Έτοιμο να επιδοτήσει ξανά τα τιμολόγια ρεύματος το Υπουργείο Ενέργειας

Έτοιμο είναι το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος να επαναλάβει τις επιδοτήσεις στο ηλεκτρικό ρεύμα σε περίπτωση που ξεφύγουν και πάλι οι τιμές χονδρικής, όπως συνέβη πέρσι το καλοκαίρι αλλά και κατά το φετινό χειμώνα. Όπως πληροφορείται η στήλη εξακολουθεί να ισχύει (για λογαριασμό της κυβέρνηση) η «γενική αρχή», σύμφωνα με την οποία το κράτος θα «παρεμβαίνει» αν και όταν χρειαστεί, προκειμένου να στηρίξει τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Πάντως τα μηνύματα τα οποία έρχονται, τόσο από τις μετεωρολογικές υπηρεσίες, όσο και για τις αντοχές του συστήματος της Ευρώπης είναι μάλλον αρνητικά, κάτι που σημαίνει πως μάλλον δεν πρέπει να αποκλείει να έχουμε τα περσινά, τόσο σε επίπεδο τιμών, όσο σε επίπεδο παρεμβάσεων. Με τη διαφορά, βέβαια, φέτος, πως έχουν πολλαπλασιαστεί τα μπλε – σταθερά τιμολόγια και, άρα, υπο – πολλαπλασιαστεί οι δικαιούχοι των πιθανών επιδοτήσεων. Συνεπώς θα είναι και μικρότερο κόστος ενδεχόμενης επιδότησης.

Μύλος η έρευνα για το ισπανικό μπλακ άουτ

Πριν φύγουμε από το καυτό μέτωπο του ηλεκτρικού ρεύματος, να δούμε τι συμβαίνει στην Ισπανία. Ξέφυγαν τα πράγματα στην έρευνα για τα αίτια του μεγάλου ισπανικού μπλακ άουτ. Ενάμισι μήνα αργότερα, όχι μόνο δεν υπάρχουν έστω κάποιες αρχικές απαντήσεις, αλλά δεν έχουν κατατεθεί καν τα κρίσιμα στοιχεία από τους εμπλεκόμενους στις αρχές. Στην Ισπανία μαίνεται ένας πόλεμος δηλώσεων ανάμεσα στην κυβέρνηση, τις εταιρείες με συμβατικές μονάδες, τους φορείς των ΑΠΕ, τον διαχειριστή του δικτύου και αρκετές ακόμα πλευρές. Ο ένας κατηγορεί τον άλλο, ενώ ορισμένοι παραγωγοί αρνήθηκαν να καταθέσουν στις αρχές τα δεδομένα τους, επικαλούμενοι την εμπιστευτικότητα και την προστασία των εμπορικών ευαίσθητων πληροφοριών. Από ότι φαίνεται η υπόθεση έχει μπροστά της πολύ μέλλον και δεν αποκλείεται καθόλου να οδηγηθεί στα δικαστήρια. Το σίγουρο είναι ότι έχει λάβει πλέον υπερεθνικές και πολιτικές διαστάσεις, καθώς τα βλέμματα όλης της Ευρώπης (και της Ελλάδας…) είναι στραμμένα εκεί.

Μπαίνει μπροστά η μελέτη για τον αγωγό υδρογόνου του ΔΕΣΦΑ

Παραπέρα, στο ενεργειακό μέτωπο, διεθνή διαγωνισμό ύψους 1,5 εκατ. ευρώ προκήρυξε ο ΔΕΣΦΑ για τη μελέτη βασικού σχεδιασμού του αγωγού υδρογόνου υψηλής πίεσης H2DRIA. Πρόκειται για το ελληνικό τμήμα του ευρύτερου διαδρόμου υδρογόνου της ΝΑ Ευρώπης που στη χώρα μας θα ξεκινά από την περιοχή των Αγίων Θεοδώρων Κορινθίας και θα καταλήγει στα σύνορα της Ελλάδας με τη Βουλγαρία. Με τον τρόπο αυτό, ο ΔΕΣΦΑ θα δώσει στο ελληνικό σύστημα τη δυνατότητα να μεταφέρει και υδρογόνο εκτός από φυσικό αέριο στο μέλλον. Παράλληλα, θα γίνει μέρος ενός μεγάλου δικτύου που θα εκτείνεται μέχρι τη Γερμανία. Να σημειώσουμε, τέλος, ότι η φάση των μελετών αναμένεται να διαρκέσει περίπου εννέα μήνες.

Κόντρα στο φυσικό αέριο με αφορμή τον αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας

Σε σύγκρουση έχει έρθει η Μότορ Όιλ με την κοινοπραξία που διευθύνει τον αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας IGB, όπου εκτός από τους Βούλγαρους, μετέχει με 50% η ΔΕΠΑ και οι Ιταλοί της Edison. Συγκεκριμένα, η Μότορ Όιλ τοποθετήθηκε επισήμως κάνοντας λόγο για δυσανάλογη αντιμετώπιση των χρηστών φυσικού αερίου στις δύο χώρες, όπως και για υψηλά κόστη που εν τέλει οδηγούν σε μειωμένη χρήση του αγωγού. Από την πλευρά της, η κοινοπραξία ICGB απάντησε ότι η πρόσβαση στον αγωγό γίνεται επί ίσοις όροις και δεν ισχύουν τα περί προνομιακής μεταχείρισης. Πλέον, τα σχόλια αυτά είναι στη διάθεση της ρυθμιστικής αρχής ενέργειας, η οποία θα προχωρήσει σε απόφαση σχετικά με τις φετινές δημοπρασίες για αέριο στον αγωγό.

Τι θα γίνει με τις νέες παρεμβάσεις στο Εργασιακό;

Την ίδια ώρα, παραμένει στο τραπέζι του υπουργείο Εργασίας, να περάσουν νέες εργασιακές αλλαγές (ενδεχομένως αύξηση υπερωριών, α – λα – καρτ προσλήψεις, εβδομαδιαία διευθέτηση χρόνου εργασίας, κλπ) μέσα στο καλοκαίρι. Η στήλη πληροφορείται πως ο σχεδιασμός του εν λόγω υπουργείου προβλέπει εισήγηση αυτών των αλλαγών στο επόμενο υπουργικό συμβούλιο. Ωστόσο, το επόμενο υπουργικό συμβούλιο θα γίνει, πιθανότατα, τέλος του τρέχοντος μηνός. Έτσι, μπορεί να αναρωτηθεί κανείς πότε ακριβώς θα έλθει ένα σχετικό νομοσχέδιο σε δημόσια διαβούλευση και έπειτα στη Βουλή για συζήτηση – ψήφιση κλπ. Κοινώς θα μας πιάσουν για τα καλά …οι ζέστες έως τότε. Όχι τίποτα άλλο, αλλά οι εξεταζόμενες παρεμβάσεις είχαν ως σκοπό να διευκολύνουν την πρόσληψη προσωπικού στον τουρισμό και προπαντός στην εστίαση και, παράλληλα, την μείωση της αδήλωτης εργασίας (και έτσι την εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας) στους εν λόγω «ευαίσθητους» κλάδους.

Ο «δράκος» στο τέλος του δρόμου λέγεται δημόσιο χρέος

Και μιας και είμαστε στο πεδίο της εργασίας, ας δούμε και τα μαντάτα από την παραγωγικότητα της. Οι προειδοποιήσεις πληθαίνουν σε τέτοιο βαθμό που δεν γίνεται πλέον να αγνοηθούν. Ο ένας μετά τον άλλον, όλοι οι επίσημοι φορείς, κρούουν καμπανάκια για την ελληνική οικονομία. Τελευταίο κρούσμα, οι εαρινές προβλέψεις της Κομισιόν. Τι μας είπαν λοιπόν; Ότι στην Ελλάδα αποτελεί πρόβλημα η ανταγωνιστικότητα, η παραγωγικότητα, το εμπορικό έλλειμμα και η μονομέρεια στις επενδύσεις. Γνωστά όλα αυτά, θα πει κάποιος, καθώς και η στήλη ασχολείται συχνά πυκνά σε σημείο… εμμονής. Αλλά αυτό δεν γίνεται επειδή έχει κάποιου είδους φετίχ με το παραγωγικό μοντέλο της χώρας, αλλά γιατί, όπως προειδοποιεί η Κομισιόν, στο «τέλος του δρόμου» των προβλημάτων στις επιχειρήσεις και στην παραγωγή, κρύβεται ένας… δράκος, που ονομάζεται δημόσιο χρέος. Και χωρίς απάντηση στις ανωτέρω αδυναμίες -όχι αύριο αλλά… χθες- ο δράκος είναι προδιαγεγραμμένο πως μακροπρόθεσμα θα ξαναδείξει τα δόντια τους, όπως το είδαμε να συμβαίνει την προηγούμενη δεκαετία με οδυνηρές συνέπειες για όλους, αν μας θυμίζει κάτι η φράση «δίδυμα ελλείμματα»…

Το διαχρονικό βαρίδι της ελληνικής οικονομίας

Για αυτό και η Κομισιόν είναι σαφής για το ελληνικό χρέος: Αξιοσημείωτη η μείωση του αλλά μην ξεχνάμε πως η Ελλάδα ξεκίνησε από μία πολύ υψηλή αφετηρία, και εξακολουθεί να παραμένει ψηλά, στοιχείο που καθιστά το μακροοικονομικό της προφίλ εξαιρετικά ευάλωτο. Και αυτό γιατί η βιωσιμότητα του εξακολουθεί να εξαρτάται από εύθραυστους όρους, όπως τα συνεχή υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα, ευνοϊκά επιτόκια και απρόσκοπτη ανάπτυξη. Με άλλα λόγια, ένα σύστημα «ισορροπίας» που απαιτεί την πλήρη απουσία αναταράξεων – κάτι που δεν συμβαδίζει ούτε με την παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα, ούτε με τις εσωτερικές κοινωνικές και δημοσιονομικές πιέσεις… Η ίδια η Κομισιόν, πίσω από τους δείκτες, περιγράφει μια ανησυχητική εξάρτηση της χώρας από τις αγορές και τους οίκους αξιολόγησης για τις συνεχείς τους αναβαθμίσεις, όσο γίνεται πιο μακριά από το επισφαλές όριο μεταξύ investment και junk κατηγορίας. Αν αυτό το πλαίσιο διαρραγεί, η προοπτική μιας νέας κρίσης χρέους παύει να είναι θεωρητικό σενάριο και γίνεται… ρεαλιστικός φόβος.

Τι θα φέρουν οι επόμενες αξιολογήσεις DBRS και Moody’s

Στο ίδιο μέτωπο, των αγορών χρέους και των οίκων αξιολόγησης, η Ελλάδα δεν θα πρέπει να περιμένει σύντομα «καλά» νέα που θα την ανεβάσουν ακόμα υψηλότερα στην επενδυτική βαθμίδα. Οι αξιολογήσεις της σεζόν έκλεισαν με την Standard & Poor’s προ λίγων εβδομάδων, και τώρα η χώρα θα πρέπει να περιμένει μέχρι τον Σεπτέμβριο για να ακούσει τους νέους χρησμούς από DBRS και Moody’s. Και ο πήχης θα πρέπει να κρατηθεί χαμηλά: Και οι δύο οίκοι στις τελευταίες εκθέσεις για την Ελλάδα είχαν δώσει σταθερές προοπτικές. Η σταθερή προοπτική ή stable outlook σε μια πιστοληπτική αξιολόγηση σημαίνει ότι ο οίκος δεν αναμένει σημαντική μεταβολή στην πιστοληπτική ικανότητα της χώρας στο προσεχές 12μηνο έως 18μηνο. Και αυτό, χωρίς καν να υπολογίζουμε το γεγονός ότι στους καλοκαιρινούς μήνες που μεσολαβούν, οι συνθήκες (γεωπολιτικές, εμπορικές κλπ.) ενδέχεται να επιδεινωθούν ραγδαία, συμπαρασύροντας και την ελληνική οικονομία προς τα κάτω. Για αυτό και σε τόσο ευμετάβλητες συνθήκες, δεν «βοηθάει» να έχεις το υψηλότερο ποσοστό χρέους προς ΑΕΠ στην Ευρώπη…

Ο Τραμπ, o Μερτς και η… Μέρκελ

Και φυσικά, δεν πρέπει να χάνουμε από τα μάτια μας, το μέτωπο ΗΠΑ – ΕΕ. Κανείς δεν περίμενε κάποιο «θαύμα» στις σχέσεις ΗΠΑ και Γερμανίας με την επίσκεψη Μερτς την περασμένη εβδομάδα στην Ουάσινγκτον, αλλά κανείς δεν περίμενε και να περάσει τόσο στα ψιλά στις ΗΠΑ. Ενδεικτικό είναι το γεγονός πότε έπαιξε στο απογευματινό δελτίο του, το φίλα προσκείμενο στον Τραμπ Fox News την επίσκεψη του Γερμανού καγκελάριου: Τρίτη κατά σειρά είδηση. Πρώτα έπαιξε η κόντρα Τραμπ – Μασκ και το τηλεφώνημα Τραμπ – Σι. Τι ήταν αξιοσημείωτο από όσα δήλωσε ο Γερμανός καγκελάριος στη συνέντευξή του στο Fox News: Οι δύο μπηχτές του κατά της προ – προηγούμενης καγκελαρίου (και ιστορικής ηγέτιδος του κόμματος της), Άνγκελα Μέρκελ. «Έχουμε εισαγάγει αντισημιτισμό λόγω του μεγάλου αριθμού μεταναστών που έχουν έρθει τα τελευταία δέκα χρόνια» (!), σημείωσε. Πριν από δέκα χρόνια, το 2015, η προσφυγική κρίση ξεκίνησε υπό την ηγεσία της Άνγκελα Μέρκελ, σχολίασε η Welt. Στη συνέχεια, ο Μερτς, έθεσεένα δικό του υποθετικό ερώτημα. «Τι θα είχε συμβεί αν η Ουκρανία είχε γίνει μέλος του ΝΑΤΟ το 2008;», κάτι που οι ΗΠΑ υποστήριξαν υπό τον Τζορτζ Μπους jr και η Γερμανία και η Γαλλία, απέρριψαν. «Μπορεί κανείς να κάνει εικασίες για το αν ο πόλεμος θα είχε αποτραπεί», λέει ο Μερτς. Εκείνη την εποχή, η Άνγκελα Μέρκελ, μαζί με τον τότε Γάλλο πρόεδρο Φρανσουά Ολάντ, ήταν αντίθετη στον Μπους.

Η Lidl απαντά στην τελωνειακή πολιτική του Τραμπ με νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Μένοντας στις διεθνείς εμπορικές σχέσεις της Γερμανίας, η στήλη διάβασε στο γερμανικό τύπο πως η Lidl επεκτείνει τον στόλο εμπορευματοκιβωτίων του με πέντε νέα πλοία και στο μέλλον θα ταξιδεύει επίσης στο Βιετνάμ και τη Μαλαισία, σύμφωνα με το γερμανικό τύπο. Kαι αυτό λόγω του δασμολογικού πολέμου μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας. Συγκεκριμένα, ο γερμανικός εμπορικός κολοσσός, παρήγγειλε πέντε νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από το κινεζικό ναυπηγείο Guangzhou Shipyard International. Η αξία της παραγγελίας εκτιμάται στον κλάδο σε περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ. Τα νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, από την άλλη πλευρά, μπορούν το καθένα να χωρέσει 8400 τυποποιημένα εμπορευματοκιβώτια (TEU). Όταν τα πλοία αποπλεύσουν, δεν θα ταξιδεύουν πλέον μόνο από την Κίνα προς την Ευρώπη, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα. Από τις 17 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Lidl Tailwind θα αλλάξει τη διαδρομή της και θα πλέει μέσω του κόμβου Port Kelang στη Μαλαισία.

Πώς προχωρούν οι εργασίες για το 5αστερο Ikos Kissamos

Την πορεία των εργασιών για το Ikos Kissamos, τη μεγαλύτερη ξενοδοχειακή επένδυση στην ιστορία της Κρήτης, αποκάλυψε σε ανάρτησή του ο Ανδρέας Ανδρεάδης, διευθύνων σύμβουλος και Co-Managing Partner του ομίλου Sani/Ikos, επισημαίνοντας πως οι εργασίες προχωρούν με ιδιαίτερα ικανοποιητικούς ρυθμούς. Όπως ανέφερε, πάνω από 1.000 εργαζόμενοι συμμετέχουν στην κατασκευή αυτού του μοναδικού έργου, το οποίο αναμένεται να αναβαθμίσει σημαντικά την εικόνα της υπέροχης δυτικής Κρήτης. Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι η έναρξη λειτουργίας του ξενοδοχείου θα πραγματοποιηθεί, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, τον Απρίλιο του 2026. Το Ikos Kissamos, το οποίο αναπτύσσεται κατά μήκος παραλιακού μετώπου 600 μέτρων, θα διαθέτει 414 δωμάτια, σουίτες και bungalows, με συνολική δυναμικότητα 1.280 κλινών. Οι εγκαταστάσεις του θα περιλαμβάνουν ποικιλία εστιατορίων, σύγχρονο γυμναστήριο, πολυτελές spa, θέατρο, θερμαινόμενες και μη πισίνες, καθώς και αθλητικούς και λοιπούς βοηθητικούς χώρους. Την κατασκευή του έργου έχει αναλάβει, όπως είναι ήδη γνωστό, η ΜΕΤΚΑ, θυγατρική της Metlen (πρώην Mytilineos). Σήμερα, ο όμιλος Sani/Ikos λειτουργεί 12 ιδιόκτητα θέρετρα Sani Resort και Ikos Resort στην Ελλάδα (Χαλκιδική, Κέρκυρα, Κως) και την Ισπανία (Μαρμπέγια – Εστεπόνα, Μαγιόρκα), ενώ συνεχίζει να επεκτείνεται με νέα πολυτελή ξενοδοχειακά συγκροτήματα πέντε αστέρων Ikos.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
αποCRYPTOγράφος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας