Κι ενώ η τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων και των μπαταριών τους, εξελίσσεται ραγδαία, ήρθε μια δοκιμή για μοντέλο της Volkswagen που στέλνει ενθαρρυντικά μηνύματα.
Για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης υπάρχουν πολλές παράμετροι.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μια είναι οι τιμές των οχημάτων που θα πρέπει να μειωθούν προϊόντος του χρόνου.
Μια άλλη παράμετρος είναι η ανάπτυξη του δικτύου δημόσιων σταθμών φόρτισης, ώστε να υπάρχουν πολλά σημεία εξυπηρέτησης.
Μια ακόμα είναι η αυτονομία που παρέχουν τα οχήματα και η αξιοπιστία της μπαταρίας, ότι θα αντέξει η ενεργειακή της χωρητικότητα για πάρα πολλά χιλιόμετρα, ώστε να κρατηθεί σε υψηλά επίπεδα και η μεταπωλητική αξία του οχήματος.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αυτή τη στιγμή οι κατασκευαστές δίνουν εγγύηση 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. για τη μπαταρία, ότι θα κρατήσει τουλάχιστον το 70% της αρχικής καθαρής χωρητικότητάς της, ανάμεσά τους και η Volkswagen.
Σε εντατικές δοκιμές που κράτησαν 4 χρόνια, οι δοκιμαστές της ADAC, της Γερμανικής Λέσχης Αυτοκινήτου, στο Κέντρο Δοκιμών και Τεχνολογίας στο Landsberg am Lech (Γερμανία), χρησιμοποίησαν ένα αμιγώς ηλεκτρικό ID.3 Pro S και κάλυψαν περισσότερα από 160.000 χιλιόμετρα.
Το βασικό συμπέρασμα ήταν ότι η μπαταρία υψηλής τάσης με καθαρή ενεργειακή περιεκτικότητα 77 kWh, εξακολουθεί να έχει καθαρή χωρητικότητα 91%.
«Το αποτέλεσμα δείχνει την εντυπωσιακή ποιότητα των μοντέλων ID. μας, ακόμη και μετά την κάλυψη πολλών χιλιομέτρων», τονίζει ο Μάρτιν Σάντερ, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen, υπεύθυνος για τις Πωλήσεις, το Μάρκετινγκ και το After Sales. «Μια υψηλή χωρητικότητα μπαταρίας άνω του 90% μετά από 160.000 χιλιόμετρα επιβεβαιώνει ότι τα μοντέλα ID. είναι επίσης πολύ ελκυστικά ως μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και συνεχίζουν να πληρούν τις απαιτήσεις των πελατών μας».
Οι δοκιμαστές της ADAC προκειμένου να επιτευχθούν τα 160.000 χιλιόμετρα το συντομότερο δυνατό, χρησιμοποίησαν σταθμούς ταχείας φόρτισης για τη φόρτιση του ID.3 για πάνω από το 40% των συνεδριών φόρτισης. Επιπλέον, σε αντίθεση με ό,τι συνιστάται, το όχημα παρέμεινε στον σταθμό φόρτισης με επίπεδο φόρτισης 100% μεταξύ των δοκιμαστικών οδηγήσεων, μερικές φορές για αρκετές ημέρες.
Επίσης, ήταν η πρώτη δοκιμή αντοχής του είδους της για ένα οικογενειακό όχημα ID. και μεταξύ των δοκιμαστικών οδηγήσεων, το ID.3 ελέγχθηκε επανειλημμένα από τους μηχανικούς του Βαυαρικού Κέντρου Δοκιμών και Τεχνολογίας, ιδιαίτερα όσον αφορά την κατάσταση της μπαταρίας του.
Πάντως, η ADAC κάνει μια σαφή σύσταση για τους κατόχους των ηλεκτρικών ID., ότι θα πρέπει πάντα να εγκαθίστανται οι ενημερώσεις λογισμικού, για την αναβάθμιση των χαρακτηριστικών της μπαταρίας.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι κατά τη διάρκεια της δοκιμής, το ID.3 έλαβε αρκετές ενημερώσεις λογισμικού – συμπεριλαμβανομένου του Electric Vehicle Route Planner, το οποίος σχεδιάζει τις στάσεις φόρτισης σε μια μεγαλύτερη διαδρομή, ώστε ο προορισμός να γίνει σε συντομότερο διάστημα. Εκτός από το επίπεδο φόρτισης, το σύστημα λαμβάνει επίσης υπόψη την τρέχουσα κατάσταση της κυκλοφορίας και τις προβλέψεις. Παράλληλα με διάφορες διορθώσεις σφαλμάτων, οι ενημερώσεις περιελάμβαναν αύξηση της χωρητικότητας φόρτισης έως και 170 kW.
Οι ενημερώσεις είχαν θετική επίδραση και στην κατανάλωση ενέργειας, άρα και στην αυτονομία. Συγκεκριμένα, το νέο λογισμικό βελτίωσε σημαντικά την κατανάλωση ενέργειας σε μικρές αποστάσεις και σε χειμερινές θερμοκρασίες από 0 έως 5°C.
Καταλήγοντας, οι δοκιμαστές επισήμαναν ότι παρά τα πολλά χιλιόμετρα, το αμάξωμα και το πλαίσιο ήταν σε καλή κατάσταση. Οι άξονες, η ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης αντιμετώπισαν καλά το βάρος του οχήματος και δεν παρουσίασαν σημαντικά προβλήματα.