Στην επιβεβαίωση ότι και οι 20 στρατιωτικοί που επέβαιναν στο μεταγωγικό αεροσκάφος C-130 (Lockheed) το οποίο συνετρίβη χθες (11.11.2025) στη Γεωργία είναι νεκροί προχώρησε το υπουργείο Αμυνας της Τουρκίας. Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για τη συντριβή του.
Το τετρακινητήριο μεταγωγικό αεροσκάφος C-130 (Lockheed) συνετρίβη για άγνωστο λόγο στη Γεωργία με το υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας να δίνει στη δημοσιότητα τις φωτογραφίες και τα ονόματα όσων επέβαιναν σε αυτό.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τούρκοι αναλυτές προσπαθούν να βρουν τα αίτια της συντριβής χωρίς να έχουν αποκλείσει το ενδεχόμενο δολιοφθοράς ή το αεροσκάφος να έχει χτυπηθεί από πύραυλο. Το γεγονός ότι κατά την πτώση του έπεφταν κομμάτια γεννά πολλά ερωτήματα.
Το μεταγωγικό C-130 είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο Γκάντζα του Αζερμπαϊτζάν, από όπου και επέστρεφε, μεταφέροντας στελέχη του τουρκικού στρατού που είχαν λάβει μέρος σε επίδειξη για τη νίκη του Μπακού στον πόλεμο κατά των Αρμενίων στο Άρτσαχ.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά χάθηκε από τα ραντάρ λίγα λεπτά μετά την απογείωση, χωρίς να εκπέμψει σήμα κινδύνου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
— T.C. Millî Savunma Bakanlığı (@tcsavunma) November 12, 2025
Το τουρκικό υπουργείο ζήτησε από τα μέσα ενημέρωσης «να μην δημοσιεύσουν καμία εικόνα» από τη συντριβή, ωστόσο τα βίντεο από το δυστύχημα κάνουν τον γύρο του διαδικτύου.
Το γεγονός το C-130 διαλύθηκε στον αέρα παρά την ανθεκτικότητα του συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφους έχει προκαλέσει πολλά ερωτήματα για τα αίτια της συντριβής του.
Ο αναλυτής αεροπορίας Μπαμπάκ Ταγκβεε αναφέρει ότι τα βίντεο παραπέμπουν σε «καταστροφική αστοχία» στο κεντρικό τμήμα σύνδεσης των πτερύγων με την άτρακτο, σημείο ιστορικά ευάλωτο σε κόπωση υλικών. Όπως λένε όσοι μελετούν τέτοια συμβάντα, τέτοιες βλάβες έχουν ως συνηθέστερο αποτέλεσμα την αποκόλληση πτέρυγας, όχι την πλήρη διάλυση πρόσθιου και οπίσθιου τμήματος.
The Turkish Defense Ministry reported that a C-130 military transport aircraft, which had taken off from Azerbaijan, crashed in Georgia. pic.twitter.com/04g1T04ilP
— NEXTA (@nexta_tv) November 11, 2025
Δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο μηχανικής αστοχίας σε συνθήκες ισχυρών ανοδικών/καθοδικών ρευμάτων πάνω από τον Καύκασο υποστηρίζουν αναλυτές. Σε εύθραυστα σημεία, τέτοιο φορτίο θα μπορούσε να επιταχύνει ρωγμές.
Το γεγονός ότι το σκάφος έδειξε εικόνα αποσύνθεσης ενισχύει το ενδεχόμενο έκρηξης. Η αποκόλληση τόσο του εμπρόσθιου όσο και του ουραίου τμήματος είναι «σχεδόν αδύνατο» να προκληθεί από κόπωση, λόγω των πολλαπλών σημείων ενίσχυσης και των συστηματικών επιθεωρήσεων στα C-130.
Η ουρά του αεροσκάφους στηρίζεται σε ενισχυμένη συνεχόμενη δομή με πολλαπλές συνδέσεις, άρα απαιτείται υψηλή εσωτερική πίεση για να αποκολληθεί. Το ίδιο ισχύει και για το εμπρόσθιο τμήμα, του οποίου η αποκόλληση παραπέμπει συχνά σε έκρηξη ή σύγκρουση.
Από τις τουρκικές αρχές εξετάζονται όλα τα σενάρια. Θα αναλυθούν τα «μαύρα κουτιά», ενώ παράλληλα εξεταστούν τμήματα της ατράκτου για ενδείξεις έκρηξης ή δομικής θραύσης.
Ιδιαίτερο βάρος αναμένεται να δοθεί στα σημεία αποκόλλησης των πτερύγων και των δύο άκρων της ατράκτου, ώστε να διαπιστωθεί αν υπήρξε κάποια έκρηξη στο εσωτερικό ή εντοπιστεί μηχανικό αίτιο.