Η πρακτικότητα, η λειτουργικότητα, η δυναμική του και η χαμηλή κατανάλωση, χάρη στο αποδοτικό υβριδικό σύστημα e:HEV είναι τα στοιχεία που κάνουν το Honda Jazz να ξεχωρίζει στο B-segment.
Στην έκδοση Crosstar προσθέστε και ένα ελαφρώς υψωμένο αμάξωμα και κάποια crossover χαρακτηριστικά και έχετε ένα αυτοκίνητο που κάνει για όλα.
Φυσικά και η σχεδίαση του Jazz Crosstar βασίζεται στο ιαπωνικό δόγμα «Yoo no bi», σύμφωνα με το οποίο τα καθημερινά αντικείμενα διαθέτουν μία φυσική ομορφιά, εξελιγμένη με την πάροδο του χρόνου, κάνοντας τη χρήση τους ακόμα πιο ελκυστική.
Οι διαφορές, λοιπόν, του Jazz Crosstar από την απλή εκδοχή του αφορούν την εξωτερική εμφάνιση και την απόσταση από το έδαφος, η οποία είναι αυξημένη κατά 10 χλστ. συγκριτικά με την απλή έκδοση, φτάνοντας τα 146 χλστ.
Τα υπόλοιπα στοιχεία που το διαφοροποιούν από το Jazz e:HEV και δίνουν τον crossover χαρακτήρα στο μοντέλο της Honda είναι οι ράγες οροφής, τα μαύρα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και οι προφυλακτήρες που διαθέτουν ασημί ένθετα.
Επομένως, μπορούμε να πούμε ότι με την αύξηση της απόστασης από το έδαφος ενισχύθηκε και η ευκολία, αφού το να περνάς πιο άνετα από τους… αστικούς κρατήρες των δρόμων δεν είναι καθόλου αμελητέο.
Στο εσωτερικό του Jazz Crosstar, δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση σε σχέση με την απλή έκδοση. Ακολουθεί τη μίνιμαλ αισθητική και είναι απλός και εργονομικός, ακολουθώντας το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο «Yoo no bi». Παρά τις compact διαστάσεις του, η καμπίνα είναι άνετη και σε αυτό βοηθά η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο του πλαισίου κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Τα υλικά είναι ποιοτικά και ανθεκτικά, τα πλαστικά σχετικά σκληρά, με εξαιρετική συναρμογή που υπόσχονται μακροζωία, ενώ οι ποιοτικές επενδύσεις στο ταμπλό αναβαθμίζουν τη συνολική εικόνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι αδιάβροχες, ακόμα ένα στοιχείο που δείχνει πόσο προσέχει η Honda και την παραμικρή λεπτομέρεια στον τομέα της πρακτικότητας. Και της ηρεμίας, θα λέγαμε, αφού τέλος οι τσακωμοί για τα βρεγμένα μαγιό.
Ο πολυσχιδής χαρακτήρας του φαίνεται και στην κορυφαία πρακτικότητα στο εσωτερικό, κάτι που σημαίνει πολλές θήκες για μικρά ή μεγαλύτερα αντικείμενα και στη λειτουργικότητα με τα «πανέξυπνα» καθίσματα Magic Seats να κλέβουν όπως πάντα την παράσταση, αποτελώντας ένα από τα δυνατά χαρτιά του αυτοκινήτου. Τα Magic Seats αφορούν τα πίσω καθίσματα και διαμορφώνονται εύκολα με ποικίλους τρόπους. Ανασηκώνονται τα έδρανα κατά 90 μοίρες και έτσι υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς ακόμα και του πιο δύσκολου αντικειμένου. Έτσι, να δημιουργείται χώρος για ψηλά, ευμεγέθη ή περίεργου σχήματος αντικείμενα, τα οποία δε χωρούν στο πορτ-μπαγκάζ. Επιπλέον, το βαθμό πρακτικότητας απογειώνει το διάπλατο άνοιγμα της πίσω πόρτας και το επίπεδο πάτωμα χωρίς σκαλοπάτια, για ευκολότερη φόρτωση μεγαλύτερων αντικειμένων. Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ του Jazz Crosstar είναι ο ίδια με της απλής έκδοσης, δηλαδή φτάνει τα 304 λίτρα και αυξάνεται στα 1.205 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Επιπροσθέτως, υπάρχει ένα μικρός χώρος κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, όπου μπορείς να αποθηκεύσεις κάποια μικρότερα αντικείμενα.
Οι χώροι που προσφέρει είναι αντίστοιχοι μοντέλων μεγαλύτερης κατηγορίας. Το Crosstar έχει μήκος 4.105 χλστ. (4.089 χλστ. είναι το απλό Jazz ) και το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.520 χλστ. Έτσι, το Jazz πλεονεκτεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό και τέσσερα άτομα ψηλού αναστήματος μετακινούνται άνετα, με τους πίσω επιβάτες να έχουν την απαραίτητη άνεση σε πόδια και κεφάλι. Μάλιστα, με σκοπό την ευεξία των επιβατών και τη σύνδεσή τους με το περιβάλλον, η ιαπωνική εταιρεία φρόντισε για πανοραμικό παρμπρίζ και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, ώστε να μπαίνει φως στην καμπίνα, καθώς και να δίνεται αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης.
Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, ψηλή και ο οδηγός έχει πολύ καλή περιφερική ορατότητα, χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τις λεπτές κολόνες.
Όπως και στο απλό Jazz, συναντάμε δύο οθόνες, μία 7 ιντσών σε ρόλο ψηφιακού πίνακα οργάνων με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό και μία οθόνη αφής, μεγέθους 9 ιντσών, που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων Honda Connect με ασύρματο AppleCarPlay και Android Auto. Ακόμα και το infotainment είναι απλό και εύχρηστο, υποστηρίζοντας τη συνολική φιλοσοφία του αυτοκινήτου.
Εφόσον οι διαφορές των δύο εκδόσεων αφορούν μόνο την εμφάνιση, και το Jazz Crosstar e:HEV διαθέτει το ίδιο υβριδικό σύστημα κίνησης με το απλό Jazz. Έτσι, χρησιμοποιεί έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC που αποδίδει 107 ίππους, από τους 97 του προκατόχου, έναν μεγάλο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 122 ίππων, από 109 ίππους, και 253 Nm ροπής και έναν μικρότερο ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια. Ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί στον αποδοτικό κύκλο Atkinson και σε συνθήκες χαμηλού ή μέτριου φορτίου τροφοδοτεί το μικρότερο ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια για την μπαταρία χωρητικότητας 0,86kWh, ώστε να κινήσει τους τροχούς ο μεγαλύτερος ηλεκτροκινητήρας.
Από στάση, το Honda Jazz αγγίζει τα 100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα.
Τα οδηγικά προγράμματα του full υβριδικού Jazz Crosstar είναι τρία: EV Mode για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε συνθήκες χαμηλού και μέτριου φορτίου και για όσο επαρκεί η μπαταρία, Hybrid Mode για μεικτή χρήση με εμπλοκή του θερμικού κινητήρα, όταν πατήσουμε περισσότερο ή πιο απότομα το δεξί πεντάλ και Engine Drive για κίνηση αποκλειστικά με το θερμικό κινητήρα.
Το ιαπωνικό crossover είναι ζωηρό και άνετο, και κυρίως οικονομικό σε κάθε περιβάλλον. Μέσα στην πόλη είναι ευέλικτο και πανεύκολο στους ελιγμούς, με κύκλο στροφής 10,1μ., ενώ το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο η Honda ονομάζει πλέον automatic i-MMD το κάνει και ξεκούραστο. Στον αστικό ιστό, το full υβριδικό Jazz Crosstar αξιοποιεί κυρίως το ρεύμα, εάν η οδήγηση είναι ήρεμη με απαλές κινήσεις.
Όπως και στην απλή έκδοση, η αποδοτικότητα του Jazz Crosstar είναι υποδειγματική. Μέσα στην πόλη, είδαμε λίγο πάνω από τα 4,0 λτ./100 χλμ., ενώ με προσεκτική οδήγηση έπεσε κάτω από τα 4,0 λτ./100 χλμ. Τα νούμερα αυτά οφείλονται στη μεγάλη εμπλοκή του ηλεκτροκινητήρα. Στον απαιτητικό ρυθμό, η κατανάλωση ανέβηκε περίπου δύο λίτρα, κάτι πραγματικά ονειρικό. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας, κατά την οποία κινηθήκαμε σε όλα τα περιβάλλοντα και με κάθε ρυθμό κυμάνθηκε από 4,4-4,7 λτ./100 χλμ.
Η ανάρτηση αποσβαίνει επιτυχώς τις κακοτεχνίες, χωρίς να μεταφέρει κραδασμούς στην καμπίνα και βοηθάει στο να ταξιδεύει καλά. Ωστόσο, οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες γίνονται αισθητές λόγω του ημιάκαμπτου άξονα και των πιο σκληρών πίσω ελατηρίων.
Στον αυτοκινητόδρομο έχει σταθερό πάτημα, είναι στιβαρό και δε διστάζει να προσπεράσει με αυτοπεποίθηση, όταν χρειαστεί. Η ποιότητα κύλισης είναι σε πολύ καλό επίπεδο, αλλά θόρυβος από τον κινητήρα εισχωρεί, όταν λειτουργεί σε υψηλές στροφές σε συνδυασμό με το κιβώτιο.
Στον επαρχιακό δρόμο με στροφές είναι ευχάριστο, ενώ στον πιο απαιτητικό ρυθμό, προσδίδει σιγουριά και αίσθημα ασφάλειας. Το πλαίσιο με την ανάρτηση συνεργάζονται πολύ καλά, οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές μικρές, το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και ακριβές, ενώ το μπροστινό σύστημα ακολουθεί τις εντολές του οδηγού.
Την πολύ καλή συμπεριφορά του στο δρόμο και τη συνολικά εξαιρετική εικόνα του Honda Jazz e:HEV Crosstar επισφραγίζει η «σουίτα» συστημάτων ασφαλείας Sensing. Από το βασικό εξοπλισμό ενσωματώνει μια σειρά από κορυφαίες τεχνολογίες ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας (διαθέτει 10 αερόσακους) για τη μέγιστη ασφάλεια και υποστήριξη του οδηγού. Πιο συγκεκριμένα, το αναβαθμισμένο πακέτο τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Honda Sensing παρέχει στάνταρ μία ευρεία γκάμα λειτουργιών βοηθημάτων υποστήριξης του οδηγού, όπως για παράδειγμα: Προειδοποίηση Μετωπικής Σύγκρουσης, Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας και Ειδοποίηση Απόκλισης από τη Λωρίδα, Σύστημα Αποφυγής Παρέκκλισης Λωρίδας, κ.ά.
Εν κατακλείδι, το full hybrid Honda Jazz Crosstar αποτελεί μία ιδιαίτερη περίπτωση. Είναι ένα σύγχρονο πολυχρηστικό supermini με στοιχεία crossover, άνετο, εξαιρετικά αποδοτικό και πρακτικό, το οποίο λόγω των μεγάλων χώρων θα μπορούσαμε να πούμε ότι φλερτάρει ανάμεσα στο B και C Segment. Οι κάτοχοι θα αγαπήσουν την απίστευτα χαμηλή κατανάλωση και οι ανταγωνιστές θα τη ζηλέψουν.
Με πολύ καλό εξοπλισμό και συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, η τιμή του ξεκινάει από 29.670 ευρώ. Ωστόσο, αυτή την περίοδο μπορείτε να το επωφεληθείτε από την τρέχουσα προσφορά και να το αποκτήστε ετοιμοπαράδοτο στην κορυφαία έκδοση Advance με 28.970 ευρώ. Ακόμα και αυτό, δεν είναι αμελητέο ποσό, αλλά το καθημερινό χαμηλό κόστος χρήσης σε αποζημιώνει, ενώ σε βάθος χρόνου γίνεται απόσβεση τιμής. Σημειώστε, επίσης, ότι δεν πληρώνετε τέλη κυκλοφορίας. Επιπλέον, δεν υπάρχει έξτρα χρέωση μεταλλικού χρώματος και προσφέρονται με 5 χρόνια εγγύηση και οδική βοήθεια δωρεάν. Και το σημαντικότερο; Είναι ένα μοντέλο που τα έχει όλα με την υπογραφή Honda!
