Σε λειτουργία μπήκε το ενιαίο σύστημα ραντεβού στο ΕΣΥ και χιλιάδες πολίτες έσπευσαν να το εκμεταλλευτούν μέσω των τριών καναλιών επικοινωνίας.
Με μια έκρηξη τηλεφωνημάτων και ηλεκτρονικών αιτημάτων έκανε χθες πρεμιέρα το νέο ενιαίο σύστημα ραντεβού για τα νοσοκομεία του ΕΣΥ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Υγείας, μόνο χθες καταγράφηκαν 162.420 κλήσεις, από τις οποίες τα τηλεφωνικά κέντρα κατάφεραν να διαχειριστούν 35.500. Ο συνολικός αριθμός ήταν σχεδόν ίσος με τις κλήσεις που είχαν γίνει συνολικά από την 15η Ιουλίου – ημέρα που ξεκίνησε πιλοτικά η γραμμή – μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου.
Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι μέσα σε μία μέρα κλείστηκαν πάνω από 50.000 ραντεβού για νοσοκομεία, μέσω των τριών καναλιών (1566, My Health App, finddoctors.gov.gr). Ο όγκος αυτός υπερβαίνει κατά 7.609% τον μέσο ημερήσιο όρο κλήσεων (2.107) της περιόδου Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, αλλά και κατά 1.524% τον αρχικό σχεδιασμό του έργου, που βασιζόταν σε 10.000 κλήσεις την ημέρα.
Σε δήλωσή του για την πρώτη μέρα λειτουργίας, ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, υπογράμμισε:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Ο σημαντικός αριθμός εισερχομένων κλήσεων δείχνει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο την πρωτοφανή αποδοχή του κοινού για την πρωτοβουλία μας. Από την Πέμπτη 2/10/2025 θα λειτουργήσει μηχανισμός callback – εμείς θα τηλεφωνούμε πίσω στον πολίτη ώστε να μην περιμένει στην αναμονή».
Το Υπουργείο Υγείας φιλοδοξεί ότι η νέα υπηρεσία θα βάλει τέλος στην πολύχρονη ταλαιπωρία των πολιτών, που μέχρι σήμερα έπρεπε να ψάχνουν διαθέσιμο γιατρό από νοσοκομείο σε νοσοκομείο, χάνοντας ώρες σε τηλεφωνικές αναμονές ή μπροστά σε αυτόματους τηλεφωνητές.
Εύκολία στην εύρεση γιατρού
Οι πολίτες έχουν πλέον στη διάθεσή τους τρεις ενιαίους τρόπους για να προγραμματίζουν τα τακτικά ραντεβού τους στα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων:
την ιστοσελίδα finddoctors.gov.gr,
την εφαρμογή My Health App,
και τη δωρεάν τηλεφωνική γραμμή 1566.
Το νέο ψηφιακό σύστημα υπόσχεται διαφάνεια, απλότητα και ταχύτητα, με όλες τις διαθέσιμες θέσεις να αναρτώνται υποχρεωτικά και κεντρικά, ενώ αντικαθιστά οριστικά τη γραμμή 1535 και τις αποσπασματικές τηλεφωνικές γραμμές των νοσοκομείων, που προκαλούσαν εδώ και χρόνια σωρεία παραπόνων.
Όπως τόνισαν στελέχη του Υπουργείου, η αλλαγή αυτή επιτρέπει για πρώτη φορά στους πολίτες να βλέπουν συγκεντρωτικά όλες τις διαθέσιμες επιλογές, είτε πρόκειται για γιατρό σε νοσοκομείο, είτε σε δημόσια δομή ΠΦΥ, είτε σε συμβεβλημένο γιατρό του ΕΟΠΥΥ.
Ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, επισήμανε τα πλεονεκτήματα του νέου συστήματος: «Αυτή τη στιγμή για να κλείσει κάποιος ραντεβού στο Εθνικό Σύστημα Υγείας υπάρχουν οι εξής τρόποι. Είτε τηλεφωνώντας στο 1566, είτε από την πλατφόρμα, www.finddoctors.gov.gr, είτε μέσα από το application MyHealth που μπορεί να κατεβάσει ο καθένας στο κινητό. Εκεί, βάζοντας για παράδειγμα ενδοκρινολόγος στο ραντεβού σου βγάζει όλα τα διαθέσιμα — είτε είναι στον Ευαγγελισμό, είτε είναι σε άλλο νοσοκομείο, είτε είναι στην πρωτοβάθμια κάποιος συμβεβλημένος με τον ΕΟΠΥΥ», ανέφερε συγκεκριμένα.
Με την πλήρη εφαρμογή του νέου συστήματος, τα προγραμματισμένα ραντεβού αναμένεται να φτάσουν τα 1,3 εκατομμύρια τον μήνα, από 700.000 σήμερα, δηλαδή 7 εκατομμύρια περισσότερα ραντεβού ετησίως.
Επίσης, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας, οι λίστες αναμονής -που στους συμβεβλημένους γιατρούς του ΕΟΠΥΥ ξεπερνούσαν τους τρεις μήνες- ήδη έχουν περιοριστεί σε λίγες ημέρες.
Πώς κλείνετε ραντεβού με γιατρό μέσα από τις τρεις πύλες του συστήματος
Για να κλείσει κάποιος ραντεβού μέσω της πλατφόρμας finddoctors.gov.gr, αρκεί να εισέλθει με τους προσωπικούς κωδικούς Taxisnet και να επιλέξει την ειδικότητα που τον ενδιαφέρει. Το σύστημα εμφανίζει σε πραγματικό χρόνο όλες τις διαθέσιμες επιλογές – είτε πρόκειται για νοσοκομείο, είτε για δημόσια δομή ΠΦΥ, είτε για συμβεβλημένο γιατρό του ΕΟΠΥΥ – μαζί με τις διαθέσιμες ημερομηνίες και ώρες.
Η διαδικασία ολοκληρώνεται με την επιβεβαίωση του ραντεβού, το οποίο καταγράφεται αυτόματα στο ιστορικό του πολίτη.
Μέσα από το MyHealth App, η διαδικασία είναι ακόμη πιο άμεση: αφού ο χρήστης κατεβάσει την εφαρμογή στο κινητό του, μπορεί με λίγα «κλικ» να αναζητήσει γιατρό ή ειδικότητα, να δει τις διαθέσιμες επιλογές και να κλείσει ηλεκτρονικά το ραντεβού του. Η εφαρμογή στέλνει υπενθύμιση στον πολίτη και αποθηκεύει το ραντεβού μαζί με το ιατρικό του ιστορικό, προσφέροντας μια πιο ολοκληρωμένη ψηφιακή εμπειρία υγείας.
Για όσους προτιμούν το τηλέφωνο, η δωρεάν γραμμή 1566 λειτουργεί πλέον ως το ενιαίο κέντρο εξυπηρέτησης του Υπουργείου Υγείας, παρέχοντας τη δυνατότητα προγραμματισμού ραντεβού με γιατρούς σε όλο το ΕΣΥ, χωρίς χρέωση και χωρίς την ανάγκη να καλέσει κανείς σε πολλαπλές γραμμές νοσοκομείων.
Πηγή iatropedia.gr