Ελλάδα

Ο Θεός, ο προσκυνητής και ο ναυαγός… στα Θρησκευτικά

Τραγούδια, αλλά και μια πασίγνωστη ταινία του Χόλιγουντ μπαίνουν στη διδασκαλία του μαθήματος φέτος. Οι μαθητές στα Θρησκευτικά θα κληθούν να προβληματιστούν πάνω σε νοήματα από στοίχους και σενάρια...

Τα Θρησκευτικά εκσυγχρονίζονται και στη διδασκαλία μπαίνουν τραγούδια του Αλκίνοου Ιωαννίδη, του Παντελή Θαλασσινού και της Τζόαν Όσμπορν, αλλά και η πασίγνωστη ταινία “Ο Ναυαγός” με τον Τομ Χανκς.

 Τι αναφέρει η εγκύκλιος

Δίνεται Φύλλο Εργασίας με τους στίχους του Αλκίνοου Ιωαννίδη, από το τραγούδι «Ο Προσκυνητής» αφήνοντας κενά για να συμπληρώσουν τις λέξεις ακούγοντας το τραγούδι. Αφού ακούσουν το τραγούδι, οι μαθητές/μαθήτριες απαντούν στις παρακάτω ερωτήσεις: 1) Τι αναζητά ο προσκυνητής; 2) Πώς τα αναζητά, με ποιο τρόπο; και 3) Τι είναι η ζωή για τον προσκυνητή; Τι είναι αυτό που της δίνει νόημα;

-Εναλλακτικά:

«Ερωτήσεις σε «Σκέψου, Συζήτησε, Μοιράσου(TPS)» με θέμα ένας ναυαγός σε νησί (προβολή αποσπάσματος ταινίας «Ο Ναυαγός»). Ποιες είναι οι ανάγκες του, τι αναζητάει, τι πρέπει να κάνει για να επιβιώσει;

Νοηματοδοτώντας:

Θεμελιώδη υπαρξιακά ερωτήματα και η απάντηση της θρησκείας. Διαπίστωση της καθολικότητας του θρησκευτικού φαινομένου.

-«Έντεχνος Συλλογισμός (Artfulthinking)–Αντιλαμβάνομαι, Γνωρίζω, Φροντίζω»-

«Σκέψου, Συζήτησε ανά 2 και ανά 4, Μοιράσου (TPSS). Δίνονται ή προβάλλονται εικόνες με ανθρώπους που λατρεύουν με διάφορους τρόπους τον Θεό ή εικόνες με σύγχρονους ανθρώπους που απευθύνονται στον Θεό (αθλητές/αθλήτριες, καλλιτέχνες, διανοούμενοι/διανοούμενες). Οιμαθητές/μαθήτριες εφαρμόζουν την τεχνική με βάση τις ερωτήσεις: Τι σκέφτεται, ποια αισθήματα έχει, γιατί το κάνει, πού βρίσκεται ο Θεός για αυτούς;

-Εναλλακτικά:

«Έντεχνος Συλλογισμός (Artfulthinking): Ακούγοντας δύο επί δύο (παραλλαγή του 10Χ2)». Μεαφορμή ένατραγούδι, π.χ. Joan Osborne, «What if Godwasoneofus», οι μαθητές/μαθήτριες γράφουν σε αυτοκόλληταχαρτάκιαμέχρι2 ερωτήσεις προς τον Θεό.

Στη συνέχεια τα κολλούν πάνω σε ένα μεγάλο χάρτινο ερωτηματικό που έχουν τοποθετήσει στον πίνακα και τα διαβάζουν. Αναστοχάζονται διαβάζοντας (μπορεί να διαβάσει δυνατά ο/η εκπαιδευτικός) τις ερωτήσεις των άλλων απαντώντας στη συνέχεια στις εξής ερωτήσεις:

1) Ποια είναι τα θεμελιώδη ερωτήματα του ανθρώπου, για τα οποία όλοι  αναζητούν απαντήσεις; και 2) Δίνει σε αυτά απαντήσεις η θρησκεία;

Η δραστηριότητα μπορεί να γίνει με την επιλογή άλλου τραγουδιού (π.χ. Π. Θαλασσινός, Ο δικός μου Θεός) με ανάλογη προσαρμογή των ερωτήσεων: 1) τι χαρακτηριστικά έχει ο Θεός του τραγουδιού; και 2) τι χαρακτηριστικά δεν έχει; Οι μαθητές/μαθήτριες καλούνται να τα υπογραμμίσουν στους στίχους.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΕΔΩ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Μαρία Καρυστιανού: «Δέχτηκα απειλές εγώ και η οικογένειά μου για την προανακριτική για τα Τέμπη»
«Δεν θα κρυφτώ πίσω από το δάχτυλό μου, ξέρω με ποιους τα ‘χω βάλει», τονίζει σε συνέντευξή της η Μαρία Καρυστιανού μετά από καταγγελία στο ελληνικό FBI για απειλές που δέχτηκε η ίδια και η οικογένειά της
Η Μαρία Καρυστιανού
1
Ένας 38χρονος κουρέας πνίγηκε στη Χαλκιδική – «Ήταν υγιής και γυμνασμένος, δεν ξέρουμε τι έγινε» λένε οι συγγενείς του
«Είπε στον φίλο του ότι θα έμπαινε να κολυμπήσει γιατί μετά ήθελαν να πάνε για φαγητό και δεν ήθελε να κολυμπήσει μετά με γεμάτο στομάχι» λέει ο αδερφός του άτυχου 38χρονου
Ο 38χρονος που πνίγηκε στη Χαλκιδική 1
«Πήγε να βοηθήσει έναν άνθρωπο, και την χτύπησε το φορτηγό, "έφυγε" σαν ήρωας», λέει ο σύζυγος της αστυνομικού που πέθανε στη Χαλκιδική
Η σύζυγος μου γύριζε από την υπηρεσία της στις 5 Απριλίου, δεν μπόρεσε να τραβήξει τον ξαπλωμένο και τους χτύπησε το φορτηγό και τους δύο», εξηγεί ο σύζυγος της 46χρονης που πέθανε μετά από 2μηνη νοσηλεία
Η 46χρονη αστυνομικός που παρασύρθηκε από φορτηγό τον Απρίλιο και κατέληξε στις 14 Ιουνίου