Πέμπτη, 25 Απρ.
21oC Αθήνα

Πανελλήνιες 2021: Ποιες Σχολές οδηγούν σε σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση

Πανελλήνιες 2021: Ποιες Σχολές οδηγούν σε σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2021: Το newsit.gr σε συνεργασία με τα φροντιστήρια Διακρότημα θα παρουσιάζουν χρήσιμες συμβουλές για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2021, καθώς και τις απαντήσεις/λύσεις στα εξεταζόμενα μαθήματα. Ποιες σχολές οδηγούν σε σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση.

Κάθε χρονιά, μετά τη λήξη των Πανελλαδικών, τόσο οι υποψήφιοι και ευρύτερα η εκπαιδευτική κοινότητα, ξεκινούν μια συστηματική αναζήτηση και έρευνα αναφορικά με τα τμήματα και τις επιλογές που τους παρέχονται στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η διαδικασία αυτή αποτυπώνεται και ολοκληρώνεται με τη συμπλήρωση του μηχανογραφικου το οποίο χρονικά συνήθως υλοποιείται το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου.

Πρόκειται για μια απαιτητική διαδικασία η οποία μάλιστα σε χρονικές περιόδους όπως η φετινή που συνοδεύεται και από σχετικές αλλαγές (ελάχιστη βάση εισαγωγής) και νέα δεδομένα, γίνεται ακόμη πιο απαιτητική. Έτσι, γονείς και μαθητές, απευθύνονται είτε σε δημόσιες δομές προκειμένου να τους βοηθήσουν στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, είτε στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης τα οποία την περίοδο των μηχανογραφικών επίσης υποστηρίζουν δυναμικά τους μαθητές αλλά και σε φορείς και λειτουργούς επαγγελματικού προσανατολισμού.

Ένα από τα βασικά ερωτήματα τα οποία καλούνται λοιπόν να απαντήσουν όλοι όσοι εμπλέκονται στη συγκεκριμένη διαδικασία είναι τα τμήματα που οδηγούν στη σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση. Ένα αγωνιώδες ερώτημα το οποίο ειδικά σε περιόδους κρίσης εντείνεται ακόμη περισσότερο. Ωστόσο, πριν παραθέσουμε ποια είναι αυτά τα τμήματα, θα πρέπει -εκ των προτέρων- να διευκρινίσουμε το εξής: Απαραίτητη προϋπόθεση στην επιλογή σπουδών και επαγγέλματος είναι να υπάρχει ενεργό ενδιαφέρον για το αντικείμενο και οι κλίσεις του κάθε μαθητή να ταυτίζονται σε σημαντικό βαθμό με την επιστήμη και τον κλάδο που υπηρετεί το κάθε πρόγραμμα σπουδών. Μόνο έτσι, η επαγγελματική αποκατάσταση που παρέχουν τα τμήματα θα συνοδεύεται και από επαγγελματική ικανοποίηση στο σημερινό μαθητή και αυριανό επαγγελματία. Και είναι σημαντικό οι μαθητές να αναζητούν έγκυρες και έγκριτες πληροφορίες από τους επίσημους δικτυακούς τόπους των τμημάτων, από επίσημες μελέτες και αναλυτικούς οδηγούς σπουδών  που εκδίδονται από επιστήμονες του χώρου και να συμβουλεύονται τόσο τους ειδικούς αλλά και επιστήμονες και επαγγελματίες που ήδη βρίσκονται στον κλάδο.

Όσον αφορα την επαγγελματική αποκατάσταση είναι ξεκάθαρο πλέον που ταυτίζεται με τα τμήματα και τα προγράμματα σπουδών τα οποία οδηγούν σε άμεση απορρόφηση στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα μετά την αποφοίτησή. Σε όλα τα υπόλοιπα τμήματα και περιπτώσεις, αναφερόμαστε σε αυξημένη ή δυνητική απασχολησιμότητα και όχι σε επαγγελματική αποκατάσταση. Υπο αυτό το πρίσμα λοιπόν, αυτήν τη δυνατότητά την  παρέχουν οι Στρατιωτικές Σχολές και οι Σχολές των Σωμάτων Ασφαλείας οι οποίες είναι αναλυτικά οι ακόλουθες και τα περσινά τους μόρια για τους υποψηφίους των ΓΕΛ:

1ο Επιστημονικό Πεδίο

  • ΝΟΜΙΚΟ (ΣΣΑΣ) ΘΕΣ/ΝΙΚΗ (18.325)
  • ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ (ΣΣΑΣ) ΘΕΣ/ΝΙΚΗ(18.400)
  • ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ (17.625)
  • ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ (13.625)
  • ΣΧΟΛΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ (17.975)
  • ΣΧΟΛΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ(16.850)
  • ΣΧΟΛΗ ΔΟΚΙΜΩΝ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ (17.425)
  • ΣΧΟΛΗ ΔΟΚΙΜΩΝ ΛΙΜΕΝΟΦΥΛΑΚΩΝ(15.700)

2ο Επιστημονικό Πεδίο

  • ΕΥΕΛΠΙΔΩΝ (ΣΣΕ) – ΟΠΛΑ (15.200)
  • ΕΥΕΛΠΙΔΩΝ (ΣΣΕ) – ΣΩΜΑΤΑ (16.725)
  • ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) – ΕΛΕΓΚΤΕΣ ΑΕΡΑΜΥΝΑΣ (17.500)
  • ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΙΠΤΑΜΕΝΟΙ (16.875)
  • ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ (ΣΜΑ)(18.250)
  • ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΩΝ (ΜΤ) (ΝΕΟ ΤΜΗΜΑ)
  • ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΕΠ) (ΝΕΟ ΤΜΗΜΑ)
  • ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜ. ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΣΜΥΑ) – ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ (15.375)
  • ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜ. ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΣΜΥΑ) – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ (16.400)
  • ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜ. ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΣΜΥΑ) – ΔΙΟΙΚΗΤ. & ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ (17.025)
  • ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΟΥ (Σ.Μ.Υ.Ν.) (14.600)
  • ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΟΥ (Σ.Μ.Υ.) – ΟΠΛΑ(13.325)
  • ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΟΥ (Σ.Μ.Υ.) – ΣΩΜΑΤΑ (15.825)
  • ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ (ΣΝΔ) ΜΑΧΙΜΟΙ(16.175)
  • ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ (ΣΝΔ) ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ (16.700)
  • ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ (17.625)
  • ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ (13.625)
  • ΣΧΟΛΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ (17.975)
  • ΣΧΟΛΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ(16.850)
  • ΣΧΟΛΗ ΔΟΚΙΜΩΝ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ (17.425)
  • ΣΧΟΛΗ ΔΟΚΙΜΩΝ ΛΙΜΕΝΟΦΥΛΑΚΩΝ(15.700)

3ο Επιστημονικό Πεδίο

  • ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ (ΣΑΝ) (16.400)
  • ΙΑΤΡΙΚΟ (ΣΣΑΣ) ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ (17.650)
  • ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΟ (ΣΣΑΣ) ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ (17.250)
  • ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΟ (ΣΣΑΣ) ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ (18.075)
  • ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟ (ΣΣΑΣ) ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ (17.450)
  • ΣΧΟΛΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ (17.975)
  • ΣΧΟΛΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ(16.850)
  • ΣΧΟΛΗ ΔΟΚΙΜΩΝ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ (17.425)
  • ΣΧΟΛΗ ΔΟΚΙΜΩΝ ΛΙΜΕΝΟΦΥΛΑΚΩΝ(15.700)

4ο Επιστημονικό Πεδίο

  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ (ΣΣΑΣ) ΘΕΣ/ΝΙΚΗ (18.350)
  • ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ (Δ) (ΝΕΟ ΤΜΗΜΑ)
  • ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΕΠ) (ΝΕΟ ΤΜΗΜΑ)
  • ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΕΦΟΔΙΑΣΤΩΝ (Ε) (ΝΕΟ ΤΜΗΜΑ)
  • ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜ. ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΣΜΥΑ) – ΔΙΟΙΚΗΤ. & ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ (17.025)
  • ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΚΟΥ (Σ.Μ.Υ.Ν.) (14.600)
  • ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΟΥ (Σ.Μ.Υ.) – ΣΩΜΑΤΑ (15.825)
  • ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ (17.625)
  • ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ (13.625)
  • ΣΧΟΛΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ (17.975)
  • ΣΧΟΛΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ(16.850)
  • ΣΧΟΛΗ ΔΟΚΙΜΩΝ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ (17.425)
  • ΣΧΟΛΗ ΔΟΚΙΜΩΝ ΛΙΜΕΝΟΦΥΛΑΚΩΝ(15.700)

Τα προαναφερθέντα τμήματα λοιπόν έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: Από τη στιγμή που κάποιος μαθητής εισάγεται σε κάποιο από αυτά, γνωρίζει -εκ των πραγμάτων- πως με το τέλος της αποφοίτησης του θα ενταχθεί στον κλάδο των ενόπλων δυνάμεων ή σε κάποιο από τα σώματα ασφαλείας. Βέβαια, η επαγγελματική διαδρομή του κάθε αποφοίτου -ανάλογα με το τμήμα αλλα και τις στρατιωτικές και ακαδημαϊκές του επιδόσεις- μπορεί να είναι πολύ διαφορετική. Για παράδειγμα, υπάρχουν ειδικότητες της ΣΣΑΣ όπως οι Γιατροί, Κτηνίατροι, Οδοντίατροι που παράλληλα με την εργασία τους στο δημόσιο τομέα, μπορούν να ιδιωτεύουν. Να λειτουργούν για παράδειγμα και δικό τους ιατρείο! Όπως επίσης, επαγγελματική αποκατάσταση θα έχει και ένας απόφοιτος της Αστυνομικής Ακαδημίας που θα εργαστεί εν συνεχεία σε μια υπηρεσία όπως η ΔΙΑΣ αλλά και κάποιος που θα εργαστεί  στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών (ΔΕΕ). Ωστόσο, εντελώς διαφορετική επαγγελματική καθημερινότητα και υποχρεώσεις θα έχει ο ένας από τον άλλο. Άλλες μεταθέσεις θα έχει ένας απόφοιτος της Ευελπίδων που θα ενταχθεί στην Αεροπορία Στρατού, άλλες ένας απόφοιτος της ΣΜΥ που θα συνεχίσει στο Πεζικό κ.ο.κ.

Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν πως ακόμη και σε αυτές τις σχολές που έχουν αυτό το σημαντικό πλεονέκτημα της σίγουρής επαγγελματικής αποκατάστασης, η αναζήτηση και η επιλογη δεν πρέπει να περιορίζεται και να ορίζεται μόνο από αυτό. Και εδώ, η μελέτη του προγράμματος σπουδών, οι προοπτικές σταδιοδρομίας και η φύση της εργασίας, είναι κομβικές πληροφορίες που θα πρέπει να γνωρίζω. Και βέβαια, πέρα από όλα αυτά, όπως και σε κάθε άλλη επιλογη τμηματος, το αντικειμενικό και αληθινό ενδιαφέρον για το πρόγραμμα σπουδών και τα συνδεόμενα επαγγέλματα είναι το βασικότερο κριτήριο.

Σύνταξη –  επιμέλεια:

Θεόδωρος Καλαϊτζίδης, Πρόεδρος Ομίλου ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ – AFTER SCHOOL – Μαθηματικός

Δρ Ταουσάνης Χρήστος, σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού – www.employ.edu.gr

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις