Παρασκευή, 19 Απρ.
16oC Αθήνα

Ηλεκτρονικά διόδια παντού μέχρι το τέλος του 2018 – Τι αλλάζει στις χρεώσεις και στον τρόπο πληρωμής

Ηλεκτρονικά διόδια παντού μέχρι το τέλος του 2018 – Τι αλλάζει στις χρεώσεις και στον τρόπο πληρωμής

– Μέχρι το 2018 θα υπάρχουν παντού ηλεκτρονικά διόδια
– Αλλαγές στην χρέωση των οδηγών
– Θα πληρώνουμε με… αναγνώριση των πινακίδων
– Από την Εγνατία οδό ξεκινά η εφαρμογή τους
– Για δίκαιο σύστημα κάνει λόγο το υπουργείο Μεταφορών

Εγκρίθηκε με απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη η έναρξη της διαδικασίας διεξαγωγής του διεθνούς διαγωνισμού, ώστε μέχρι το τέλος του 2018 να έχουν εγκατασταθεί ηλεκτρονικά διόδια σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Το σύστημα θα αφορά τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα αλλά και τα Ι.Χ, και έρχεται να φέρει πολλές αλλαγές στα όσα γνωρίζαμε έως τώρα στην πληρωμή διοδίων.

Αλλαγές στον τρόπο πληρωμής αλλά και… εξαιρέσεις

Όπως διατείνεται το υπουργείο Μεταφορών, πλέον όσοι χρησιμοποιούν καθημερινά να “πλευρικά” διόδια για τις εργασίες τους, πληρώνουν λιγότερα. Κι αυτό γιατί το σύστημα θα αναγνωρίζει α χιλιόμετρα που έχει κάνει και θα του μειώνει το ποσό.

Σύμφωνα με το συνολικό σχεδιασμό, το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ περίπου.

Παράλληλα θεωρεί δίκαιες τις διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω μη αναλογικής χρέωσης. Αυτό λοιπόν θα αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων αδιάλειπτης ροής (free- flow), με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά και αναλογικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης.

Ωστόσο μην έχετε… ορέξεις για Αττική Οδό, Γέφυρα Ρίου- Αντιρίου και Ζεύξη Πρέβεζας- Ακτίου αφού η χρέωση δεν πρόκειται να μειωθεί εκεί.

Πώς θα γίνεται η χρέωση

1. Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια “Εποχούμενη Συσκευή” (On Board Unit- OBU). Αυτή θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),

2. Τα Ι.Χ θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους.

Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αντίστοιχα.

Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές ηλεκτρονικής διαχείρισης μεταφορών.

Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο (είσοδος- έξοδος). Μετά την είσπραξη του  τα στοιχεία θα διαγράφονται από το σύστημα για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις