αλλά μόλις βρεις τα πατήματά σου είναι πολύ ευχάριστο. Παρόλ΄αυτά, χρειάζεται προσοχή, διότι σχεδόν όλες οι λειτουργίες ρυθμίζονται μέσω της οθόνης και ελλείψει φυσικών διακοπτών η απόσπαση προσοχής καιροφυλακτεί. Οι φωνητικές εντολές, ωστόσο, σώζουν την κατάσταση ως ένα βαθμό.

Πίσω από το τιμόνι θα δεις τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,2 ιντσών με τις χρήσιμες πληροφορίες για τον οδηγό. Αριστερά στο τιμόνι μπορείς να θέσεις σε λειτουργία το Intelligent Adaptive Cruise Control και στα δεξιά να ρυθμίσεις την ένταση της φωνητικής κλήσης στην ανοιχτή ακρόαση. Περιστροφικό διακόπτη συναντάμε ξανά στην κεντρική κονσόλα για την επιλογή P, R, N, D. Θήκες θα βρεις για να βολέψεις τα πράγματα σου, ενώ τέσσερις επιβάτες μπορούν να κάνουν τη διαδρομή τους ευχάριστα, αλλά εάν μπει και πέμπτος στο μεσαίο πίσω κάθισμα, η άνεση στους πίσω θα μετριαστεί σχετικά. Ο χώρος αποθήκευσης των 402lt είναι αρκετός για τα οικογενειακά συμπράγκαλα και σε αυτόν έρχονται να προστεθούν και τα 81lt στο μπροστινό μέρος κάτω από το καπό. Εκεί μπορούν να τοποθετηθούν τα καλώδια φόρτισης ή μικρό σακ βουαγιάζ.

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και μπορείς να την προσαρμόσεις εύκολα για να βρεις την ιδανική για το σωματότυπό σου μέσω των ρυθμίσεων στο κάθισμα και το τιμόνι. Λόγω της ψηλής θέσης η ορατότητα είναι πολύ καλή μπροστά και πλάι, αλλά λόγω της coupe κατάληξης της οροφής, είναι περιορισμένη πίσω. Εντούτοις, η περιμετρική 360 μοιρών κάμερα βοηθάει πολύ για το παρκάρισμα και τις μανούβρες σε στενά, την οποία μπορείς να ενεργοποιήσεις και με το πάτημα του κουμπιού P.

Η Mach-E βασίζεται στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα για αμιγώς ηλεκτρικά, εξελιγμένη από τη Ford Team Edison. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι τοποθετημένη κεντρικά κάτω από το δάπεδο ανάμεσα στους άξονες, ώστε να επιτυγχάνεται χαμηλό κέντρο βάρους, σημαντικό στοιχείο για το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Αυτό, ωστόσο, περιορίζει τις extreme διαθέσεις για off-road, αφού η απόσταση του πατώματος από το έδαφος είναι 145mm. Η Mach-E της δοκιμής μας είναι η extended-range, διαθέτει δηλαδή τη μεγάλη μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 88kWh. Η ισχύς της μπαταρίας μεταφέρεται σε έναν ηλεκτροκινητήρα πίσω (στην περίπτωση της τετρακίνητης Mach-E σε δύο) που αποδίδει 294PS και 430Nm ροπής από το πρώτο κιόλας δευτερόλεπτο. Παρά τα 2.085 κιλά της, από στάση αγγίζει τα 100km/h σε 6,2sec, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά (για λόγους κατανάλωσης) στα 180km/h.

Σε όλες τις συνθήκες που την οδηγήσαμε, η Mach-E στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Και το πιο σημαντικό είναι πως όταν ξεπεράσαμε το ψυχολογικό άγχος της αυτονομίας, αφού επιβεβαιώσαμε ότι όντως έχει ένα εξαιρετικό λογισμικό διαχείρισης της ενέργειας, οδηγούσαμε πλέον σαν να ήταν θερμικό αυτοκίνητο. Χωρίς δηλαδή το άγχος μήπως συνεχίσουμε τη διαδρομή μας από το δεξί κάθισμα ενός γερανού… Σημείωση ότι εάν αποφασίσεις να πας Βόλο τέρμα γκάζι προφανώς και θα υπάρξει θέμα αυτονομίας, όμως με προσεκτική οδήγηση η αυτονομία έχει πολύ μεγάλα περιθώρια. Σύμφωνα με τη Ford, η αυτονομία κατά WLTP είναι 610km. Ένα νούμερο που φαντάζει ουτοπικό, αλλά με προσεκτική και σωστή οδήγηση μπορείς να φτάσεις κοντά σ΄αυτό. Μέσα στην πόλη και με την επιλογή οδήγησης One pedal drive, που βοηθάει στην ανάκτηση ενέργειας, είδαμε μέχρι και 10kWh/100km, ενώ σε ανοιχτό δρόμο ή σε πιο σβέλτο ρυθμό η κατανάλωση ξεπέρασε τις 25kWh/100km.

Η μέση κατανάλωση που είδαμε κυμάνθηκε στις 21kWh/100km (17 kWh/100km σύμφωνα με τον κατασκευαστή). Στη Mach-E μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε τρία οδηγικά προγράμματα: Whisper, Active και Untamed, τα οποία προσαρμόζουν το αυτοκίνητο ανάλογα με τις διαθέσεις μας όσον αφορά την οικονομία, τις επιδόσεις και την αίσθηση που δίνεται στον οδηγό. Το Whisper είναι για καλύτερη κατανάλωση και χαλαρή οδήγηση, το Active είναι το πιο ισορροπημένο ανάμεσα σε κατανάλωση και επιδόσεις και αυτό με το οποίο κάναμε τα περισσότερα χιλιόμετρα και τέλος το πιο… ατίθασο Untamed, κατά το οποίο απολαμβάνουν τη μέγιστη επίδοση (στις εκκινήσεις φαινόταν έντονα η διαφορά). Για να μη μείνουν απογοητευμένοι, ωστόσο, οι πάλαι ποτέ petrol heads που είπαν να συμμαζευτούν, υπάρχει η επιλογή αναπαραγωγής τεχνητού ήχου, που θυμίζει λίγο από V8 εποχές. Θυμίζει είπαμε…

Στους δρόμους και τις γειτονιές της Αθήνας και των προαστίων, είτε με κίνηση σταμάτα-ξεκίνα είτε σε πιο ανθρώπινες καταστάσεις, κυρίως κατά τις βραδινές ώρες, η οδήγηση είναι ευχάριστη και άνετη. Το αίσθημα της χαράς επικρατούσε σε κάθε χιλιόμετρο και παρά τον όγκο του, δεν προβληματιστήκαμε ιδιαίτερα. Σε πολύ στενό δρόμο που έπρεπε να στρίψουμε, βοήθησε πολύ η περιμετρική προβολή, ώστε να συνεχίσουμε απροβλημάτιστα. Στις εγκάρσιες ανωμαλίες, καταλαβαίνεις τη σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης (ανάγκη για τη διαχείριση του αυξημένου βάρους), κάτι που κυρίως το νιώθουν οι επιβάτες στις πίσω θέσεις.

Η σκληρή ανάρτηση φαίνεται και στο σβέλτο ρυθμό οδήγησης στις στροφές, η οποία σε αυτή την περίπτωση συνεργάζεται πολύ καλά με το στιβαρό πλαίσιο της Mach-E και το αποτέλεσμα είναι καλό, χωρίς όμως να κρύβεται το (αναγκαστικά λόγω μπαταριών) μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου. Δεν αργείς να καταλάβεις πως στα χέρια σου έχεις ένα αυτοκίνητο σου που σου επιτρέπει να το οδηγείς με απόλυτο έλεγχο. Στην έξοδο της στροφής, υπάρχει η τάση να διώξει την ουρά της, αλλά τα ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία δεν απενεργοποιούνται, κάνουν αμέσως την εμφάνισή τους, οπότε επανέρχεται πριν καν το καταλάβεις. Εν ολίγοις, μην ποντάρεις στην πίσω κίνηση της Mach-E για πλαγιολισθήσεις. Το τιμόνι είναι ακριβές και παρέχει την απαραίτητη πληροφόρηση, δεν περιμέναμε και κάτι διαφορετικό άλλωστε.

Η Mach-E είναι σταθερή και ευθύβολη. Στον αυτοκινητόδρομο, η διαδρομή χαρακτηρίζεται από την άνεση, ενώ μαζί με την καλή παρέα του ηχοσυστήματος B&O με τα 10 ηχεία, τα ταξίδια γίνονται πραγματικά τέλεια και η μουσική ανεβάζει κατακόρυφα το επίπεδο της ποιότητας της εμπειρίας. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, η ηχομόνωση επίσης, ενώ κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι κάνουν την εμφάνισή τους όταν ξεπεραστεί το όριο ταχύτητας, επομένως δεν είναι κάτι για να προβληματίσει.

Όσον αφορά το κομμάτι της φόρτισης, σε οικιακό φορτιστή AC ισχύος 11kW από το μηδέν χρειάζονται 9,5 ώρες για να φορτιστεί πλήρως η μπαταρία και 7 ώρες από το 20% μέχρι το 80%. Σε ταχυφορτιστή DC με ισχύ έως 150kW, σε 10 λεπτά μπορείς να ανακτήσεις 120km αυτονομίας, οπότε με μιά γρήγορη στάση για ξεμούδιασμα, φτάνεις εύκολα μέχρι όσο μακριά θέλεις.

Η Mustang Mach-E Χ είναι ένα σύγχρονο premium SUV και ίσως το πιο ολοκληρωμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Προσφέρει όσα χρειάζεται κάποιος για να είναι χαρούμενος: οδηγική ευχαρίστηση, επιδόσεις, τεχνολογίες, όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας, άνεση, ποιότητα, ευρυχωρία και πρακτικότητα ενός SUV, αλλά κυρίως ξέγνοιαστη αυτονομία και εξαιρετική ενεργειακή διαχείριση. Επίσης, η Mach-E τράβηξε τα περισσότερα βλέμματα που θυμόμαστε, αν και η εμφάνιση είναι κάτι υποκειμενικό. Ίσως το «Cyber Orange» χρώμα της δοκιμής μας, το υπέροχο χρώμα του μάνγκο να κολακεύει τη σιλουέτα της. Αλλά αυτό είναι το λιγότερο. Η Mach-E είναι πολλά παραπάνω από ένα trendy SUV. Mπορεί να μην καταφέρει να πείσει τον παραδοσιακό petrolhead αμερικάνο ότι πρόκειται για μια κανονική Mustang, αλλά σίγουρα προσφέρει πολλά περισσότερα από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και σε αυτό μπορεί να πείσει και τον πιο δύσπιστο της ηλεκτροκίνησης ότι αξίζει μία ευκαιρία. Οι υπόλοιποι απλά την απολαμβάνουμε.

Η τιμή της βασικής δικίνητης Mach-E με τη μπαταρία των 75kWh ξεκινάει από 63.779 ευρώ χωρίς την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» και η τιμή της Mach-E της δοκιμής μας με τη μπαταρία των 98kWh ξεκινάει από 69.996 ευρώ χωρίς την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ». Η μπαταρία, όπως και όλα τα ηλεκτρολογικά μέρη υψηλής τάσης προστατεύονται με εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect 8 ετών ή 160.000km. Για τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου παρέχεται εργοστασιακή εγγύηση 2 ετών.

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις