«Το αεροπλάνο είναι στα χέρια σου», φέρεται να είπε ο κυβερνήτης πτήσης 171 της Air India Σουμίτ Σαμπαουάλ που συνετρίβη στο Αχμενταμπάντ (12.06.2025) στην Ινδία σκοτώνοντας 241 επιβαίνοντες τον και 19 άτομα στο έδαφος στον συγκυβερνήτη Κλάιβ Κούντερ.
Αυτό δήλωσαν στην Corriere della Sera δύο πηγές που γνωρίζουν το περιεχόμενο των ηχογραφήσεων από την μοιραία πτήση της Air India, επικαλούμενες τα μαύρα κουτιά που ανακτήθηκαν από τη συντριβή στην Ινδία.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι πηγές ανέφεραν ότι δεν ήταν ασυνήθιστο για τον κυβερνήτη μιας πτήσης να παραχωρεί τα χειριστήρια στον συγκυβερνήτη κατά την απογείωση. Το αεροπλάνο απογειώθηκε στις 13:38:39 και παρέμεινε στον αέρα για περίπου 30 δευτερόλεπτα πριν χάσει την ισχύ του και συντριβεί σε κατοικημένη περιοχή.
Ηχογραφημένος διάλογος ανάμεσα στους δυο χειριστές του Boeing 787 της Air India το οποίο συνετρίβη τον περασμένο μήνα στην Αχμενταμπάντ, στην Ινδία, δείχνει ότι ο κυβερνήτης, ήταν αυτός που διέκοψε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα. Η αποκάλυψη έγινε από την εφημερίδα Wall Street Journal.
Μάλιστα, ο συγκυβερνήτης τον ρώτησε γιατί το έκανε και μάλιστα ότι ζήτησε να αποκαταστήσει τη ροή καυσίμων πριν από τη συντριβή.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η αποκάλυψη της WSJ ήρθε λίγα 24ωρα μετά από δημοσιεύματα που έλεγαν ότι ο Σαμπαουάλ υποφέρει από κατάθλιψη τα τελευταία χρόνια. «Είχε πάρει άδεια για ιατρικούς λόγους από το πτητικό έργο τα τελευταία 3-4 χρόνια» είπε Ινδός ειδικός σε θέματα ασφάλειας πτήσεων. Ο 56χρονος πιλότος είχε πάρει αναρρωτική άδεια μετά τον θάνατο της μητέρας του, καθώς δεν ήταν σε καλή ψυχολογική κατάσταση.
Τι συνέβη τα κρίσιμα λεπτά στο πιλοτήριο
Σύμφωνα με την εφημερίδα, ο συγκυβερνήτης ο οποίος ήταν στο πηδάλιο του 787, ρώτησε τον πολύ έμπειρο κυβερνήτη γιατί γύρισε τους διακόπτες που ρύθμιζαν την τροφοδοσία των δυο κινητήρων στη θέση «διακοπή» (cutoff), δευτερόλεπτα αφού το αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων, που θα εκτελούσε πτήση προς το Λονδίνο, απογειώθηκε από τον διάδρομο.
Ο κυβερνήτης αρνήθηκε πως το έκανε.
Όμως, σύμφωνα με το προκαταρκτικό πόρισμα της έρευνας για το δυστύχημα, που έδωσε στη δημοσιότητα το Σάββατο (12.07.25) η ινδική υπηρεσία έρευνας αεροπορικών δυστυχημάτων (AAIB), ενώ το επιβατικό αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων είχε αναπτύξει ταχύτητα 180 κόμβων (333 χιλιομέτρων ανά ώρα) κι είχε μόλις απογειωθεί οι διακόπτες τροφοδοσίας των δυο κινητήρων γυρίστηκαν από τη θέση «λειτουργία» («run») στη θέση «διακοπή» («cutoff»), με διαφορά ενός δευτερολέπτου ο ένας από τον άλλο. Στο κείμενο δεν διευκρινίζεται από ποιον.
Οι κινητήρες αμέσως έχασαν κάθε ισχύ. Το προκαταρκτικό πόρισμα δεν απέδωσε ευθύνες για το δυστύχημα, ωστόσο ανέφερε πως όταν ο ένας από τους πιλότους ρώτησε τον άλλο γιατί σταμάτησε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα – ο άλλος του απάντησε πως δεν το είχε κάνει.
Συγκυβερνήτης ήταν ο Κλάιβ Κούντερ, 32 ετών, με ώρες πτήσεων 3.403, ενώ κυβερνήτης ήταν ο Σουμίτ Σαμπαουάλ, 56 ετών, με ώρες πτήσεων 15.638.
Το αεροπλάνο έχασε ύψος κι έπεσε πάνω σε κτίρια μέσα σε μισό λεπτό.
Πληροφορίες από Dailymail