Η BMW Σειρά 3 ανέκαθεν αποτελούσε ένα μοντέλο που συνδέθηκε με πολυτέλεια, δυναμικό status και υπεροχή.
Κάποιες δεκαετίες πίσω, ο Έλληνας κάτοχος ξεχώριζε στο τιμόνι της «τριάρας» και με υπερηφάνεια πραγματοποιούσε ατελείωτα χιλιόμετρα με ασφάλεια για τα τότε δεδομένα στους όχι και τόσο… ασφαλείς δρόμους της εποχής. Για κάποιους αποτελούσε άπιαστο όνειρο, ενώ για άλλους κίνητρο να ανέβουν τη σκάλα της επιτυχίας για να αποκτήσουν το γερμανικό sedan.
Σήμερα, η BMW 320d παραμένει πιστή στις αξίες που την καθιέρωσαν στις συνειδήσεις του αγοραστικού κοινού ως ένα μοντέλο που ξεχωρίζει σε εμφάνιση, πολυτέλεια, τεχνολογία και οδηγική συμπεριφορά. Μπορεί πλέον το sedan αμάξωμα και ο diesel κινητήρας να μη συμβαδίζουν με το ρεύμα της εποχής που θέλει τα ηλεκτρικά, plug-in hybrid ή full υβριδικά SUV στις πρώτες προτιμήσεις, αλλά η BMW 320d αξίζει την προσοχή.
Είναι ένα καλλίγραμμο executive μοντέλο, τεχνολογικά προηγμένο, οδηγικά ευχάριστο σε κάθε περιβάλλον, γεγονός που μας υπενθυμίζει πως δεν είναι τα πάντα ίδια και αποστειρωμένα. Business-oriented στην πόλη, ποιοτικά ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συμπεριφορά σε απαιτητικό ρυθμό.
Κομψό και παράλληλα δυναμικό εμπρός μέρος, προφυλακτήρας με γρίλιες χωρίς δόση υπερβολής, αλλά λίγο πιο έντονος λόγω του πακέτου M Sport, όπως και χαμηλωμένη ανάρτηση. Καθαρές γραμμές, ισορροπία στις αναλογίες, παρόλο που η 7η γενιά είναι μεγαλύτερη από την προηγούμενη, και ένα αριστοκρατικό πίσω μέρος χαρακτηρίζουν την «τριάρα». Η BMW 320d δείχνει σίγουρη, πιο ώριμη, αλλά όχι υπερβολική.
Στο ίδιο μοτίβο κινείται και το εσωτερικό του βαυαρικού sedan. Οδηγοκεντρική φιλοσοφία, χαρακτηριστική πολυτέλεια, κορυφαία ποιότητα υλικών και συναρμογής, μαλακές επιφάνειες και hi-tech εικόνα. Εντυπωσιακές είναι οι ενιαίες οθόνες με τη μία των 12,3 ιντσών να αποτελεί τον πίνακα οργάνων και τη δεύτερη των 14,9 ιντσών να φιλοξενεί το infotainment. Το i-Drive 8.0 είναι ένα από τα πιο εύχρηστα, άμεσα και έξυπνα συστήματα infotainment. Θα προτιμούσαμε την παρουσία φυσικών διακοπτών για τις βασικές λειτουργίες, ωστόσο, η εξοικείωση έρχεται γρήγορα.
Η ατμόσφαιρα στην καμπίνα είναι ευχάριστη, ενώ παίρνει πόντους και στην εργονομία. Επίσης, συναντάμε θήκες για αντικείμενα διαφόρων μεγεθών, διότι η πρακτικότητα δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο των SUV. Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ φτάνει τα 480 λίτρα, δηλαδή μεταφέρουμε χωρίς δεύτερη σκέψη βαλίτσες, τσάντες και τσαντάκια. Το αυξημένο μεταξόνιο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά σημαίνει και ευρυχωρία. Στις πίσω θέσεις, κάθονται άνετα δύο ενήλικες, χωρίς παραχωρήσεις, αφού ο αέρας για πόδια και κεφάλι είναι επαρκής.
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όπως πρέπει για να σε προϊδεάζει για σπορτίφ οδήγηση, φτιάχνεται εύκολα στα μέτρα του κάθε σωματότυπου χάρη στις πολλές ρυθμίσεις σε τιμόνι και κάθισμα, ενώ τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή στήριξη.
Κάτω από το μακρύ καπό της 320d συναντάμε έναν δίλιτρο τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 190 ίππων και 400 Nm ροπής από τις 1.750 έως τις 2.500 σ.α.λ.
Η ισχύς του κινητήρα σε συνδυασμό με το εξαιρετικό αυτόματο 8άρι κιβώτιο της ZF προσφέρουν πολύ καλές επιδόσεις και ταυτόχρονα λογική κατανάλωση. Μιλώντας με νούμερα, σύμφωνα με την εταιρεία, το βαυαρικό sedan από στάση αγγίζει τα πρώτα 100 χλμ. /ώρα σε 6,9 δλ., ενώ χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται 5,2 με 6,0 λτ./100 χλμ. (με 5,0 λτ./100 χλμ. συμφώνα με την εταιρεία), αναλόγως το πού και πώς κινούμαστε.
Στην πράξη, το αυτόματο κιβώτιο steptronic των 8 σχέσεων συνδυάζεται άψογα με τον κινητήρα, αλλάζει σχέσεις ομαλά και σωστά, ενώ εάν ο οδηγός προτιμά μεγαλύτερη ανάμειξη, μπορεί να αλλάζει μέσω των paddles πίσω από τη σπορτίφ-χοντρή στεφάνη του τιμονιού.
Στην BMW 320d ψάχνεις να βρεις ψεγάδι και δεν τα καταφέρνεις. Απολαμβάνεις κάθε διαδρομή μαζί της, διότι προσφέρει premium χαρακτηριστικά και οδηγική ευχαρίστηση, ενώ αναβαθμίζει συνολικά την ποιότητα της ζωής σου.
Η κύλιση είναι εξαιρετική, η ηχομόνωση, επίσης, αφού ο θόρυβος από τον πετρελαιοκινητήρα δε φτάνει στην καμπίνα, ενώ σε συνδυασμό με το αποτελεσματικό… δίπτυχο κινητήρας-κιβώτιο, τα χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο φεύγουν ευχάριστα και απροβλημάτιστα. Σε αυτό συμβάλλει και το στιβαρό πάτημα και η σταθερότητά της στο δρόμο. Οι ανοιχτές καμπές, μάλιστα, θα λέγαμε ότι της ταιριάζουν πολύ. Η ανάρτηση αποσβένει επιτυχώς τις ανωμαλίες και τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, αν και στην M Sport έκδοση η ρύθμισή της είναι πιο σφιχτή και ταιριάζει περισσότερο στη σπορτίφ οδήγηση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θυσιάζεται η άνεση.
Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές στον απαιτητικό ρυθμό, η «τριάρα» ξεδιπλώνει τα ταλέντα της με το Sport mode να αναλαμβάνει δράση. Διασκεδαστική, καθόλου νευρική, άψογα ελεγχόμενη, με την πίσω κίνηση να μην τρομάζει τον οδηγό, αλλά να του προσθέτει πόντους χαράς. Το επίπεδο πρόσφυσης είναι υψηλό, κάτι που προσδίδει αυτοπεποίθηση. Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, ενώ το μπροστινό σύστημα ακολουθεί ακριβώς τις εντολές του οδηγού.
Ο κινητήρας με τους 190 ίππους και τα 400 Nm ροπής είναι η καλύτερη παρέα στη σπορτίφ οδήγηση και στα ταξίδια, αλλά και στην πόλη, καθώς η δύναμη εμφανίζεται από χαμηλές στροφές, κάτι που βοηθάει στην κίνηση. Οπότε, σε συνδυασμό και με τα υπόλοιπα πολυτελή χαρακτηριστικά της, το γερμανικό sedan παρά το μέγεθός του είναι ιδανική και για τα αστικά κέντρα.
Συνοψίζοντας, η BMW 320d είναι μία premium αρχοντική, ποιοτική κατασκευή, με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και έτοιμη να προσφέρει άριστα ό,τι της ζητηθεί. Δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με υπερβολές, απλώς σε κερδίζει με τις βασικές της αξίες είτε είσαι φαν της αυτοκίνησης είτε απλώς επιθυμείς απροβλημάτιστες διαδρομές.
Η «τριάρα» diesel μας αποδεικνύει ότι η οδηγική ευχαρίστηση μπορεί να συμβαδίσει με το χαμηλό επίπεδο κατανάλωσης χωρίς περίπλοκες τεχνολογίες. Η τιμή της BMW 320d sedan ξεκινά από 55.930 ευρώ, ενώ το πακέτο M Sport Pro κοστίζει επιπλέον 1.904 ευρώ.
