Πανελλήνιες εξετάσεις: Οι αλλαγές που αλλάζουν τα δεδομένα

Αλλάζουν (ξανά) όλα στις πανελλήνιες εξετάσεις και εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές γίνονται για ακόμη μια φορά τα… πειραματόζωα…

Στις πλάτες των μαθητών για ακόμη μια φορά το υπουργείο Παιδείας παίζει φέροντας αλλαγές, οι οποίες δεν θα είναι οι τελευταίες, καθώς στην συνέντευξή του στην κρατική τηλεόραση ο υπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά ότι θα έρθουν κι άλλες σε βάθος τριών ως πέντε ετών. Θα αφορούν δηλαδή όλους τους μαθητές που φοιτούν σήμερα ακόμη και στο γυμνάσιο.

Ο κ. Γαβρόγλου έκανε λόγο για ένα μικτό σύστημα εξετάσεων με «ένα ποσοστό το απολυτήριο, ένα ποσοστό τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα» το οποίο θα καθορίζει την εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ.

Ήδη πάντως με την τροπολογία που ήρθε ήδη στη Βουλή τα Τμήματα των ΑΕΙ κατατάσσονται πλέον σε τέσσερα Επιστημονικά Πεδία (καταργείται ένα Επιστημονικό Πεδίο αυτό που αφορά στις Παιδαγωγικές Σχολές), που ορίζονται ως εξής:

1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες

2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες

3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής

4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική.

 

Οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους εξής εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας. Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.

 

Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3): τα Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού, η Ιστορία Ομάδας Προσανατολισμού και η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Λατινικά της Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο.

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

Ομάδα Προσανατολισμού  Θετικών Σπουδών

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3): η Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού, η Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού και η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).

Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στα Τμήματα του 2ου Επιστημονικού Πεδίου.
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ και ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3): τα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) και η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).

Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

Παρεμβάσεις στα ΕΠΑΛ

Παράλληλα με τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, που έχει κατατεθεί στο ίδιο Σχέδιο Νόμου, προβλέπονται:

1. Καθιερώνεται η εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία στα ΕΠΑΛ η οποία θα παρέχεται παράλληλα με την κύρια διδασκαλία στις τάξεις των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης. Για την υλοποίηση το νέου θεσμού προβλέπεται ότι αυτός μπορεί να χρηματοδοτείται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους και ότι μπορούν να απασχολούνται σε αυτό μόνιμοι εκπαιδευτικοί, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί.

2. Οι απόφοιτοι εσπερινών ΕΠΑ.Λ. με την πραγματοποίηση τουλάχιστον 300 ημερομισθίων, στην ειδικότητα που αποφοιτούν μπορούν να προσέρχονται σε εξετάσεις πιστοποίησης προσόντων, χωρίς την παρακολούθηση του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας» (η δυνατότητα προϋπήρχε με την προϋπόθεση όμως να έχουν συμπληρώσει 600 ημερομίσθια).

3. Με σχετικές διατάξεις επιδιώκεται η ομοιόμορφη οργάνωση και λειτουργία της δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης (γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Αποκαλυπτικός Άντονι Φάουτσι για τα εμβόλια, τις παρενέργειες και την Ελλάδα (video)

Αποκαλυπτικός Άντονι Φάουτσι για τα εμβόλια, τις παρενέργειες και την Ελλάδα (video)

Ο Άντονι Φάουτσι, κορυφαίος επιστημονας και επικεφαλής λοιμωξιολόγος στις ΗΠΑ, μίλησε στον Αλέξη Παπαχελά και τα όσα είπε έχουν αρκετό ενδιαφέρον. Ο Άντονι Φάουτσι, επιδημιολόγος ... Διαβάστε περισσότερα
Κορονοϊός: Κρίσιμο Σαββατοκύριακο – Το «crash test» που θα δείξει τον δρόμο του ανοίγματος

Κορονοϊός: Κρίσιμο Σαββατοκύριακο – Το «crash test» που θα δείξει τον δρόμο του ανοίγματος

Πώς η συμπεριφορά μας στο lockdown θα κρίνει πολλά. Μπλόκα και έλεγχοι παντού. Αγωνία για τις μεταλλάξεις του κορονοϊού που καλπάζουν και στο όριο συναγερμού ο δείκτης θετικότητας. Τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε ο Χαρδαλιάς και όλες οι αλλαγές.
Κορονοϊός: «Βόμβα» Τζανάκη για 3.000 ημερήσια κρούσματα προσεχώς – Πότε προβλέπει αποκλιμάκωση

Κορονοϊός: «Βόμβα» Τζανάκη για 3.000 ημερήσια κρούσματα προσεχώς – Πότε προβλέπει αποκλιμάκωση

Για τις μεταλλάξεις του κορονοϊού που προκαλούν έντονη ανησυχία, αλλά και τη συνεχή αύξηση των κρουσμάτων μίλησε ο Καθηγητής Πνευμονολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης Νίκος Τζανάκης. ... Διαβάστε περισσότερα
Σκέρτσος: Τα περιοριστικά μέτρα αποδίδουν – Κλείσαμε τα «παραθυράκια»

Σκέρτσος: Τα περιοριστικά μέτρα αποδίδουν – Κλείσαμε τα «παραθυράκια»

Τα περιοριστικά μέτρα κατά του κορονοϊού αποδίδουν: Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει η κυβέρνηση, δια του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ ‘Ακη Σκέρτσου, μετά και το πρώτο ... Διαβάστε περισσότερα
Δημήτρης Κουφοντίνας: Μαίνεται ο «πόλεμος» – Ακόμη 92 δικαστές κατά της ανακοίνωσης της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων

Δημήτρης Κουφοντίνας: Μαίνεται ο «πόλεμος» – Ακόμη 92 δικαστές κατά της ανακοίνωσης της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων

Με νέα ανακοίνωση-διαμαρτυρία, 92 ακόμα δικαστικοί λειτουργοί, όλων των δικαστικών βαθμίδων, από τον βαθμό του αντιπροέδρου του Αρείου Πάγου μέχρι του δικαστικού παρέδρου, τάσσονται κατά ... Διαβάστε περισσότερα
Lockdown: Ιδού το σχέδιο μετά την άρση – «Λίφτινγκ» στο λιανεμπόριο

Lockdown: Ιδού το σχέδιο μετά την άρση – «Λίφτινγκ» στο λιανεμπόριο

Με SMS, με συγκεκριμένο χρονικό όριο και... μια φορά την ημέρα τα ψώνια μας μετά το lockdown. Όχι όμως όπου θέλουμε. Όλες οι αλλαγές που επεξεργάζεται η κυβέρνηση για το «άνοιγμα» μετά τη νέα σκληρή καραντίνα.
ΕΛΑΣ: Διαψεύδει τραυματισμό αστυνομικού μετά από «καταδίωξη αναρχικών»

ΕΛΑΣ: Διαψεύδει τραυματισμό αστυνομικού μετά από «καταδίωξη αναρχικών»

Με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο διαψεύδει η ΕΛΑΣ αναρτήσεις ιστοσελίδων, σύμφωνα με τις οποίες τραυματίστηκε αστυνομικός στην προσπάθειά του να ξεφύγει από αναρχικούς που τον ... Διαβάστε περισσότερα
Σεισμός στην Ελασσόνα – Παπαζάχος: «Θα είναι απίθανο να μη γίνουν άλλοι ισχυροί μετασεισμοί»

Σεισμός στην Ελασσόνα – Παπαζάχος: «Θα είναι απίθανο να μη γίνουν άλλοι ισχυροί μετασεισμοί»

Καθηγητής σεισμολογίας ΑΠΘ Κώστας Παπαζάχος, “Σε μία τέτοια μετασεισμική ακολουθία και όπως εξελίσσεται, σε τόσο μεγάλη περιοχή, προφανώς μπορεί να γίνουν και άλλοι ισχυροί μετασεισμοί…” ... Διαβάστε περισσότερα