Παρασκευή, 3 Μαΐ
24oC Αθήνα

Blue Horizon: Οι παραλείψεις, τα λάθη και η αδιαφορία του πληρώματος για το έγκλημα με θύμα τον 36χρονο Αντώνη Καρυώτη

Blue Horizon: Οι παραλείψεις, τα λάθη και η αδιαφορία του πληρώματος για το έγκλημα με θύμα τον 36χρονο Αντώνη Καρυώτη

Ούτε ένας κανόνας του ναυτικού δικαίου δεν τηρήθηκε ακόμα και μετά την πτώση του Αντώνη Καρυώτη στο νερό μετά τη βίαιη απώθησή του από μέλη του πληρώματος του Blue Horizon και την τραγική κατάληξη του άτυχου 36χρονου στο λιμάνι του Πειραιά, το βράδυ της Τρίτης (05.09.2023).

Το πρωτοφανές περιστατικό όπου ο Αντώνης Καρυώτης, τρέχοντας να προλάβει το Blue Horizon, επιχείρησε να ανέβει στο καράβι και αντιμετώπισε δύο άντρες του πληρώματος, οι οποίοι έσπρωξαν πολλές φορές με μένος τον 36χρονο, την ώρα που το πλοίο ξεκινούσε το ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά για το Ηράκλειο και είχε ως αποτέλεσμα να πέσει στο νερό και να χάσει τη ζωή του.

Ακόμα όμως και μετά από αυτήν την αποτρόπαια και εγκληματική πράξη, δεν τηρήθηκε τίποτα! Αδιαμφισβήτητα κραυγάζουν οι παραλείψεις, η αδιαφορία και τα λάθη, τόσο του καπετάνιου, όσο και του πληρώματος του Blue Horizon, καθώς κανένας από αυτούς δεν κίνησαν στο ελάχιστο τις προβλεπόμενες διαδικασίες για τη διάσωση του 36χρονου.

Blue Horizon: «Είναι έγκλημα, δεν είναι δυστύχημα»

«Δεν γίνεται να πετάνε τον άνθρωπο στη θάλασσα και να ανάβουν τις μηχανές. Αυτό είναι έγκλημα, δεν είναι δυστύχημα» τονίζει στο newsit.gr, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Συνταξιούχων Ναυτικού, Αναγνώστης Μουμτζής.

Η εμπειρία χρόνων του κ. Μουμτζή τον κάνει να απορεί και να εξοργίζεται με τις ενέργειες του πληρώματος του πλοίο. Μιλώντας στο newsit.gr απαριθμεί τα μεγάλα λάθη και εξηγεί τα βήματα που έπρεπε να γίνουν.

«Καταρχάς το πλήρωμα δεν θα έπρεπε ούτε να απωθεί ούτε να σπρώχνει τον κόσμο. Αντίθετα είναι για να βοηθάει τους ταξιδιώτες. Εάν χρειαστεί κάτι, δεν πρέπει να σηκώνουν χέρι, δεν σπρώχνουν και θα έπρεπε να ειδοποιήσουν το λιμενικό. Με τον άνθρωπο πρώτα θα έπρεπε να λυθεί η όποια παρεξήγηση υπήρχε, προφανώς χωρίς σπρωξίματα, χωρίς αυτά τα τραγικά που είδαμε. Η θα έπρεπε να τον κατεβάσουν με τρόπο ή να φωνάξουν το λιμενικό για να διευθετηθεί το ζήτημα. Έπειτα καθαρίζει -όπως λέμε εμείς οι ναυτικοί- ο καταπέλτης, να σηκωθεί και να κλείσει και μετά να ξεκινήσει το ταξίδι το πλοίο».

Blue Horizon: «Το λιμενικό δεν ήταν στο σημείο που έπρεπε»

Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Συνταξιούχων Ναυτικού επισημαίνει ότι «σίγουρα το πρώτο που θα έπρεπε να κάνουν με το που έπεσε ο άνθρωπος στην θάλασσα ήταν να σταματήσουν τις μηχανές και να του ρίξουν ό,τι διαθέσιμο είχαν, κάποιο σωσίβιο, ένα κομμάτι ξύλο, οτιδήποτε. Θα έπρεπε να τρέξουν κυρίως το πλήρωμα, αλλά και οι λιμενικοί που φαίνεται ότι δεν ήταν στο σημείο που έπρεπε».

Ωστόσο όπως τονίζει «το λιμενικό όμως δεν ήταν στο σημείο που έπρεπε. Κανονικά άνθρωποι του λιμενικού έπρεπε να ήταν στο καναπέδι, μπροστά στο καράβι. Μέχρι και την τελευταία στιγμή, δηλαδή να κλείσει ως πάνω ο καταπέλτης, τουλάχιστον ένας του λιμενικού θα πρέπει να είναι από κάτω και να επιβλέπει».

Blue Horizon: «Ο καπετάνιος συνέχισε το ταξίδι σαν να μην έγινε τίποτα»

Ερωτηματικό και οργή προκαλεί και η στάση του καπετάνιου του πλοίου, ο οποίος όφειλε να προβεί σε συγκεκριμένες ενέργειες σύμφωνες με το ναυτικό δίκαιο. Αλλά αντίθετα επέλεξε να συνεχίσει το ταξίδι προς την Κρήτη σαν να μην έγινε τίποτα.

Ο κ. Μουμτζής είναι σαφής, λέγοντας στο newsit.gr «ο καπετάνιος βλέπει κανονικά τις κάμερες που υπάρχουν στην γέφυρα και βλέπουν ανά πάσα στιγμή τον καταπέλτη. Όταν πέφτει ένας άνθρωπος στην θάλασσα αυτομάτως σταματάνε όλα, σταματάει το πλοίο και απαραίτητα γυρίζει πίσω. Ο καπετάνιος, ο αξιωματικός πάνω στην γέφυρα θα έπρεπε να κοιτάει συνέχεια το μόνιτορ, τις κάμερες. Στο χώρο όπου μπαίνουν οι επιβάτες, είναι ο υποπλοίαρχος, ο λοστρόμος, οι ναύτες. Αυτοί είναι -και έτσι πρέπει- οι υπεύθυνοι για να καθαρίσει τελείως από κόσμο ο καταπέλτης».

Σε ερώτησή μας στον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Συνταξιούχων Ναυτικού για τις καταγγελίες ταξιδιωτών στο newsit.gr, οι οποίοι ανέφεραν ότι «ο κόσμος φώναζε και πήγαν στον καπετάνιο και εκείνος έκλεισε την πόρτα και δεν ασχολήθηκε καν», ο κ. Μουμτζής εξηγεί ότι «υπό κανονικές συνθήκες, όταν φεύγει το βαπόρι δεν μπορεί ο καπετάνιος να είναι κλεισμένος στην καμπίνα του γιατί ο υποπλοίαρχος είναι στη φόρτωση κάτω, εκτός κι αν είχε συμβεί κάτι άλλο».

Τέλος, η τραγική διαπίστωση του Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Συνταξιούχων Ναυτικού, Αναγνώστη Μουμτζή είναι ότι ο 36χρονος Αντώνης Καρυώτης «πνίγηκε γιατί ήταν πάνω στον καταπέλτη όταν ξεκίνησε το καράβι, οι τεράστιες προπέλες ανακάτεψαν τα νερά και αυτό σημαίνει ότι και ο καλύτερος κολυμβητής να ήταν, δεν θα τα κατάφερνε».

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις