Site icon NewsIT

ΕΛΣΤΑΤ: Μειώθηκε το κόστος των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα – Έπεσε στο μισό η τιμή του GB

23.07.2022 | 09:04
Κρήτη: Κοπέλα ανακάλυψε ψεύτικα προφίλ με φωτογραφίες της σε σελίδες πορνογραφικού περιεχομένου

Εχει αλλάξει το τοπίο τα τελευταία χρόνια στις τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα με το κόστος του ίντερνετ να έχει πέσει. 

Μείωση κόστους στις υπηρεσίες δεδομένων στην κινητή τηλεφωνία κατά την προηγούμενη διετία (2020-2021) και αυξημένη χρήση από πλευράς πολίτων και επιχειρήσεων που αξιοποίησαν το εργαλείο των τηλεπικοινωνιών και του ίντερνετ αποτυπώνονται στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ αλλά και της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), η οποία επιβλέπει την τήρηση των κανόνων του ανταγωνισμού στις υπηρεσίες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα.

Μάλιστα, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας για την στρατηγική, τις πρωτοβουλίες και τον σχεδιασμό του υπουργείου δηλώνει στο ΑΠΕ ΜΠΕ ότι «πρώτοι εμείς αναγνωρίζουμε ότι έχουμε ακόμα μεγάλα περιθώρια βελτίωσης σε αυτό τον τομέα. Και θα τα καλύψουμε άμεσα, μέσα από πρωτοβουλίες που διαρκώς αναλαμβάνουμε μαζί με τον αρμόδιο υφυπουργό, Θόδωρο Λιβάνιο, και μέσα από την υλοποίηση των μεγάλων έργων αναβάθμισης των τηλεπικοινωνιακών υποδομών. Με προσήλωση στον σχεδιασμό μας και με τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, μέσα στα επόμενα χρόνια η Ελλάδα θα έχει καλύψει την απόσταση από τις τηλεπικοινωνιακά προηγμένες χώρες».

Να υπενθυμίσουμε ότι τον Δεκέμβριο του 2019, σε σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και παρουσία του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, οι επικεφαλής των τηλεπικοινωνιακών παρόχων είχαν δεσμευτεί να προχωρήσουν στην σταδιακή αποκλιμάκωση του κόστους για την πρόσβαση στο διαδίκτυο από το κινητό τηλέφωνο. Δύο χρόνια έπειτα από εκείνη τη συνάντηση, τα στοιχεία της ΕΕΤΤ δείχνουν ότι η πτώση του κόστους είχε ως αποτέλεσμα την αυξημένη κίνηση των δεδομένων κατά 150%, αλλά και ανοδική πορεία κατά 30% στα έσοδα των παρόχων.

Τι δείχνουν τα στοιχεία 

Από την αρχή του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία, οι τιμές στις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες (τόσο στα σταθερά δίκτυα όσο και στην κινητή τηλεφωνία) σημειώνουν υποχώρηση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Τον Ιανουάριο 2022, πριν ακόμα ξεσπάσει ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι τιμές είχαν υποχωρήσει κατά 3,2%, τον Μάιο σημειώθηκε πτώση 2,3% στο κόστος των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, ενώ τον Ιούνιο οι τιμές των υπηρεσιών ήταν μειωμένες κατά 2,1% συγκρινόμενες με τον Ιούνιο του 2021. Συγκεκριμένα, αυτή η αποκλιμάκωση έως το τέλος του έτους υπολογίζεται ότι θα κυμαίνεται μεταξύ 2,1 και 3,2%.

Επίσης πτώση άνω του 8% αναμένεται ότι θα σημειώσουν ως το τέλος του 2022 και οι τιμές των συσκευών κινητής τηλεφωνίας, καθώς η αγορά έχει ανοίξει για τα καλά με νέους κατασκευαστές να επιδιώκουν να κερδίσουν μερίδιο αγοράς με εκπτώσεις και ειδικές προσφορές.

Στο μισό περίπου η τιμή του GB σε σχέση με το 2019

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία σχετικά με το τι πληρώνουν οι καταναλωτές για να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω του κινητού τηλεφώνου τους. Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, τα έσοδα των παρόχων από τις υπηρεσίες δεδομένων το 2021 έφτασαν τα 566,8 εκατ. ευρώ και με τη συνολική κίνηση να αγγίζει τα 577 εκατ. GB, το κόστος έπεσε στα 0,98 ευρώ ανά GB. Αναλυτικά, στο πρώτο εξάμηνο του 2021 οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας εισέπραξαν 261 εκατ. ευρώ από 226,6 εκατ. GB, ενώ στο δεύτερο εξάμηνο, το οποίο περιείχε και την αυξημένη κίνηση του καλοκαιριού, καταγράφηκαν 350,2 εκατ. GB και έσοδα 305 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχα, το 2019, την τελευταία “κανονική” χρονιά πριν από την πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα, είχαν διακινηθεί συνολικά 230,7 εκατ. GB που απέφεραν έσοδα 434 εκατ. ευρώ στους παρόχους, ή 1,88 ευρώ ανά GB. Δηλαδή στην περίοδο 2019-2021 η τιμή ανά GB έχει υποχωρήσει κατά σχεδόν 50%.

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης επισημαίνει στο ΑΠΕ ΜΠΕ ότι «η μείωση του κόστους ανά GB σε τιμές κάτω του ενός ευρώ είναι ένα ορόσημο στη πρόοδο της χώρας αναφορικά με τις τηλεπικοινωνίες. Μια πρόοδος που αποτυπώνεται στην καθημερινότητα των πολιτών, βελτιώνοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες και μειώνοντας το κόστος τους» σημειώνει και προσθέτει: «Και θα ήθελα να σταθώ ιδιαίτερα τόσο στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, όσο και στη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, οι οποίες συνέβαλαν καθοριστικά στην υλοποίηση της στρατηγικής μας».

Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version