Σάββατο, 27 Απρ.
15oC Αθήνα

«Επιτέλους! Το παιδί μου επιστρέφει» – Συγγενείς των ναυτικών του πλοίου Angelic Power μιλούν στο newsit.gr

«Επιτέλους! Το παιδί μου επιστρέφει» – Συγγενείς των ναυτικών του πλοίου Angelic Power μιλούν στο newsit.gr

Το τέλος της ομηρίας, η απροσδόκητη χαρά, η δυσκολία να πιστέψουν ότι το πολύμηνο δράμα τους τελείωσε και η αγωνία για τους άλλους δύο εγκλωβισμένους ναυτικούς.

«Επιτέλους το παιδί μου επιστρέφει. Χθες μόλις το έμαθα. Είχα να του μιλήσω δύο ολόκληρους μήνες», λέει στο newsit.gr, η κα Σωτηρία, μητέρα του Πάνου Μπακογιάννη, ενός εκ των ναυτικών που εγκλωβίστηκαν επί μακρόν (κάποιοι για 9 μήνες, κάποιοι άλλοι για 16) στο ελληνικών συμφερόντων πλοίο ‘Angelic Power’, το οποίο συνεχίζει να βρίσκεται σε αγκυροβόλιο στα ανοιχτά της Κίνας.

Μετά από την πολύμηνη και πρωτοφανή «ομηρία» των 22 ναυτικών, χθες έγινε γνωστό ότι οι κινεζικές αρχές έκαναν αποδεκτά τα ελληνικά αιτήματα, επιτρέποντας να απεγκλωβιστούν έξι Έλληνες ναυτικοί αλλά και ο τεχνικός επιθεωρητής του “Angelic Power”.

Όπως συνεχίζει να λέει στο newsit.gr, η μητέρα του Πάνου Μπακογιάννη: «είμαι πια 90 χρονών. Ο Πάνος είναι από τα 17 του στα καράβια. Είμαι πολύ χαρούμενη που επιστρέφει, αυτό είναι το λιγότερο που μπορώ να πω. Περάσαμε τόσους πολλούς μήνες που αγωνιούσαμε. Πάντα αγωνιούσα με τη δουλειά του, όταν το παιδί σου είναι μέσα στη θάλασσα ανησυχείς συνέχεια.  Τώρα μας βοήθησε ο Θεός. Θα κάνουμε Πάσχα όλοι μαζί, θα γιορτάσουμε».

O ίδιος ο Πάνος Μπακογιάνης πόσταρε χθες στο facebook του τη λέξη «Επιτέλους!» μαζί με μια φωτογραφία που έδειχνε το ρυμουλκό πλοίο κοντά στο Angelic Power, για να παραλάβει τους Έλληνες ναυτικούς. 

Oι έξι ναυτικοί θα φτάσουν σήμερα στις 17.05 το απόγευμα, με πτήση της Air France από το Παρίσι. Στο πλοίο όμως, δυστυχώς, παραμένουν ακόμα δυο Έλληνες (ο πλοίαρχος και ο υποπλοίαρχος) αλλά και οι υπόλοιποι 13 αλλοδαποί ναυτικοί. Όπως έγινε γνωστό οι κινεζικές αρχές έχουν βάλει βέτο στην αντικατάσταση του πλοιάρχου και του υποπλοιάρχου παρά το γεγονός ότι ο πλοίαρχος αντιμετωπίζει αποδεδειγμένα σοβαρά προβλήματα υγείας.

«Δεν μπορώ να το πιστέψω ότι επιστρέφει»

Για την επιστροφή του άντρα της μας μίλησε και η γυναίκα του Πάνου, Νατάσσα Κανταράκια: «Ο Πάνος είναι τώρα στην Γαλλία. Σε δύο ώρες πετάει για Αθήνα. Δεν το πιστεύω να σου πω την αλήθεια, δεν ξέρω καν πως νιώθω. Μέχρι να πατήσει το πόδι του στην Ελλάδα, δεν το θεωρώ δεδομένο. Μετά από δύο μήνες μεγάλου αγώνα και με τόση βοήθεια και αγάπη από τον κόσμο τα καταφέραμε. Ήταν πολύ σημαντική αυτή η βοήθεια, είχαμε φτάσει στα όρια μας, είχαμε απελπιστεί τελείως. Θέλω όμως να τονίσω ότι καπετάνιος και υποπλοίαρχος παραμένουν εγκλωβισμένοι. Και δεν είναι απλώς κρίμα, είναι εντελώς απαράδεκτο που δεν τους αφήνουν να φύγουν. Είμαι χαρούμενη για τον Πάνο αλλά σκέφτομαι πολύ τις οικογένειες αυτών των δύο ναυτικών. Υπάρχει ένα αγκάθι στη χαρά μας, όσων οικογενειών ‘παίρνουμε’ πίσω τους συγγενείς μας. Θέλω να τονίσω επίσης πόσο μας βοήθησε ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντώνης Νταλακογιώργος αλλά και ο Βασίλης Οικονόμου, συνταξιούχος ναυτικός, πολύπειρος, ο οποίος μας στάθηκε φοβερά και ανέδειξε το θέμα.  Όσο για αυτές τις ημέρες, τις γιορτινές, αυτό που θέλω είναι να ξεκουραστεί ο Πάνος πρώτα και μετά να γιορτάσουμε με όσες δυνάμεις έχει ο άντρας μου. Ήσυχα και αγαπημένα».

Πως ξεκίνησε η πρωτοφανής περιπέτεια των Ελλήνων ναυτικών

Η απίστευτη πολύμηνη περιπέτεια των ναυτικών που εγκλωβίστηκαν στο φορτηγό πλοίο «Angelic Power», ξεκίνησε τον περασμένο Ιούλιο όταν και το πλοίο έφτασε στην Κίνα μεταφέροντας κάρβουνο προερχόμενο από την Ινδονησία. 

Όμως, για να λάβει άδεια να ξεφορτώσει χρειάστηκαν έξι ολόκληροι μήνες – η άδεια δόθηκε στις 27/1/2021. Έκτοτε παραμένει αγκυροβολημένο στα ανοιχτά της Κίνας, μιας και ναυτικό δικαστήριο της χώρας επέβαλε το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου, καθώς η πλοιοκτήτρια εταιρεία είχε οικονομικές εκκρεμότητες με τις τράπεζες και το ναυλωτή. Οι 22 εργαζόμενοι βρέθηκαν τότε χωρίς διαβατήρια, καθώς τους τα αφαίρεσαν οι κινεζικές αρχές.

Όπως κατήγγειλαν οι ναυτικοί και οι ενώσεις τους από την αρχή του προβλήματος, το καράβι είναι ανασφάλιστο, ενώ δεν είναι ακόμα σαφές ποιος είναι υπεύθυνος διαχείρισης, μιας και υπάρχει διαμάχη ανάμεσα στις ναυτιλιακές εταιρείες Diamlemos Shipping Company και Panthalassa Maritime αλλά και στις εμπλεκόμενες τράπεζες. 

H κατάσταση έγινε δραματική έναν μήνα νωρίτερα, στα μέσα του Μαρτίου, όταν και τα καύσιμα του πλοίου άρχισαν πια να στερεύουν, ενώ εταιρείες και τοπικές αρχές δεν παρείχαν την αναγκαία ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στους ναυτικούς, η υγεία πολλών εκ των οποίων επιδεινώθηκε ραγδαία.

Σε αυτή τη φάση, κατά της διαχειρίστριας εταιρείας του πλοίου έχουν επιβληθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής πρόστιμα που υπερβαίνουν τις 500.000 ευρώ, ενώ ο φάκελος της δικογραφίας έχει υποβληθεί στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Πειραιά. 

Ρεπορτάζ: Δήμητρα Τριανταφύλλου

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις