Η λειτουργία και χρήση drones έχουν εκδοθεί σύμφωνα με το ισχύον νομικό και κανονιστικό πλαίσιο, και μετά από μελέτη αξιολόγησης κινδύνου, ανακοίνωσε σήμερα, Παρασκευή (16.05.25) η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας αναφορικά με τις πτήσεις με φόντο την Ακρόπολη που πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο βράδυ στο πλαίσιο της διαφημιστικής καμπάνιας αθλητικού παπουτσιού της Adidas.
Στην ουσία, η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας επισημάνει πως υπήρχε άδεια για τη διοργάνωση drone show στο Ζάππειο Μέγαρο και η πτήση έγινε σε «αποκλειστικά σε ελεγχόμενο χώρο» ενώ αναφέρει πως ελήφθησαν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η ανακοίνωση μετά τον σάλο με την Adidas
«Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.) ενημερώνει ότι οι αδειοδοτήσεις που έχουν χορηγηθεί στην εταιρεία DRNS Show Experience για τη διοργάνωση drone show στις 15 Μαΐου 2025 στο Ζάππειο Μέγαρο, για λογαριασμό των Essence Mediacom και Adidas Hellas, στο πλαίσιο διαφημιστικής εκδήλωσης, αφορούν τη λειτουργία και χρήση drones και έχουν εκδοθεί σύμφωνα με το ισχύον νομικό και κανονιστικό πλαίσιο, καθώς και μετά από μελέτη αξιολόγησης κινδύνου.
Επισημαίνουμε ότι η εταιρεία έχει συμμορφωθεί πλήρως με τους όρους ασφαλείας που προβλέπονται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία και το πλαίσιο εποπτείας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA).
Η πτήση των drones πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά σε ελεγχόμενο χώρο, με απαγόρευση πρόσβασης του κοινού και τηρήθηκαν οι καθορισμένες αποστάσεις ασφαλείας, όπως ορίζονται στο εγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σύμφωνα με το διαθέσιμο φωτοληπτικό υλικό, τόσο από σταθερά όσο και από κινητά μέσα καταγραφής, επιβεβαιώνεται ότι η δραστηριότητα των ΣμηΕΑ περιορίστηκε στην προκαθορισμένη περιοχή πτήσης, η οποία είχε σαφώς οριοθετηθεί πάνω από το Ζάππειο Πάρκο, σύμφωνα με την εγκεκριμένη άδεια.
Η Α.Π.Α. παρακολουθεί την εφαρμογή των κανονισμών και διασφαλίζει τη δημόσια προστασία καθώς και την ομαλή και ασφαλή λειτουργία του εναέριου χώρου.
Τυχόν πληροφορίες που αναφέρονται σε μη νόμιμες ή ακατάλληλες διαδικασίες αδειοδότησης δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Τέλος, διευκρινίζεται ότι οι αρμοδιότητες της Α.Π.Α. περιορίζονται αποκλειστικά σε θέματα ασφάλειας πτήσεων και χρήσης του εναέριου χώρου. Η Α.Π.Α. δεν έχει καμία αρμοδιότητα σχετικά με τη λήψη ή τη διαχείριση φωτογραφιών ή βίντεο που τυχόν ελήφθησαν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης».
Εισαγγελική παρέμβαση για το drone show
Στο «μικροσκόπιο» εισαγγελικής έρευνας μπαίνει το drone show που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Πέμπτης (15.05.25) στην Ακρόπολη στο πλαίσιο της διαφημιστικής καμπάνιας αθλητικού παπουτσιού της Adidas, καθώς δόθηκε εντολή για κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών.
Συγκεκριμένα, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Αριστείδης Κορέας, έδωσε εντολή για την διενέργεια της έρευνας με αφορμή και τη μηνυτήρια αναφορά του υπουργείου Πολιτισμού για τη διαφήμιση της Adidas με drone πάνω από την Ακρόπολη, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν έχουν τελεστεί διάφορες παραβάσεις του νόμου περί αρχαιοτήτων και άλλες αξιόποινες πράξεις.
Την έρευνα θα διενεργήσει το Τμήμα Ασφαλείας Ακροπόλεως.
@theculturemuse Stumbled on this in #athens tonight #drone #droneshow #adidas #greece #ellas #ellinikotiktok #foryoupage#fyp ♬ Light in the Dark – Violin Sky
Σημειώνεται πως η διοίκηση του Ζαππείου Μεγάρου μπαίνει στο στόχαστρο σχετικά με το ποιος χορήγησε την άδεια για το show με τα drones, δημιουργώντας την εικόνα του αθλητικού παπουτσιού της Adidas και προκαλώντας την αντίδραση του κόσμου.
Στη σχετική απόφαση που δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια» αναφέρεται πως το αίτημα για το show της Adidas στην Ακρόπολη, κατατέθηκε στις 30 Απριλίου και το διοικητικό συμβούλιο της αρμόδιας Επιτροπής Ολυμπίων Κληροδοτημάτων (που εποπτεύεται από το υπουργείο Οικονομικών) αποφάσισε ομόφωνα να εγκρίνει την παραχώρηση των 200 τ.μ. εξωτερικού χώρου δίπλα στο Ζάππειο Μέγαρο για το βράδυ της Πέμπτης.
Η εταιρεία που φαίνεται πως ευθύνεται για την διαφήμιση είναι η Essence media.com η οποία θέλησε να προωθήσει το προϊόν της Adidas, για μόλις 380 ευρώ.
Με φόντο την άρνηση παραχώρησης της Ακρόπολης για γυρίσματα στον Οσκαρικό Γιώργο Λάνθιμο, πρόσωπα από την πολιτική σκηνή της χώρας κατηγόρησαν ευθέως το υπουργείο Πολιτισμού για τις ευθύνες που φέρει στη συγκεκριμένη διαφήμιση.
Το υπουργείο Πολιτισμού ανακοίνωσε πως λόγω του show στην Ακρόπολη, κατατέθηκε μήνυση για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας κατά παντός υπευθύνου.
«Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας