Ελλάδα

Αερόβια άσκηση και μεσογειακή διατροφή βελτιώνουν τη στυτική δυσλειτουργία

Η στυτική δυσλειτουργία αποτελεί ένα μεγάλο πρόβλημα για τους άνδρες. Υπάρχουν ωστόσο τρόποι ώστε να τη βελτιώσουν σημαντικά.
Προσθήκη του newsit.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Διπλή μελέτη του Γενικού Νοσοκομείου «Ελπίς» δείχνει πως η μεσογειακή διατροφή και αερόβια άσκηση βοηθούν σημαντικά τη στυτική και γενικότερα την αγγειακή λειτουργία.  Όπως τονίζει σε συνέντευξη του στο Πρακτορείο Fm και στην εκπομπή της Τάνιας Η. Μαντουβάλου «104,9 ΜΥΣΤΙΚΑ ΥΓΕΙΑΣ» ο καρδιολόγος, Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών, επιστημονικός συνεργάτης της καρδιολογικής κλινικής του νοσοκομείου Αλέξης Σαμέντζας, παρά το γεγονός ότι η καθιστική ζωή αποτελεί τον τέταρτο παράγοντα θνησιμότητας παγκοσμίως, η τεχνολογική πρόοδος συχνά αποτελεί τροχοπέδη για τον κόσμο να γυμναστεί.

Η μελέτη που αφορά στην επίδραση της άσκησης στη στυτική λειτουργία έγινε σύμφωνα με τον κ. Σαμέντζα το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε 400 άνδρες με μέση ηλικία τα 50 έτη. Οι 200 ήταν ασθενείς-δηλαδή είχαν στυτική δυσλειτουργία- οι άλλοι 200 δεν είχαν πρόβλημα, είχαν όμως κοινούς παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου. «Οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε αερόβια άσκηση, δηλαδή ζωηρό βάδισμα, 30-45 λεπτών πέντε φορές την εβδομάδα επί έξι μήνες. Η βελτίωση που εμφάνισαν οι ασθενείς με στυτική δυσλειτουργία μετά το πέρας του εξαμήνου ήταν της τάξης του 40%, ενώ η ομάδα ελέγχου (οι μη ασθενείς) εμφάνισε επίσης βελτίωση της ήδη καλής στυτικής λειτουργίας της τάξης του 11,5%». Όπως επισημαίνει ο καρδιολόγος στη μελέτη χρησιμοποιήθηκε το γρήγορο βάδισμα, ωστόσο αντίστοιχα ωφέλιμα είναι το ήπιο τρέξιμο, το ποδήλατο, το και το κολύμπι.

Εξίσου ευεργετική πάντως με την άσκηση φάνηκε ότι είναι και η μεσογειακή διατροφή σε δεύτερη μελέτη όπου διερευνήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2019, 2000 άνδρες με μέση ηλικία τα 54 έτη. Από αυτούς οι 1000 ήταν ασθενείς με στυτική δυσλειτουργία χωρίς ιστορικό καρδιαγγειακής νόσου, και οι υπόλοιποι 1000 (δηλαδή η ομάδα ελέγχου) χωρίς πρόβλημα. Για όσους ακολούθησαν μεσογειακή διατροφή και είχαν στυτική δυσλειτουργία, η βελτίωση ήταν εντυπωσιακή της τάξης του 30%, αναφέρει ο κ. Σαμέντζας.«Η μελέτη έδειξε ότι όσοι δεν ακολουθούσαν σχεδόν καθόλου ή καθόλου μεσογειακή διατροφή είχαν κακή στυτική λειτουργία, ανεξάρτητα από τους κλασσικούς παράγοντες κινδύνου. Κι όταν λέμε μεσογειακή διατροφή μιλάμε διατροφή πλούσια σε φρούτα, όσπρια, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και κυρίως ελαιόλαδο, σε συνδυασμό με μέτρια κατανάλωση αλκοόλ και ελληνικού καφέ».

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
«Κακοκαιρία» 48 ωρών με έντονες καταιγίδες και πτώση της θερμοκρασίας από την Παρασκευή - Μπουρίνια και στην Αττική
Τα φαινόμενα θα είναι έντονα αλλά σύντομα με τους μετεωρολόγους να προειδοποιούν για τις ριπές ανέμου και τις χαλαζοπτώσεις - Ξεκινά και πάλι το καλοκαίρι από την Κυριακή με νέα άνοδο της θερμοκρασίας
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΥΝΗΣ
Ωρωπός: Η μαρτυρία του 8χρονου που οδήγησε την αστυνομία σε νέα στοιχεία – Η άγρια κακοποίηση και οι καταγγελίες
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η γυναίκα είχε καταγγείλει πολλές φορές στην αστυνομία την κακοποίησή της αλλά στη συνέχεια απέσυρε τις κατηγορίες, με αποτέλεσμα ο 32χρονος να μένει ασύλληπτος
iStock
Τα στοιχεία που άνοιξαν νέο γύρο ερευνών για τη δολοφονία του Αλέξανδρου Δασκαλάκη - Τα στίγματα των κινητών, τα βίντεο και οι μαρτυρίες
Ο πατέρας και ο γιος που συνελήφθησαν για την υπόθεση είχαν πάει στην κηδεία του θύματος – Το κενό των 8 λεπτών στο οποίο φέρεται πως δέχθηκε την επίθεση ο πρόεδρος Απεσωκαρίου
Ο Αλέξανδρος Δασκαλάκης
Αντιδρούν οι γονείς για την παρεντερική σίτιση των παιδιών τους στο σπίτι – Πληρώνουν 250 ευρώ τον μήνα από την τσέπη τους
Καταγγέλλουν πως μετά την αλλαγή του νόμου, η οικονομική επιβάρυνση είναι αβάστακτη και ζητούν παρεμβάσεις και αλλαγές για την υποστήριξη των ασθενών και των οικογενειών τους
Saline intravenous (iv) drip in a Children's patient hand 5
Πανελλήνιες 2026: Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις ανά επιστημονικό πεδίο – Πτώση σε Νομική, Πολυτεχνικές σχολές και Ιατρική
Η γενική εικόνα δείχνει ότι οι πολύ υψηλές βαθμολογίες πιθανότατα θα είναι λιγότερες σε ορισμένα πεδία, χωρίς όμως να αναμένονται μεγάλες ανατροπές στις βάσεις
Θρανίο 7