Σάββατο, 20 Απρ.
11oC Αθήνα

Δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: «Δεν υπήρχε τρόπος να σταματήσει το μηχάνημα» – Έτσι έγινε η τραγωδία

Δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: «Δεν υπήρχε τρόπος να σταματήσει το μηχάνημα» – Έτσι έγινε η τραγωδία
Πηγή φωτογραφίας: Intime News

Εργατικό δυστύχημα σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης στον ΗΣΑΠ, έπειτα από βλάβη που σημειώθηκε σε μηχάνημα που εκτελούσε εργασίες στις γραμμές. Η ειδική μηχανή λείανσης παρουσίασε βλάβη στα φρένα και κινούνταν ανεξέλεγκτα, με αποτέλεσμα τον θάνατο ενός 41χρονου υπαλλήλου της ΣΤΑ.ΣΥ. και τον τραυματισμό ακόμα δύο εργαζομένων. 

Το δυστύχημα σημειώθηκε περίπου στις 04.40 τα ξημερώματα στον σταθμό στον Αγ. Νικόλαο, όταν μηχάνημα λείανσης των γραμμών αντιμετώπισε πρόβλημα στα φρένα του, με αποτέλεσμα την σύγκρουσή του με άλλο συρμό. Από τους πέντε εργαζόμενους, οι τέσσερις κατάφεραν να πηδήξουν πριν την σύγκρουση. Το ειδικό μηχάνημα λείανσης, όπως αναφέρουν εργαζόμενοι της ΣΤΑ.ΣΥ, ζυγίζει περίπου 15 τόνους και με ταχύτητα περίπου στα 50χλμ/ ώρα, που είχε αναπτύξει, ήταν αδύνατο να σταματήσει. Αυτός ήταν και ο λόγος που τοποθετήθηκε άλλος συρμός για να σταματήσει την ανεξέλεγκτη πορεία του. 

«Είναι μια πολύ άσχημη και δύσκολη κατάσταση. Προσπαθούμε τουλάχιστον να αποκαταστήσουμε τη συγκοινωνία» δήλωσε στο newsit.gr o κ. Κοντογιάννης, μέλος του ΔΣ ΗΣΑΠ. 

«Δημιουργήσαμε μια τεχνητή σύγκρουση για να μην έχουμε περισσότερα θύματα. Ένα μηχάνημα που είχε εργολάβος και τρόχιζε τη γραμμή παρουσίασε πρόβλημα στο σύστημα πέδησης και επειδή η γραμμή από την Κηφισιά μέχρι τον Πειραιά είναι μια τεράστια κατηφόρα, άρχισε να κυλάει προς τον Πειραιά» λέει στο newsit.gr o κ. Κοντογιάννης, περιγράφοντας το πώς έγινε το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ.

Δείτε φωτογραφίες:

«Δεν υπάρχει τρόπος να σταματήσει»

«Αυτό δεν φρενάρει πουθενά, δεν υπάρχει τρόπος να σταματήσει. Οπότε δημιουργήσαμε μια τεχνητή σύγκρουση, βάλαμε στη μέση ένα τρένο και έγινε η σύγκρουση, για να το σταματήσουμε» σημειώνει στο newsit.gr o κ. Κοντογιάννης, μέλος του ΔΣ ΗΣΑΠ. 

Υπενθυμίζεται ότι στο μηχάνημα επέβαιναν συνολικά πέντε εργάτες και πριν την σύγκρουση είχε αναπτύξει πάνω από 50χλμ/ ώρα. Δύο από τους επιβαίνοντες κατάφεραν να πηδήξουν πριν από την μοιραία σύγκρουση, δύο τραυματίστηκαν και – σύμφωνα με πληροφορίες του newsit.gr – βρίσκονται εκτός κινδύνου στο «Γεννηματάς» και ο 41χρονος δυστυχώς κατέληξε. 

«Αλλά χάσαμε ένα συνάδελφο, ο οποίος ήταν στην ομάδα που χειριζόταν το μηχάνημα, ήταν αυτός που τους έλεγε τι να κάνουν. Είναι μια πολύ δύσκολη κατάσταση για εμάς, ήταν και φίλος μου, νέο παιδί» λέει στο newsit.gr ο κ. Κοντογιάννης.

Δείτε βίντεο από το σημείο:

Ο 41χρονος που έχασε την ζωή του, σύμφωνα με ρεπορτάζ του newsit.gr, ήταν εργοδηγός επί δομής επί 16 χρονιά και οι συνάδελφοι του κάνουν λόγο για καλό και εργατικό παιδί. «Ήταν καλό παιδί, εργατικός και αγαπούσε την δουλειά του. Του άρεσε πολύ η θάλασσα και είχε πάρει μάλιστα και βαρκούλα. Αλίμονο στην μάνα του και τον ανιψιό του που υπεραγαπούσε» λένε στο newsit.gr συνάδελφοι του 41χρονου. 

«Θα έφθανε στον Πειραιά, αν δεν το σταματούσαμε»

Ο εκπρόσωπος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, Σπύρος Ρεβύθης, ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι το ειδικό μηχάνημα λείανσης, ξεκινώντας την πορεία του από την Κηφισιά, όπως διαπιστώθηκε, είχε πρόβλημα στα φρένα και απέκτησε ανεξέλεγκτη ταχύτητα, 50 χιλιόμετρα την ώρα, λόγω της κατηφορικής κλίσης της γραμμής του ΗΣΑΠ. «Εάν δεν το σταματούσε ο συρμός που είχε τοποθετηθεί μεταξύ των σταθμών Αγ. Νικολάου και Αττικής, προκειμένου να ανακόψει την πορεία του, θα έφθανε στον Πειραιά και κανείς δεν ξέρει τι θα μπορούσε να συμβεί …», είπε χαρακτηριστικά.

«Σωστή λύση» το τρένο για να φρενάρει το μηχάνημα

«Δεν έπιασαν τα φρένα και όταν αυτό το μηχάνημα φύγει δεν μπορεί να σταματήσει με καμία δύναμη», λέει συνάδελφος του 41χρονου, μιλώντας στο newsit.gr. «Η μόνη σωστή λύση ήταν που έβαλαν το τρένο μπροστά για να το φρενάρει. Διαφορετικά δεν υπήρχε περίπτωση να σταματήσει» προσθέτει. 

Δείτε αναλυτικά στο παρακάτω βίντεο:

Πώς επηρεάζονται τα δρομολόγια

Τα δρομολόγια του ΗΣΑΠ αυτή τη στιγμή γίνονται μόνο στο κομμάτι Πειραιάς – Ομόνοια και Α. Πατήσια – Κηφισιά, ενώ γίνονται έρευνες για το αν υπάρχει και σε άλλο σημείο των γραμμών πρόβλημα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΣΤΑ.ΣΥ., οι επιβάτες μπορούν εξυπηρετηθούν στο τμήμα Α. Πατήσια – Ομόνοια και αντίστροφα από τις λεωφορειακές γραμμές Α8 και Χ7 (έκτακτη), καθώς και από τις γραμμές τρόλεϊ 3,5 και 7.

Η επιβίβαση στις παραπάνω γραμμές, όπως αναφέρει η ΣΤΑ.ΣΥ., γίνεται στη στάση «Αλυσίδα», έξω από το σταθμό της Γραμμής 1 «Άνω Πατήσια». Στην οδό Αχαρνών η εξυπηρέτηση των επιβατών γίνεται από τη λεωφορειακή γραμμή Β9 και τη γραμμή τρόλεϊ 6.

Δείτε φωτογραφίες:

Ρεπορτάζ: Αναστασία Σταματοπούλου και Άννα Τριανταφυλλιά Τσούτσα

Πηγή φωτογραφιών: newsit.gr και Intime News

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις