Κόσμος

Ιταλία: Θέλει να «βαφτίσει» αμυντική δαπάνη μια γέφυρα αξίας 13,5 δισεκ. ευρώ για να πετύχει τους στόχους του ΝΑΤΟ

Πρωτότυπη ιδέα από την κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι η οποία όμως έχει προκαλέσει αρκετές αντιδράσεις

H κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι στην Ιταλία συζητά ένα σχέδιο, το οποίο θα της επιτρέψει να πετύχει τον νέο στόχο του NATO για αμυντικές δαπάνες στο 5% του ΑΕΠ.

Το σχέδιο αυτό προβλέπει να χαρακτηριστεί ως αμυντική δαπάνη μια γέφυρα κόστους 13,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, η οποία θα συνδέει τη νότια Ιταλία με τη Σικελία, στο πλαίσιο του νέου στόχου για αύξηση του αμυντικού προϋπολογισμού των κρατών – μελών του ΝΑΤΟ.

Η Ιταλία είναι μία από τις χώρες του ΝΑΤΟ με τις χαμηλότερες αμυντικές δαπάνες, ξοδεύοντας μόλις το 1,49% του ΑΕΠ της το 2024. Αυτό καθιστά τον νέο στόχο του 5% έως το 2035 να φαίνεται ανέφικτος.

Η συμφωνία των συμμάχων στη Σύνοδο Κορυφής της Χάγης στις 25 Ιουνίου 2025, προβλέπει 3,5% για αμυντικές δαπάνες και άλλο 1,5% για υποδομές ασφαλείας, όπως σιδηροδρόμους.

Η κυβέρνηση της Μελόνι επιθυμεί να προχωρήσει με το «φαραωνικό» σχέδιο, για την κατασκευή της μακρύτερης κρεμαστής γέφυρας στον κόσμο στον Πορθμό της Μεσσήνης – ένα έργο που ήταν το όνειρο των Ρωμαίων, του δικτάτορα Μπενίτο Μουσολίνι και του πρώην πρωθυπουργού Σίλβιο Μπερλουσκόνι.

Ένας Ιταλός κυβερνητικός αξιωματούχος τόνισε ότι δεν έχει ληφθεί επίσημη απόφαση σχετικά με την ταξινόμηση της γέφυρας ως έργου ασφαλείας, αλλά πιθανότατα θα διεξαχθούν σύντομα περαιτέρω συνομιλίες για να «δούμε πόσο εφικτό είναι αυτό».

Η ιδέα θα μπορούσε να είναι «πολιτικά χρήσιμη» για τη Μελόνι, καθώς πρέπει να πείσει τον ιταλικό λαό, ο οποίος είναι ήδη διστακτικός και αντιμέτωπος με την λιτότητα, να δαπανήσει η χώρα υπερδιπλάσια χρήματα για την άμυνα.

Ένας Ιταλός αξιωματούχος του Υπουργείου Οικονομικών υποστήριξε, επίσης, ότι ο χαρακτηρισμός της γέφυρας ως στρατιωτικού έργου θα βοηθούσε την κυβέρνηση να ξεπεράσει ορισμένα από τα οικονομικά και τεχνικά εμπόδια που δεν έχουν επιτρέψει την κατασκευή της στο παρελθόν.

«Η γέφυρα είναι κρίσιμη για τη μεταφορά στρατευμάτων του NATO»

Τον Απρίλιο, η ιταλική κυβέρνηση υιοθέτησε ένα έγγραφο που δήλωνε ότι η γέφυρα έπρεπε να κατασκευαστεί για «επιτακτικούς λόγους υπέρτερου δημόσιου συμφέροντος».

Σύμφωνα με το Politico, η Ιταλία έχει ζητήσει και από την ΕΕ να συμπεριληφθεί το έργο στο σχέδιο ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για την κινητικότητα στρατιωτικού προσωπικού και υλικού, καθώς «θα ταίριαζε απόλυτα σε αυτή τη στρατηγική, παρέχοντας βασικές υποδομές για τη μεταφορά των δυνάμεων του ΝΑΤΟ από τη Βόρεια Ευρώπη στη Μεσόγειο», ανέφερε το κυβερνητικό έγγραφο.

Η γέφυρα «αντιπροσωπεύει ένα πλεονέκτημα για την στρατιωτική κινητικότητα, επιτρέποντας την ταχεία μεταφορά βαρέων οχημάτων, στρατευμάτων και πόρων τόσο οδικώς όσο και σιδηροδρομικώς».

Ορισμένοι Ιταλοί αξιωματούχοι τίθενται κατά του έργου κατασκευής της γέφυρας αυτής. Προειδοποιούν ότι οι σύμμαχοι του NATO δεν θα πειστούν από τις «δικαιολογίες της κυβέρνησης Μελόνι» και η Ιταλία θα γίνει «περίγελος».

Επίσης, τονίζουν ότι η περιοχές της νότιας Ιταλίας και της Σικελίας χρειάζονται άλλες βασικές υποδομές (ύδρευσης και συγκοινωνιών) και όχι περιττές κατασκευές, όπως η συγκεκριμένη γέφυρα.

Πηγή: OnAlert.gr

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα