Το 20% των χρημάτων τους δαπανούν για την κάλυψη των βασικών τους δαπανών τα νοικοκυριά με μηνιαίο εισόδημα έως 1.000 € ενώ εκείνα με αμοιβές πάνω από 2001€ ξοδεύουν το 11% των αμοιβών τους.
Οπως αναφέρει το Εθνος της Κυριακής, μέσα σε μία διετία οι οικογένειες έκοψαν κατα 20% τις δαπάνες τους για σούπερ μάρκετ ενώ ψωνίζουν περισσότερες φορές, λιγότερα προϊόντα και μάλιστα οχι μόνο από μία αλυσίδα.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν απο δύο έρευνες – του Οικονομικού Πανεπισημίου Αθηνών για την καταναλωτική συμπεριφορά και του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών.
Σύμφωνα με την έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου που έγινε σε 2.100 νοικοκυριά οι πιο φτωχοί δεσμεύουν μεγαλύτερο αναλογικά ποσό από το εισόδημά τους για αγορά ειδών σούπερ μάρκετ.
Πλέον το 65,8% (47,3% περυσι) αγοράζει φθηνότερα προϊόντα, το 72% (65,3% πέρυσι) λιγότερα, το 75,9% συγκρίνει τιμές σε προϊόντα και καταστήματα και το 61,7% περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα.
Σύμφωνα με την έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου,το 50,5% των ερωτηθέντων ψωνίζει μέχρι 5 φορές το μήνα με το ύψος της δαπάνης ανα επίσκεψη να διαμορφώνεται ως εξής:
– το 74,7% αφήνει μέχρι 50 ευρώ στο ταμείο
– το 20,7% δαπανά από 51 έως 100 ευρώ
– το 4,6% ξεπερνά τα 100 ευρώ
Η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ εκτιμάται σε 46,8€ παρουσιάζοντας σημαντική μείωση από περύσι που ήταν 53,1€.
Διαβάστε
Νέα αγορανομική διάταξη! Ανώτατες τιμές και στα κυλικεία και τις πλαζ – Τι αλλάζει με κοινόχρηστα και το ψωμί
Πώς γλίτωσαν το “κραχ” οι τράπεζες – Τα ευρώ σε “τούβλα” και οι χρυσές λίρες – Όλο το χρονικό της καταστροφής που αποφεύχθηκε στο… ’90
Επαναστατική πρόταση για εξαετή άδεια στις εργαζόμενες μητέρες!