Κόσμος

Έτσι ελαχιστοποίησε το Όσλο τα τροχαία ατυχήματα

Το Όσλο είναι σήμερα η ασφαλέστερη ευρωπαϊκή πόλη για την οδήγηση και όχι άδικα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τους 41 νεκρούς από τροχαία συμβάντα το 1975, το 2019 υπήρξε μόλις ένας νεκρός και αυτός ήταν ενήλικας οδηγός, του οποίου το αυτοκίνητο έπεσε σε έναν φράκτη τον περασμένο Ιούνιο. Αυτό σημαίνει ότι στην πόλη με πληθυσμό 673.000 ανθρώπων, δεν σκοτώθηκε κανένας πεζός, κανένα παιδί και κανένας ποδηλάτης.

Επίσης, σε εθνικό επίπεδο, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα είχε θετική τάση μέχρι το 1970, όταν σκοτώθηκαν στους δρόμους 560 σκανδιναβοί πολίτες. Η τάση αυτή, μετά την εφαρμογή από την κυβέρνηση μιας σειράς από μέτρα, μέχρι και πέρσι ήταν πτωτική. Ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα μειώθηκε σχεδόν κατά το ήμισυ την τελευταία δεκαετία. Έτσι όταν το 2010 είχαν χάσει τη ζωή τους 210 άνθρωποι, το 2019 υπήρχαν μόνο 110 νεκροί.

Πώς το… πέτυχε

Ο λόγος του περιορισμού των ατυχημάτων οφείλεται κυρίως στα λιγότερα αυτοκίνητα στο κέντρο του Όσλο και τα χαμηλότερα όρια ταχύτητας, ενώ υπάρχει πάντα στο μυαλό των πολιτών η φράση «δημιουργούμε ένα οδικό δίκτυο, στο οποίο δεν θα σκοτώνεται και δεν θα τραυματίζεται σοβαρά κανείς». Και αυτό «κατακτήθηκε» μέσα από την διαφημιστική καμπάνια που εφαρμόστηκε από τα μέσα ενημέρωσης.

Ο κίνδυνος ατυχημάτων μεταξύ αυτοκινητιστών και ποδηλατών έχει μειωθεί σημαντικά, γιατί διαχωρίστηκε στους δρόμους το πεδίο δράσης κάθε ξεχωριστής ομάδας, χωρίς να παραβιάζεται το συγκεκριμένο πεδίο από κανέναν. Έτσι ο ποδηλάτης κινείται αποκλειστικά στη λωρίδα του, αλλά και ο οδηγός του αυτοκινήτου σέβεται και προσέχει τους ποδηλάτες στον δρόμο. Το ίδιο ισχύει και για τα σημεία που κυκλοφορούν μικρά παιδιά και αθλητές, ενώ υπάρχει μεγάλη αστυνόμευση γύρω από σχολικές εγκαταστάσεις.

Με θέσπιση μέσου όρου για τα όρια ταχύτητας, με επιπλέον κάμερες, με αυστηρή αστυνόμευση και με τη μείωση της παρουσίας αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης του Όσλο, η κυβέρνηση κατάφερε να περιορίσει τα τροχαία ατυχήματα.

Μετά από αυτά τα μέτρα, το Όσλο έγινε πιο φιλικό για τους πολίτες του, πιο ανθρώπινη πόλη και πολύ πιο φιλική για τους ποδηλάτες και τους επισκέπτες. Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του συμβούλου επικοινωνίας του νορβηγικού συμβουλίου για την οδική ασφάλεια, Trygg Trafikk, ο οποίος αναφέρει πως: «Ο κίνδυνος ατυχημάτων μεταξύ αυτοκινητιστών και ποδηλατών έχει μειωθεί. Όσο περισσότερο διαχωρίζεις τις διαφορετικές ομάδες που κυκλοφορούν στον δρόμο, τόσο μικρότερος είναι ο κίνδυνος σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Επίσης υπάρχει χαμηλότερο όριο ταχύτητας σε αρκετούς δρόμους της σκανδιναβικής πρωτεύουσας».

Το 2015, το Όσλο ξεκίνησε προσπάθεια να μην επιτρέπεται η χρήση των δρόμων στο κέντρο του από οχήματα ιδιωτών. Έτσι δημιουργήθηκαν 60 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων. Παράλληλα δόθηκε τεράστια ώθηση στα μέσα μεταφοράς, ενώ βελτιώθηκε το περιβάλλον διαβίωσης των πολιτών στο κέντρο. Το Όσλο κατήργησε τις θέσεις στάθμευσης και στη θέση τους δημιουργήθηκαν εστιατόρια, υπαίθρια θέατρα κ.λ.π. Όλο αυτό για να αποθαρρύνει τους πολίτες και τους επισκέπτες να επισκεφθούν την πόλη με το αυτοκίνητό τους. Μέτρα που δύσκολα μπορούν να εφαρμοστούν σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, όμως όπως δείχνουν τα αποτελέσματα είναι ικανά να περιορίσουν σε μεγάλο βαθμό τα τροχαία ατυχήματα.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Ένας νεκρός από έκρηξη φιάλης υγραερίου σε πολυσύχναστο κατάστημα παιχνιδιών στη Μόσχα - Εκκενώθηκε το κτίριο
Το συγκεκριμένο κατάστημα βρίσκεται στην πλατεία Λουμπιάνκα κοντά στα κεντρικά γραφεία της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Ασφαλείας (FSB), της κυριότερης διαδόχου της σοβιετικής KGB
Πυροσβεστικά
Κατασκοπεία και παγκόσμιοι ανταγωνισμοί – Τα δύσκολα διλήμματα της νέας επικεφαλής της MI6 στη Βρετανία
Η νέα διευθύντρια του MI6 θα πρέπει να εκσυγχρονίσει την ανθρώπινη κατασκοπεία στην ψηφιακή εποχή, αντιμετωπίζοντας παράλληλα την αυξανόμενη αντιπαλότητα με την Κίνα, τη Ρωσία και το Ιράν, εξηγεί το Economist σε ανάλυσή του
Το κτίριο της ΜΙ6 στο Λονδίνο
Times of Israel: Ο Ντόναλντ Τραμπ πιέζει το Ισραήλ να δράσει γρήγορα στη Γάζα ενώ μεγαλώνει η ανησυχία για τους ομήρους
Ο Ντόναλντ Τραμπ εξέφρασε την ανυπομονησία του για τη διάρκεια του πολέμου με τη Χαμάς και ζητά μια γρήγορη και αποφασιστική επιχείρηση – Το Ισραήλ αναγνωρίζει ότι αρκετοί όμηροι βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση για τη ζωή τους
Ντόναλντ Τραμπ και Μπέντζαμιν Νετανιάχου 2
ΗΠΑ: Το μυστηριώδες διαστημικό αεροσκάφος X-37B ξεκινά νέα αποστολή
Το μυστικό διαστημικό αεροσκάφος X-37B εκτοξεύτηκε για την όγδοη αποστολή του – Σχεδιασμένο να παραμένει σε τροχιά για μήνες, ακόμη και για χρόνια, ενσαρκώνει τις αμερικανικές στρατιωτικές φιλοδοξίες στο Διάστημα
Το αεροσκάφος X-37B
Βενεζουέλα: Τεταμένο κλίμα στη χώρα μετά την ανάπτυξη αμερικανικών στρατευμάτων στην Καραϊβική
Πολεμικά πλοία, υποβρύχια και χιλιάδες Αμερικανοί πεζοναύτες βρίσκονται ανοικτά των ακτών της Βενεζουέλας – Η Ουάσιγκτον κάνει λόγο για επιχείρηση κατά των ναρκωτικών αλλά το Καράκας φοβάται στρατιωτική επέμβαση
Ο πρόεδρος της Βενεζουέλα, Νικολάς Μαδούρο