Οι οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί στην Αττική κατέβηκαν σε 48ωρη απεργία, από τις 6 το πρωί της 28ης Μαΐου, αντιδρώντας σε ρυθμίσεις που όπως υποστηρίζουν πλήττουν το επάγγελμά τους και ευνοούν τις μεγάλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες μεταφοράς επιβατών.
Στο πλαίσιο της διήμερης απεργίας, οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί πραγματοποίησαν συγκεντρώσεις και διαμαρτυρίες σε κεντρικής σημεία της Αθήνας, όπως το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και το Υπουργείο Μεταφορών και στην πλατεία Συντάγματος, με στόχο την ανάδειξη των αιτημάτων τους και την άσκηση πίεσης προς την Κυβέρνηση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η απεργία η οποία άρχισε στις 6 π.μ. της Τετάρτης λήγει στις 6 το πρωί της Παρασκευής, 30 Μαΐου.
Η ένταση στο Υπουργείο Μεταφορών
Οι απεργοί ταξί έφτασαν στις 11 το πρωί της Πέμπτης (29.05.2025) στο Υπουργείο Μεταφορών και οι διαδηλωτές προσπάθησαν να μπουν μέσα από την πύλη.
Συγκεκριμένα, το Υπουργείο ανέφερε σε σχετική ανακοίνωσή του ότι «κατά τη διάρκεια διαμαρτυρίας μελών του ΣΑΤΑ, έξω από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, απευθύνθηκε επίσημη πρόσκληση σε ομάδα εκπροσώπων τους να προσέλθει εντός του Υπουργείου, προκειμένου να καταθέσουν τα αιτήματά τους και να ξεκινήσει θεσμικός διάλογος.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η πρόσκληση δεν απευθύνθηκε προσωπικά στον κ. Θύμιο Λυμπερόπουλο (σ.σ. πρόεδρο του ΣΑΤΑ), ο οποίος έχει επανειλημμένα ασκήσει λεκτική βία και απειλές κατά εργαζομένων του Υπουργείου, με τρόπο που δεν συνάδει με τη θεσμική λειτουργία και τον σεβασμό στον δημόσιο διάλογο. Οι παρευρισκόμενοι αρνήθηκαν να συμμετάσχουν».
Η Τροχαία είχε προχωρήσει σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Λεωφόρο Αθηνών, στην Πλατεία Καραϊσκάκη, στην Αχιλλέως, στη Μάρνη, στην Πατησίων, στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, στη Ζαχάρωφ, στη Μιχαλακοπούλου και στη Λεωφόρο Μεσογείων.
Η διαμαρτυρία στο Ελευθέριος Βενιζέλος
Την Τετάρτη (28.05.2025) το μεσημέρι, οι απεργοί ξεκίνησαν από τη λεωφόρο Αθηνών, πέρασαν από τον Κηφισό και την Αττική Οδό και έφτασαν στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Τα αιτήματα του ΣΑΤΑ
– Ζητάμε άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026.
– Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν είτε E.Δ.Χ. Ταξί, είτε Ε.Ι.Χ. να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί μόνο φορολογικά βάρη.
– Ζητάμε ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ. αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί.
– Αυστηρότερες ποινές και ελέγχους για την πειρατεία.
– Θέλουμε σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
– Νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας.
– Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.
– Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
– Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.
– Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.
– Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
– Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση.
– Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των Ταξί.